Erelend Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Noen som bruker elixir strenger? De må være de beste strengene jeg har spilt med! Kjøper bare de! Lenke til kommentar
zokra Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Noen som har erfaring med BEHRINGER ULTRATWIN GX212 ? Endret 19. april 2006 av zokra Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Well, after 3 days of working on my scalloped fretboard i did perfectly from the 9th fret up. But between the 1st and 8th fret, i think i might've messed up. Is this neck still playable? Here's the pics http://www.guitar.com/discuss/readmsg.asp?...okup#MSG4448303 :!: Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Well, after 3 days of working on my scalloped fretboard i did perfectly from the 9th fret up. But between the 1st and 8th fret, i think i might've messed up. Is this neck still playable? Here's the pics :!: 5950176[/snapback] Hva er egentlig vitsen med å "scallop"e fingerbrettet? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Noen som har akkorder til "Lillebjørn Nilsen - Stilleste gutt på Sovesal 1" ? (hadde kanskje vært en idè å åpne en egen tråd for akkorder/tablaturer?) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Noen som vet om noen gode gitarreperatører i Oslo? Vurderer å file ned noen av båndene på en gitar jeg har.. Er det dyrt? Har hørt at en på Riff gjorde en veldig dårlig jobb en gang, så jeg burde unngå Riff in case jeg fikk ham.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Takker tom waits for alice og Tumbleweed. Kjører GHS boomers 10 - 52, og merker at strengehøyden er blitt litt for stor ved de høye båndene. Må nok justere truss når alt settes sammen igjen. Er en prosjektgitar, får se om jeg legger opp noen bilder når det begynner å komme seg. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hva er egentlig vitsen med å "scallop"e fingerbrettet? 5950310[/snapback] Yngwie gjør det, og om man scalloper fingerbrettet så blir man like kjapp som han (...virker det som om enkelte tenker) Lenke til kommentar
Sniper_Eyes Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Åssen spiller man en Diss på gitar? Jeg spurte gitaristen i et lokalt band åssen man skulle spille introen til en sang de har laget. Han sa at man holder D akkord og flytter den over brettet og at den siste er en Diss. Jeg spurte hvordan man spiller en Diss og han sa: Båndet mellom D og E. Jeg er ganske ny på gitar, så jeg skjønner ikke helt hva han snakker om. Jeg prøvde å søke på internett men fant ingenting om Diss. Need Help! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Diss, eller D#/Eb på det universale musikkspråket. Dette er en halvtone opp fra D, eller en halvtone ned fra E, om du vil. Bånd 1 på D strengen (nr 3 fra toppen). Regner med at dersom det var rock/metal e.l. så mener han D# som powerchord. Det vil si at du kun spiller de tre øverste strengene av grepet. Kan se om jeg finner bilde som viser. Dersom det er powerchord så spiller han det mest sannsynlig i sjette bånd på A-strengen (nr 2 fra toppen). Edit: Mener selvfølgelig sjette, tror det er natta snart for min del Bildet viser C5, med D#5 har samme formen. http://users.chariot.net.au/~gmarts/chordpix/C5.gif Endret 19. april 2006 av NorthWave Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Fikk endelig oppgjør for en jobb i fjor sommer, så nå blir det Custom 24 på meg om noen uker Lenke til kommentar
Sniper_Eyes Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Diss, eller D#/Eb på det universale musikkspråket.Dette er en halvtone opp fra D, eller en halvtone ned fra E, om du vil. Bånd 1 på D strengen (nr 3 fra toppen). Regner med at dersom det var rock/metal e.l. så mener han D# som powerchord. Det vil si at du kun spiller de tre øverste strengene av grepet. Kan se om jeg finner bilde som viser. Dersom det er powerchord så spiller han det mest sannsynlig i sjette bånd på A-strengen (nr 2 fra toppen). Edit: Mener selvfølgelig sjette, tror det er natta snart for min del Bildet viser C5, med D#5 har samme formen. http://users.chariot.net.au/~gmarts/chordpix/C5.gif 5951373[/snapback] Jeg Skjønner det fortsatt ikke helt.. Det er liksom noe som ikke stemmer, får det ikke helt til! Sangen ligger her. Det er sangen som heter Dragondog. Hvis noen gidder å hjelpe hadde det vært veldig greit.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Sniper: Tonene på en hals, med utgangspunkt i E-dur fingersetting (Mørkeste strengen som tone-angivende): (Tonene i E-dur (fra mørk til lys): E-H-E-Giss-H-E) E-dur (0-bånd) F-dur (1-bånd) Fiss-dur (2-bånd) G-dur (3-bånd) Giss-dur (4-bånd) A-dur (5-bånd) B-dur (6-bånd) H-dur (7-bånd) C-dur (8-bånd) Ciss-dur (9-bånd) D-dur (10-bånd) Diss-dur (11-bånd) E-dur (12-bånd) I G-dur fingersetting setter du grepet med grunntone på 11-bånd I A-dur fingersetting (stum E-streng) setter du med grunntone grepet på 6-bånd I C-dur fingersetting (stum E-streng) setter du grepetmed grunntone på 6-bånd I D-dur fingersetting (stum E-streng) setter du grepet med grunntone på 1-bånd og som sagt i E-dur fingersetting setter du grepet med grunntone på 11-bånd. (regner selvsagt med at du kjenner de ulike grep-fingersettingene, og at du på noen av dem må bruke andre fingre enn i grunn-fingersettingene) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Jeg Skjønner det fortsatt ikke helt.. Det er liksom noe som ikke stemmer, får det ikke helt til! Sangen ligger her. Det er sangen som heter Dragondog. Hvis noen gidder å hjelpe hadde det vært veldig greit.. 5951858[/snapback] H Q E E E E Q Q E E E E Q Q E E E E Q Q E E E||--2--------2----2--2--|--2s--5--5----5----5--5--|--5s--7--7----7----7--7--|--7s--3--3----3----3--3--|| B||--3--------3----3--3--|--3s--6--6----6----6--6--|--6s--8--8----8----8--8--|--8s--4--4----4----4--4--|| G||--2--------2----2--2--|--2s--5--5----5----5--5--|--5s--7--7----7----7--7--|--7s--3--3----3----3--3--|| D||----------------------|-------------------------|-------------------------|-------------------------|| A||----------------------|-------------------------|-------------------------|-------------------------|| E||----------------------|-------------------------|-------------------------|-------------------------|| edit: Hørte litt på sangen, se om dette kan være til hjelp , der det står en "s" ved siden av betyr det at du skal slide til den ved siden av. Endret 19. april 2006 av SBS Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Fikk endelig oppgjør for en jobb i fjor sommer, så nå blir det Custom 24 på meg om noen uker 5951407[/snapback] gi meg edit: skifta til noe mer passende Endret 20. april 2006 av zomax Lenke til kommentar
Chegue Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hoi! Jeg har en nydelig V-forms gitar i metallic sølv, for å kalle den det. Merket er av Dean, modellen er en body ML. Er ikke sikker på når den kom, men det jeg uansett lurte på var om noen hadde samma gitaren? -Ellen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Fikk endelig oppgjør for en jobb i fjor sommer, så nå blir det Custom 24 på meg om noen uker 5951407[/snapback] Eke? PRS? Velkommen i gjengen! =D Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Fikk endelig oppgjør for en jobb i fjor sommer, så nå blir det Custom 24 på meg om noen uker 5951407[/snapback] Eke? PRS? Velkommen i gjengen! =D 5955479[/snapback] du kan godt gjøre så jeg og kommer med i gjengen Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Er det noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg skal spille det andre licket i Stevie Ray's texas flood? (begynner ca 0.09 i sangen) Spiller dere opp ned hele veien i en kollosal fart? Lenke til kommentar
Laman Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Til Laman: Jeg vill av samme grunn latt være å prøve å "skru vekk" slark i E-strengen. Det vil påvirke alle de andre strengene også, og øker bare strengehøyden for området ved 12. båndet. Mest sannsynlig er løsning en ny sadel (Nut" på engelsk.) Gå til en gitarreparatør og spør, og la han gjerne gjøre jobben. Ikke bare lever den i en musikkbutikk, de er ofte ikke så flinke på å reparere gitarer som på å spille på dem... Geir Nå har jeg gått ned en strengstørrelse, og det ble noe bedre. Skal vurdere å få skiftet sadel. Er det trygt å la tre45' gjøre det? De har vel veldig gode reperatører og slikt? Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå