Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Har litt lyst på en Ibanez Iceking  :wow:

6008173[/snapback]

 

Jeg har aldri hørt om Ibanez ICEKING..

Finner heller ingenting på Google.. Er det denne du mener?

6008282[/snapback]

Vi solgte nettopp en IC300 her i huset. Eieren beveget seg fra System of a Down fan til mer indie-inspirerte greier, og da passet det bedre med en av mine telecastere. :cool:

 

Men Iceman er en morsom gitar, om man liker sånt. Eneste jeg ikke likte med den vi hadde var at den var så ubalansert, halsen veiet et tonn og kroppen ingenting, så man måtte ha et godt grep rundt halsen hele tiden ellers så pekteheadstock rett i gulvet på et øyeblikk...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har "arva" en Fender Stratocaster av fattern jeg.. Må bare kjøpe en forsterker så kan jeg starte å øve :)

 

Noen forslag til gode, ikke for dyre forsterkere?

6009147[/snapback]

Skal du ha en grei og anvendelig forsterker med brukbare simuleringer til en vettig pris vill jeg gått for Roland Cube: Link

 

Skal du bare øve på den holder det greit med en av de minste, jeg har en MicroCube og den er grei til øvingsformål. Den får du til tusenlappen. Ikke så mye volum, men kul lyd og en forsterker som ikke får fattern til å angre på at du fikk strat'en. Vil du ha litt mere volum får du faktisk 15 watteren til samme pris.

 

Skal du spille sammen med noen er 30 eller 60 watt tingen, selv sistnevnte koster under 3000 kroner. Det er ikke feil. Men det er overkill til hjemmebruk...

 

Husk at med mindre du spiller headbangermusikk er det ikke noe poeng å ha kraftigst mulig forsterker. Spiller du høyt skrur bare resten av bandet opp volumet også, og så er du like langt. Husk at Beatles spilte på Wembley Stadium med 30 watts Vox-forsterkere, og lot PA'en ta seg av resten...

 

Det finnes selvsagt bedre forsterkere, men ikke til den prisen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Noen som vet om hvor jeg kan finne prisanslag, bilder osv av gamle gitarer? Det gjelder en "Ibanez F-360 BK". Litt usikker på hvilket årstall, men tenker på en som ble produsert sent på 70-tallet..

 

Akkurat fått en ny gitar i hus; nettopp Ibanez F-360 BK!

Flowerpower :D

post-28985-1146321550_thumb.jpg

post-28985-1146321725_thumb.jpg

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
Noen som vet om hvor jeg kan finne prisanslag, bilder osv av gamle gitarer? Det gjelder en "Ibanez F-360 BK". Litt usikker på hvilket årstall, men tenker på en som ble produsert sent på 70-tallet..

 

Akkurat fått en ny gitar i hus; nettopp Ibanez F-360 BK!

Flowerpower :D

6009834[/snapback]

 

Kanskje noko her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg var nedom Hagstrøm (gitarbutikk i Vergen) og spillte litt på en Epiphone les paul custom, som nester ser identisk ut som en Black beuty (skjønnhet).

Den var fæl å spille på, og var ikke noe bedre en elkjøpgitaren jeg har hjemme.

 

Men en kompis av meg har Denne: Gibson LP voodoo

Når jeg spiller på den går alt så mye bedre. Klarer harmonics mye enklere og den er rett og slett deilig å spille på. Må jeg opp i 15000 klassen for å få noe i denne duren?

Lenke til kommentar

Den var veldig fin.. :) og billig.. hehe..

 

en ting til.

 

Kameraten min har lyst til å begynne med gitar.. Alt han har spilt er 5minutter hos meg, og han er derfor ikke interessert i å bruke masse penger på det med en gang. Tenkte derfor å kjøpe seg en billig gitar.

 

Er denne noe å satse på?

 

Kjenner en som kjøpte en europris gitar en gang, og det var noe ordentlig dritt, så han mista helt lysta til å lære å spille.

Lenke til kommentar
Den var veldig fin.. :) og billig.. hehe..

 

en ting til.

 

Kameraten min har lyst til å begynne med gitar.. Alt han har spilt er 5minutter hos meg, og han er derfor ikke interessert i å bruke masse penger på det med en gang. Tenkte derfor å kjøpe seg en billig gitar.

 

Er denne noe å satse på?

 

Kjenner en som kjøpte en europris gitar en gang, og det var noe ordentlig dritt, så han mista helt lysta til å lære å spille.

6030902[/snapback]

Han kan jo kjøpe en Squire Fender. De har en veldig koslig pris, og funker flott som nybegynnergitar. :)

Lenke til kommentar
kjøpte meg les paul i dag! :)

6040787[/snapback]

 

Å! Hvordan da? Hvor masse ga du for den?

6041141[/snapback]

ein billig morgan les paul til 3,5lapper hehe!

 

kroppen er svart, halsen er svart med kvite firkanter i 1,3,5,7,9 bånd osv, "gull" belakte micer, ^^

 

BTW : trenger forslag til enkle sanger. (spiller band på skolen)

Endret av drugis
Lenke til kommentar
kjøpte meg les paul i dag! :)

6040787[/snapback]

 

Å! Hvordan da? Hvor masse ga du for den?

6041141[/snapback]

ein billig morgan les paul til 3,5lapper hehe!

 

kroppen er svart, halsen er svart med kvite firkanter i 1,3,5,7,9 bånd osv, "gull" belakte micer, ^^

 

BTW : trenger forslag til enkle sanger. (spiller band på skolen)

6042182[/snapback]

 

hvis du vil ha noe enkelt, så er jo alt av Ramones noe å spille... ellers er det jo f.eks knockin on heavens door.

Lenke til kommentar
kjøpte meg les paul i dag! :)

6040787[/snapback]

 

Å! Hvordan da? Hvor masse ga du for den?

6041141[/snapback]

ein billig morgan les paul til 3,5lapper hehe!

 

kroppen er svart, halsen er svart med kvite firkanter i 1,3,5,7,9 bånd osv, "gull" belakte micer, ^^

 

BTW : trenger forslag til enkle sanger. (spiller band på skolen)

6042182[/snapback]

Grattis! :thumbup:

samme gitar som meg:P

Lenke til kommentar

hvis du vil ha noe enkelt, så er jo alt av Ramones noe å spille... ellers er det jo f.eks knockin on heavens door.

6042986[/snapback]

 

ja! att jeg ikke tenkte på det :) tusen takk, men knocking on heavens door, den har alle di andre band gruppene, litt kjedli, men takk for tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...