kalli Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Okay, du trenger kun å kunne èin einaste sang skikkelig på kassegitar.Damene smeeeelter for Wish You Were Here, i alle fall dersom du kan å synge littegrann i tillegg. Pantiezgaranti! 6334631[/snapback] hm... takk for tipset Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 eventuelt eruption (halen) 6334842[/snapback] Her snakkes det om fin kassegitar musikk, så jeg ser for meg en fyr stå å spille den foran en jente og bange som et helvette Lenke til kommentar
BonFireMan Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Noen som har tabben til "Drinking in the Blues" av Sonny Terry & Brownie Mc Ghee? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 ironi.. ingen som tok den? noen forslag: hotel calefornia muse - unintended (krever sangstemme) house of rising sun Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hagstrøm her i Bergen har gitarklinikk med Steve Morse på lørdag, i forbindelse med Deep Purples konsert. Det kan bli en interessant opplevelse. De har hatt mange bra klinikker tidligere, med toppfolk i ulike sjangere, for eksempel Albert Lee og Robben Ford. Konserten dropper jeg, Deep Purple er en av de banda jeg foretrekker å huske som de en gang var... Klinikken har begrenset antall plasser! Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 hadde vært kult å kunne det han noen ganger gjør før Highway star.. gjør så gitaren låter som en bil som akselererer gidder ikke kjøre 40-45 mil for det da Lenke til kommentar
EJN Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Uten å vite noe gjetter jeg at han gjør det ved å dra en bottleneck oppover halsen mens han slår an alle strengene (med mye vreng) Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har lest gjennom nesten alle postene her, og må si det her er en drit bra tråd! Masse gode tips, og bra sanger som er anbefalt! Selv spiller jeg bare akustisk, og gikk til innkjøp av en Cort gitar for 1 år sida. De har sinnsykt bra gitarer til veldig bra priser! En kompis av meg kjøpte en Fender akustisk, til 5.500kr, og den var tilogmed satt ned. Cort'en min kosta 5.300 orginalt. Min låter mye bedre:D Hehe=) Lagt ved bilde av min Cort. Anbefaler alle som vil ha akustisk, til en billig penge OG få kvalitet til å sjekke ut Cort Har spilt i ca 3 år nå, og gått på folkehøgskole på musikklinja.. Elsker å spille gitar og synge.. Keep this topic alive! Mvh, Janse Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Har litt problemer med å få bra lyd med vreng. Enten blir det så skarp lyd at det er ubehagelig å høre på, og når jeg skrur ned blir det bare tåkete og uklart. Hva er det jeg gjør feil? Eller er det bare vrengen som er med forsterkere som er møkk? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Har litt problemer med å få bra lyd med vreng. Enten blir det så skarp lyd at det er ubehagelig å høre på, og når jeg skrur ned blir det bare tåkete og uklart. Hva er det jeg gjør feil? Eller er det bare vrengen som er med forsterkere som er møkk? 6359870[/snapback] Kan nok være det ja... Får bra vreng på en skikkelig liten drittforsterker som jeg har (fulgte med en slik begynnerpakke) og det er fordi jeg bruker en Boss GT8... Vrengen som fulgte med er ufattelig dårlig. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Noen som har tablaturer til "Kent - Mannen Med Det Vita Hatten" ? Ikke fingerspillet, men riffet ? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hva slags pedal brukes i "be yourself", Audioslave soloen? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 eg bruker alltid guitar pro 5, lærer meg dimmu borgir, in flames og old mans child sanger for det meste. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Dersom jeg ikke husker helt feil, så er det nok en autowah inblandet ihvertfall. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 hm.. ok.. men synes det høres litt annerledes ut enn wah-wah... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Etter et kjapt søk på google viser det seg at han bruker en Crybaby på hver note i soloen, og ikke en autowah slik jeg trodde. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Etter et kjapt søk på google viser det seg at han bruker en Crybaby på hver note i soloen, og ikke en autowah slik jeg trodde. 6366499[/snapback] ok, takk for svar! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Laget en egen topic om dette, men ble henvist hit... Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å lære meg å spille gitar. I den anledning skal jeg naturlig nok også gå til innkjøp av en. Den skal være av den akustiske sorten. Jeg kan ikke spille for et rødt øre, så aner ikke hva som er bra. Trenger dermed noen tips. Nevn gjerne både merke og modell. Prisen bør ikke være på over 2000kr. Hva slags strenger passer best til en nybegynner? Er det noen som har noen bøker å anbefale? Noen andre tips? Takk! smile.gif Lenke til kommentar
kalli Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei!Laget en egen topic om dette, men ble henvist hit... Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å lære meg å spille gitar. I den anledning skal jeg naturlig nok også gå til innkjøp av en. Den skal være av den akustiske sorten. Jeg kan ikke spille for et rødt øre, så aner ikke hva som er bra. Trenger dermed noen tips. Nevn gjerne både merke og modell. Prisen bør ikke være på over 2000kr. Hva slags strenger passer best til en nybegynner? Er det noen som har noen bøker å anbefale? Noen andre tips? Takk! smile.gif 6368753[/snapback] Vet ihvertfall at Lillebjørn Nilsen's gitarbok er ganske bra og lære grep og div. fra... Funka hvertfall bra for meg... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg begynte også med Lillebjørn Nilsen's gitarbok. Må være ganske lett, for jeg var ikke så gammel. Neways, jeg har fått øynene opp for canon rock nå. Akkurat mitt nivå, og den er morsom å spille. *spille videre* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå