Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er hverken rå av utseende eller kvalitet, er jeg redd.

Metal-strenger er som alle andre strenger.

6260695[/snapback]

Den er vel egentlig av slik kvalitet som man kan forvente for en ny gitar til under 4000 kr i Norge... Tror ikke du får så voldsomt mye bedre el-gitarer til samme nypris.

Lenke til kommentar

Ganske uenig i den, egentlig. Det finnes ganske mye fint til rundt 4000 kroner, om man leter skikkelig. F.eks Ibanez, Epiphone og fender/squier har en del ålreite modeller i den prisklassen. Billige BC Rich-gitarer skal det ikke mye til for å slå når det gjelder lyd, kvalitet og spillefølelse. Men men, vil du ha en drapsvåpengitar så er det kanskje eneste alternativ. :shrug:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Ganske uenig i den, egentlig. Det finnes ganske mye fint til rundt 4000 kroner, om man leter skikkelig. F.eks Ibanez, Epiphone og fender/squier har en del ålreite modeller i den prisklassen. Billige BC Rich-gitarer skal det ikke mye til for å slå når det gjelder lyd, kvalitet og spillefølelse. Men men, vil du ha en drapsvåpengitar så er det kanskje eneste alternativ. :shrug:

6261185[/snapback]

Sant det du sier med drapsvåpengitar... Han er et Slipknot fan.. Og er litt heavy av seg... Menmen, fra hans side er det utseendet som teller da...

BTW, jeg har en Epiphone G-310. Er dette en bra gitar? Få litt kritikk nå! :p

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

6261185[/snapback]

Sant det du sier med drapsvåpengitar... Han er et Slipknot fan.. Og er litt heavy av seg... Menmen, fra hans side er det utseendet som teller da...

6262576[/snapback]

jaja..

holder meg unna billigmodellene til bc rich....

Gibson sg standard er tingen!!.. :D den er så deilig å spille på ska jeg love :D:cool: deg.. :D:cool:

Lenke til kommentar

6261185[/snapback]

6262576[/snapback]

jaja..

holder meg unna billigmodellene til bc rich....

Gibson sg standard er tingen!!.. :D den er så deilig å spille på ska jeg love :D:cool: deg.. :D:cool:

6263522[/snapback]

Hoh! Da er min skikkelig kvalitet da... Og jeg syntes selv at den er helt sinnsyk digg å spille på... *Føle meg overlegen* Men heter den egentlig Gibson sg?

Lenke til kommentar
Den er hverken rå av utseende eller kvalitet, er jeg redd.

Metal-strenger er som alle andre strenger.

6260695[/snapback]

Det er visst også en type strenger som heter noe med Skull.... Disse skulle visst være bra... Er de det?

Jaggu! Så runda jeg post nummer 400! :w00t:

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Hoh! Da er min skikkelig kvalitet da... Og jeg syntes selv at den er helt sinnsyk digg å spille på... *Føle meg overlegen* Men heter den egentlig Gibson sg?

6263554[/snapback]

Nei, det er ein heilt annan gitar til ein pris fleire ganger av din.

Og det er no such thing as metalstrenger.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg gitar. Har aldri spilt før,så jeg er totalt nybegynner. Har funnet to pakker på music123.com. Hvilken av disse to skal jeg velge?

Nr.1

Nr.2

Noen kommentarer om hvilken jeg bør velge? Kanskje en annen pakke?

6265063[/snapback]

Forskjellene er vel bare gitarene?, og nr1 har vhs i stedet for dvd. Hadde selv gått for nr2.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg gitar. Har aldri spilt før,så jeg er totalt nybegynner. Har funnet to pakker på music123.com. Hvilken av disse to skal jeg velge?

Nr.1

Nr.2

6265063[/snapback]

Forsterkerene i som følge med disse pakkene kan ikke brukes på norsk strømnett. Gitarene er heller ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Nr.1

Nr.2

6265063[/snapback]

Forsterkerene i som følge med disse pakkene kan ikke brukes på norsk strømnett. Gitarene er heller ikke noe å skryte av.

6268519[/snapback]

Kan jo kjøpe adapter? Uansett waste

Lenke til kommentar

Nr.1

Nr.2

6265063[/snapback]

Ville uansett gått og prøvd gitarene i butikken. Har litt dårlige erfaringer med gitarbestilling fra nettet. Da får du også litt rådgivning osv. av de som jobber der.

Lenke til kommentar

er flere tappeguider nederst på denne siden

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny elgitar, og lurer på hva dere kan anbefale. den absolutte prisgrensen går på 3000, og bruktkjøp er uaktuelt. Jeg kommer nok hovedsaklig til å spille metal på den. Gitaren må være behagelig å ha på fanget, altså er f.eks. v-gitarer utelukket. Det absolutt viktigste for meg er at den er lettspilt, og 24 bånd er et pluss, men ikke et krav.

Endret av kakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...