Pantera Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Om en halv måneds tid vil jeg få mye penger og jeg har planlagt å bruke dem på en gitar. Problemet er bare at jeg ikke vet hvilken. Jeg er aldri i butikker og prøver ut gitarer, så jeg har lite erfaring på det punktet. Jeg lurer på hvor jeg skal begynne? Jeg har også liten anelse om hva jeg vil ha. Ikke fordi jeg har vanskelig for å bestemme meg, men fordi jeg kan så lite om forskjell på gitarer. Det kommer vel an på......hvor mye penger skal du bruke? Hva slags musikk skal du spille? Hva er viktig for deg med en gitar....skal den se kul ut, skal den være lettspilt? Ta deg en tur til en (og gjerne flere) musikkbutikker du, så kan du prøve deg litt fram. Finne noe du liker å spille på, og som har den type lyd du vil ha. Anbefalinger til gitarer (uten at jeg nødvendigvis har prøvd alle): Ibanez, ESP, Fernandes, Epiphone....av merker til pluss/minus 5000 kr. Finn deg en gitar du liker, og så sjekker du bruktmarkedet....kan gjøre noen skikkelig gode kjøp der.... mvh Pantera Lenke til kommentar
Seian Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Har fått 2000,- av frifond til å kjøpe nye pickups til gitaren . Skal handle EMG Zakk Wylde (EMG 81 og 85) mikker. *glede seg* 6099284[/snapback] Nok et bevis på hvor usannsynelig tåpelig frifond er. 6100679[/snapback] Hørte det var noen jenter (aner ikke hvor mange) som søkte til frifond om å få penger så de kunne kjøpe balletkjoler til et kurs de gikk på. Selvfølgelig fikk de 10 000 kr, men hva de pengene egentlig ble brukt på er en annen sak. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det kommer vel an på......hvor mye penger skal du bruke? Hva slags musikk skal du spille? Hva er viktig for deg med en gitar....skal den se kul ut, skal den være lettspilt? Ta deg en tur til en (og gjerne flere) musikkbutikker du, så kan du prøve deg litt fram. Finne noe du liker å spille på, og som har den type lyd du vil ha. Anbefalinger til gitarer (uten at jeg nødvendigvis har prøvd alle): Ibanez, ESP, Fernandes, Epiphone....av merker til pluss/minus 5000 kr. Finn deg en gitar du liker, og så sjekker du bruktmarkedet....kan gjøre noen skikkelig gode kjøp der.... mvh Pantera 6144805[/snapback] Vel, jeg leter mer etter tips for å _finne_ en gitar selv, og ikke la andre finne den for meg. Uansett så liker jeg best rock. Litt hard. Sex appealen har en ørliten viktighet, men selvfølgelig så er det selve gitaren som gjelder. Jeg vil bruke omtrent 5000 +/- Men jeg takker for tipsene du ga meg. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hva med bare noe så enkelt som dette? http://www.sound1.no/index.html?http&&&www...Produkt_ID=1374 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hva med bare noe så enkelt som dette? http://www.sound1.no/index.html?http&&&www...Produkt_ID=1374 6146136[/snapback] Jeg har spilt gitar i snart tre år Glemte å fortelle det. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvor bor du? Om du bor i Bergen bør du ta turen inom musikk Magazinet og se litt. der har de veldig god service, og du får lett en gitar du liker Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvor bor du? Om du bor i Bergen bør du ta turen inom musikk Magazinet og se litt. der har de veldig god service, og du får lett en gitar du liker 6148586[/snapback] Synes hagstrøm er en bedre "gitarbutikk" enn Magazinet. Så du burde heller ta deg en tur på hagstrøm hvis du bor i Bergen Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Er her noen som har eller har prøvd den gjennomsiktige gitaren? (regner med det er flere da, men kjæresten min har sett en) vet ikke om den var akkustisk eller elektrisk.. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje jeg klarer å skaffe en, om de duger Endret 21. mai 2006 av SpecialK Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Fins fleire gitarer i akryl, felles for dei alle er at dei har absolutt null tone og sustain. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvor bor du? Om du bor i Bergen bør du ta turen inom musikk Magazinet og se litt. der har de veldig god service, og du får lett en gitar du liker 6148586[/snapback] Hvor bor du? Om du bor i Bergen bør du ta turen inom musikk Magazinet og se litt. der har de veldig god service, og du får lett en gitar du liker 6148586[/snapback] Synes hagstrøm er en bedre "gitarbutikk" enn Magazinet. Så du burde heller ta deg en tur på hagstrøm hvis du bor i Bergen 6149196[/snapback] Greit det, men synd jeg ikke bor i Bergen, da. Men i Ålesund Lenke til kommentar
Tronnelol Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er her noen som har eller har prøvd den gjennomsiktige gitaren?(regner med det er flere da, men kjæresten min har sett en) vet ikke om den var akkustisk eller elektrisk.. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje jeg klarer å skaffe en, om de duger 6149271[/snapback] Hvis du mener en Ampeg Dan Armstrong som Dave Grohl har, så er de verdt å sjekke ut.. Hvis du skifter ut mikken som er i den så har du en knall gitar.. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er her noen som har eller har prøvd den gjennomsiktige gitaren?(regner med det er flere da, men kjæresten min har sett en) vet ikke om den var akkustisk eller elektrisk.. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje jeg klarer å skaffe en, om de duger 6149271[/snapback] Hvis du mener en Ampeg Dan Armstrong som Dave Grohl har, så er de verdt å sjekke ut.. Hvis du skifter ut mikken som er i den så har du en knall gitar.. 6150338[/snapback] Nei,det var en hun hadde sett i en butikk.. Men, takk:) Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er her noen som har eller har prøvd den gjennomsiktige gitaren?(regner med det er flere da, men kjæresten min har sett en) vet ikke om den var akkustisk eller elektrisk.. Noen som har erfaringer å dele? Kanskje jeg klarer å skaffe en, om de duger 6149271[/snapback] Hvis du mener en Ampeg Dan Armstrong som Dave Grohl har, så er de verdt å sjekke ut.. Hvis du skifter ut mikken som er i den så har du en knall gitar.. 6150338[/snapback] er det en en sånn som john frusciante (eller hva han nå enn heter) i red hot chili peppers har på dani california videoen? Lenke til kommentar
Tronnelol Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 er det en en sånn som john frusciante (eller hva han nå enn heter) i red hot chili peppers har på dani california videoen? 6154533[/snapback] Det er den samme som jeg foreslo.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hvor bor du? Om du bor i Bergen bør du ta turen inom musikk Magazinet og se litt. der har de veldig god service, og du får lett en gitar du liker 6148586[/snapback] Synes hagstrøm er en bedre "gitarbutikk" enn Magazinet. Så du burde heller ta deg en tur på hagstrøm hvis du bor i Bergen 6149196[/snapback] Hagstrøm er en utmerket butikk. Jeg har antagelig handlet mer der enn alle andre musikkforretninger tilsammen i årenes løp. (Ta i betraktning at jeg bare har bodd 14 av mine 49 leveår her i Bergen.) Hagstrøm har meget vennlige og dyktige ansatte. Ikke minst fordi de alle sammen(så godt som) er profesjonelle musikere ved siden av jobben på Hagstrøm. Folk som ikke bare kan prisene på det de selger, men spiller det selv. Og så har de et komplett utvalg av produkter fra gitarer til studioløsninger. Og ikke minst, de har en av Norges dyktigste gitarreparatører på huset: Henki, som laget min Tux Thinline. En tur innom dem anbefales på det sterkeste hvis du er på besøk i Bergen. (Og hvis du bor her, selvsagt.) Det anbefales å gjøre det om formiddagen en hverdag om du har anledning, lørdags ettermiddag er det køer av kunder og rimelig kaos. Når det gjelder Musikk Magazinet synes jeg de var mye bedre før, når de holdt til i Neptun-gården. Etter at de flyttet opp i Logen og kundene kommer ramlende inn enten de vil eller ikke, virker det som de tar det mer for gitt. Jeg har opplevd å stå i et kvarter å sikle på en 30 000 kroners gitar mens 3-4 av dem henger ved disken og prater med hverandre, uten at noen viser tegn til å ville hjelpe. Ellers er de vel hyggelige nok. Geir Endret 22. mai 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Anbefalinger til gitarer (uten at jeg nødvendigvis har prøvd alle):Ibanez, ESP, Fernandes, Epiphone....av merker til pluss/minus 5000 kr. Finn deg en gitar du liker, og så sjekker du bruktmarkedet....kan gjøre noen skikkelig gode kjøp der.... mvh Pantera 6144805[/snapback] ESP til 5 lakser? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 ESP til 5 lakser? 6160822[/snapback] Han mente sikkert en ESP LTD, som du nok får et par modeller fra til rundt 5 lapper. ESP eier jo LTD, så det er jo på en måte en ESP Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hvor stor bør strengehøyden være fra gripebrettet ved øverste fretten? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hvor stor bør strengehøyden være fra gripebrettet ved øverste fretten? 6166328[/snapback] Slik du liker det best? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hei. Skal kjøpe meg en gitarforsterker som jeg skal bruke både til elektrisk og akkustisk gitar. Vil ha en sånn der både forsterker og høyttaler er integrert i samme enhet.. Vil ha en forsterker der du får "mye for lite penger" .. Er altså ikke interessert i å bruke så alt for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå