Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du spille hjemme eller sammen med noen? Hva er budsjettet? Det er vanskelig for oss å vite hva du synes er "altfor mye"...

Selv liker jeg Rolands Cube serie blant "valuta for pengene"-forsterkerne: Link

Her får du et bra utvalg av ampsimuleringer og standard effekter.

Har selv en MicroCube til reisebruk.

Geir :)

6168865[/snapback]

Skal bare brukes til hjemmebruk på rommet :) I allefall foreløplig. Hadde egentlig ikke trengt å bruke noe særlig over 2000, gjerne mindre. Den øverste til 1 295,-.. Hvordan er den?

Lenke til kommentar
Hvor stor bør strengehøyden være fra gripebrettet ved øverste fretten?

6166328[/snapback]

Det må DU finne ut av. Selv liker jeg å ha strengene ganske tett halsen. Det blir lettere å spille fingerspill(synes jeg :p). Du mister vel og merke noe lyd av å legge dem tett

Lenke til kommentar
Skal bare brukes til hjemmebruk på rommet :) I allefall foreløplig. Hadde egentlig ikke trengt å bruke noe særlig over 2000, gjerne mindre. Den øverste til 1 295,-.. Hvordan er den?

6170666[/snapback]

Anbefaler at du går i en butikk og prøver den. Tror ikke jeg har prøvet akkurat 15.watteren, men den er sikkert like bra som de andre modellene. Siden du skal spille hjemme er den helt kurant, selv om den "bare" er 15 watt. Vi har en 30 watts Bass Cube her hjemme, og den romler bra voldsomt... :)

Lenke til kommentar
Så og si alle "cube" variantene er kurante. Gitar læreren min har en drit svær High gain rørforsterker, men han bruker 15w cuben mest faktisk. Har prøvd den selv også, mye morro for lite penger.

6175010[/snapback]

Okei. Så man kan få ganske høy, klar lyd, og samtidig vrengt lyd på el-gitar?

Lenke til kommentar
Så og si alle "cube" variantene er kurante. Gitar læreren min har en drit svær High gain rørforsterker, men han bruker 15w cuben mest faktisk. Har prøvd den selv også, mye morro for lite penger.

6175010[/snapback]

Okei. Så man kan få ganske høy, klar lyd, og samtidig vrengt lyd på el-gitar?

6175299[/snapback]

Ja det vil jeg si, lite grums. Men det er jo så klart begrenset hvor høylyd du får på et så lite element. Den er veldig hensiktsmessig hvis det er snakk om å spille litt sammen med vennene sine eller bare å øve hjemme, men jeg ville nok ikke satt den på en scene sammen med et trommesett og/eller sammen med noen større saker. Den er av kjempe kvalitet, men det er som alt annet, du får det du betaler for.

Lenke til kommentar

Henta EMG Zakk Wylde (EMG 81 og 85) mikkene i dag. Var litt vanskeligere å montere enn jeg trodde, men egentlig helt kurrant. Har nå igjen bare loddingene, må handle en ny bolt i morra, den jeg har nå er litt kraftig og stor. Gleder meg som søren til å teste den nå!

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Hurra!! Great news!

Joe Barden er "back in business": Joe Barden Engineering.

Jeg har vært nære på å kjøpe brukte Bardens på eBay flere ganger, men nå kan jeg få dem splitter nye og med garanti. Vi får se en vakker dag. Da skal jeg lage denne:

Strat3small.JPG

Men det bli nok ikke før jeg er ferdig med min Eugen Mary Kaye:

SHH_strat.JPG

Begge bildene er skisser. Mary Kay'en skal ha heltre flammelønn og EMG'er. Men vi sliter med å finne det perfekte stykke lønn...

Lenke til kommentar

Hmm, noen som har kjøpt fra Warmoth før? Vurderer å lage meg en custom ved å bruke deler derfra, har satt sammen noe ikveld.

Kropp

Hals

Der er i allefall kroppen og halsen, så tenkte jeg svart finish på all mekanikk, og også svarte Dimarzio mikker. Totalt tenker jeg det kommer på ca 9K. Så blir ikke innkjøp før til sommeren. Hva tror dere? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...