Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Okay, du trenger kun å kunne èin einaste sang skikkelig på kassegitar.

Damene smeeeelter for Wish You Were Here, i alle fall dersom du kan å synge littegrann i tillegg.

Pantiezgaranti!

6334631[/snapback]

hm... takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hagstrøm her i Bergen har gitarklinikk med Steve Morse på lørdag, i forbindelse med Deep Purples konsert. Det kan bli en interessant opplevelse. De har hatt mange bra klinikker tidligere, med toppfolk i ulike sjangere, for eksempel Albert Lee og Robben Ford.

Konserten dropper jeg, Deep Purple er en av de banda jeg foretrekker å huske som de en gang var...

Klinikken har begrenset antall plasser!

Geir :)

Lenke til kommentar

Har lest gjennom nesten alle postene her, og må si det her er en drit bra tråd! Masse gode tips, og bra sanger som er anbefalt!

Selv spiller jeg bare akustisk, og gikk til innkjøp av en Cort gitar for 1 år sida. De har sinnsykt bra gitarer til veldig bra priser! En kompis av meg kjøpte en Fender akustisk, til 5.500kr, og den var tilogmed satt ned. Cort'en min kosta 5.300 orginalt. Min låter mye bedre:D Hehe=)

Lagt ved bilde av min Cort.

Anbefaler alle som vil ha akustisk, til en billig penge OG få kvalitet til å sjekke ut Cort :)

Har spilt i ca 3 år nå, og gått på folkehøgskole på musikklinja.. Elsker å spille gitar og synge.. :)

Keep this topic alive!:D

Mvh,

Janse

post-4098-1150849121_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å få bra lyd med vreng. Enten blir det så skarp lyd at det er ubehagelig å høre på, og når jeg skrur ned blir det bare tåkete og uklart. Hva er det jeg gjør feil? Eller er det bare vrengen som er med forsterkere som er møkk?

Lenke til kommentar
Har litt problemer med å få bra lyd med vreng. Enten blir det så skarp lyd at det er ubehagelig å høre på, og når jeg skrur ned blir det bare tåkete og uklart. Hva er det jeg gjør feil? Eller er det bare vrengen som er med forsterkere som er møkk?

6359870[/snapback]

Kan nok være det ja...

Får bra vreng på en skikkelig liten drittforsterker som jeg har (fulgte med en slik begynnerpakke) og det er fordi jeg bruker en Boss GT8... Vrengen som fulgte med er ufattelig dårlig.

Lenke til kommentar

Hei!

Laget en egen topic om dette, men ble henvist hit...

Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å lære meg å spille gitar. I den anledning skal jeg naturlig nok også gå til innkjøp av en. Den skal være av den akustiske sorten. Jeg kan ikke spille for et rødt øre, så aner ikke hva som er bra. Trenger dermed noen tips. Nevn gjerne både merke og modell. Prisen bør ikke være på over 2000kr. Hva slags strenger passer best til en nybegynner? Er det noen som har noen bøker å anbefale? Noen andre tips?

Takk! smile.gif

Lenke til kommentar
Hei!

Laget en egen topic om dette, men ble henvist hit...

Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å lære meg å spille gitar. I den anledning skal jeg naturlig nok også gå til innkjøp av en. Den skal være av den akustiske sorten. Jeg kan ikke spille for et rødt øre, så aner ikke hva som er bra. Trenger dermed noen tips. Nevn gjerne både merke og modell. Prisen bør ikke være på over 2000kr. Hva slags strenger passer best til en nybegynner? Er det noen som har noen bøker å anbefale? Noen andre tips?

Takk! smile.gif

6368753[/snapback]

Vet ihvertfall at Lillebjørn Nilsen's gitarbok er ganske bra og lære grep og div. fra...

Funka hvertfall bra for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...