Boneraw Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hotel California av The Eagles 6481294[/snapback] hehe... den va litt i letteste laget:P.. 3 hakk høyere:P..hehe Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Nå vet jeg ikke hvilke trinn det er på skalaen, men N.I.B. av Black Sabbath er jo alltid moro Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hotel California av The Eagles 6481294[/snapback] hehe... den va litt i letteste laget:P.. 3 hakk høyere:P..hehe 6481309[/snapback] letteste laget? http://www.fretplay.com/tabs/e/eagles/hote...ornia-tab.shtml Du spurte jo etter en lett en, men så lett er den vel ikke? :S Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) søker to ting... en måte å få skikkelig heavy distortion som slår deg midt i trynet, og en måte å få skikkelig deilig jazz chourus clean effekt. dere kan godt komme med forslag.. både på pedaler og amps 6463094[/snapback] Kjører du på vanlig forsterker er vel trikset å sette bassen og gainen på 10, treble, master volume og reverb på 0, og tone skruesakene på gitaren på 5 på den øverste, 10 på den nederste og jobbe opp master volume og reverb ettersom du behager. Edit: Det er skammelig at Dean ikke er på listen over gitarprodusenter på første side, ettersom at de lager de klart feteste øksene. Endret 12. juli 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) nib_bs.wav Hotel California av The Eagles 6481294[/snapback] hehe... den va litt i letteste laget:P.. 3 hakk høyere:P..hehe 6481309[/snapback] letteste laget? http://www.fretplay.com/tabs/e/eagles/hote...ornia-tab.shtml Du spurte jo etter en lett en, men så lett er den vel ikke? :S 6481370[/snapback] neida.. ikke så sinnsykt lett.. men i kjedeligste laget for meg!!... (helst metal eller rock på meg) bare kom me fler! (kunne dette ligne litt på nib??) litt ujevn takt og sånn sikkert .. (har bare spillt etter tabben, hørte ikke sangen før etter innspillet, hehe) nib_bs.wav Endret 12. juli 2006 av boneraw Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 MG'er er rett og slett ikke gode amper, så de ville jeg holdt meg unna. Personlig ville jeg investert i en PodXT Live, og så bare koblet den opp mot noen vanlige høytallere. Her får du ALT, og gjennom f.eks et PA anlegg så låter den krem! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 MG'er er rett og slett ikke gode amper, så de ville jeg holdt meg unna. Personlig ville jeg investert i en PodXT Live, og så bare koblet den opp mot noen vanlige høytallere. Her får du ALT, og gjennom f.eks et PA anlegg så låter den krem! 6481816[/snapback] sikker på det? Hva er forskjellen på pod xt og pod xt live? bortsett fra at liven har knotter og "gasspedal"? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Ja som sagt så mangler PODXT pedalen, men den mangler også de andre små pedalene, som gjør at du kan hoppe mellom forskjellige lyder kjapt. Tror også at Live har flere inn/utganger, men det er jeg ikke bombesikker på. Beste investeringa jeg har gjort ivertfall, kjører den bare gjennom PC høytallerene nå, men det låter fortsatt veldig bra. Og ja, du får ALT Ikke langt ifra, iallefall. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Kjører du på vanlig forsterker er vel trikset å sette bassen og gainen på 10, treble, master volume og reverb på 0, og tone skruesakene på gitaren på 5 på den øverste, 10 på den nederste og jobbe opp master volume og reverb ettersom du behager.6481376[/snapback] Wtf? Edit: Det er skammelig at Dean ikke er på listen over gitarprodusenter på første side, ettersom at de lager de klart feteste øksene. 6481376[/snapback] Wtf? Dean lager veldig gode budsjettbasser, det er omtrent... Det. På gitarområdet ser eg ikkje noko ingen andre slår dei på. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 For de av dere som bor i eller ved Bergen. Det er nattsalg i byen i dag, og både Hagstrøm i Strandgaten og MusikMagazinet i Logen kjører gode tilbud, spesielt på produkter i den rimeligere enden av prislisten. For eksempel selger begge Morgan gitarer til rundt regnet halv pris. (For eksempel førpris 7990,-, idag 3690,-.) http://www.hagstrom.no/ http://www.musikk-magazinet.no/ Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Ja som sagt så mangler PODXT pedalen, men den mangler også de andre små pedalene, som gjør at du kan hoppe mellom forskjellige lyder kjapt. Tror også at Live har flere inn/utganger, men det er jeg ikke bombesikker på. Beste investeringa jeg har gjort ivertfall, kjører den bare gjennom PC høytallerene nå, men det låter fortsatt veldig bra. Og ja, du får ALT Ikke langt ifra, iallefall. 6481920[/snapback] Hva er forskjell på Pod 2.0 og Pod XT da? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva er forskjell på Pod 2.0 og Pod XT da? 6483272[/snapback] Himmel og helvete. POD2 låter skikkelig rompe. XT har betydeleg bedre lyd og uendeleg fleire mogelegheiter. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) da ver det oppklart Hva er det som er spessiellt med Soapbar micer? Endret 13. juli 2006 av zomax Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 MG'er er rett og slett ikke gode amper, så de ville jeg holdt meg unna. 6481816[/snapback] På hvilken måte sa du? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva mener du? Jeg synes bare ikke de høres bra ut, det må vel være lov? Når det gjelder soapbars, så vet jeg ikke så mye om dem. Bortsett fra at det er en Single Coil i et Humbucker chassi. Har ikke så mange erfaringer med de heller, men etter hva jeg har hørt er de veldig gode til Blues... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg mente kun at du ikke spesifiserte noen ting som helst om hva du synes var galt med MG'ene, noe man bør gjøre. Hva er galt med lyden til MG-serien? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Var fælt da? Låter noko piss, så låter noko piss, eod. Kan da ikkje begrunne noko slikt. Og er det noko som låter piss så er det Marshall MG. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hva mener du? Jeg synes bare ikke de høres bra ut, det må vel være lov? Når det gjelder soapbars, så vet jeg ikke så mye om dem. Bortsett fra at det er en Single Coil i et Humbucker chassi. Har ikke så mange erfaringer med de heller, men etter hva jeg har hørt er de veldig gode til Blues... 6485773[/snapback] Soapbars har ikke humbucker størrelse. De er tynnere og bredere. Soapbar er egentlig en slangbetegnelse på P-90 pickuper, som var de opprinnelige pickupene på Gibson Les Paul inntil humbuckeren ble lansert i '57. De oprinnelige P-90 var hvite og fasongen fikk dem til å se ut som små såpestykker, derav navnet. Noen av dem har "ører" på sidene. De er ganske riktig single coils, med en noe fetere lyd enn Fender sine, og dermed ideelle for klassisk rock, rockabilly og blues. Guild hadde noen helt fantastiske hollowbody rockabilly gitarer med soapbars. Desverre lages de ikke lenger, men dukke ropp på eBay fra tid til annen. Jeg har vært hakket fra å kjøpe en mer enn en gang. P-90 kan rett nok også fåes i humbucker størrelse, men da er det strengt tatt ikke en soapbar lenger. Her er til sammenligning er P-90s i soapbar fasong til venstre og humbucker fasong til høyre: Og her soapbars med ører: Geir Lenke til kommentar
huf Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Eg siklar litt på ein god og rimeleg 'gitarprosessor', men har ingen peiling på kvalitesforskjellane på dei, og kva som er bra og mindre bra. Nokon som har erfaringar? Kva kan eg få for 2000 spenn for eksempel? Må ha obligatoriske gitareffektar som reverb, gain, delay, og gjerne wah. Edit: Skal brukast saman med Marshall AVT50 og Stratocaster'n. Endret 14. juli 2006 av huf Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Du kan kanskje få tak i ein brukt POD-XT til 2000. Men trur dei fortsatt ligg litt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå