Mojo Pin Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Gitaren min er stemt slik: E A D G B EGitaren skal stemmes slik: C G C F A D Hvilke strenger skal strammes, og hvilken skal slakkes? 5892833[/snapback] Bruk piano og finn tonene Lenke til kommentar
Paull Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Øverstestrengen skal stemmes ned to toner, mens resten skal stemmes ned èn tone. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) EDIT: Jeg blingset... Geir Endret 9. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Paull Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hø? Jeg kan ikke musikkteori og noter og sånne greier (), men vil ikke en halvtone ned fra E være en D# ? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Går det an å stemme ned ved hjelp av gitarstemmer? Jeg har en Korg GA-30. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Hø? Jeg kan ikke musikkteori og noter og sånne greier (), men vil ikke en halvtone ned fra E være en D# ? 5894072[/snapback] Selvsagt. Min feil... Jeg mente å understreke at det var 2 og 4 halvtoner, hvorfor jeg skrev 1 og 2 aner jeg ikke... Geir Endret 9. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Så, hva fikk dere til å begynne med gitar? hvem er deres "giter idoler" osv? jeg starta med gitar fordi jeg ville klare å fakrisk spille sangene jeg har hørt på mange år. og etterhvert fikk jeg det til også! gøy det der, å ville noe og faktisk klare det etter en stund Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg startet med gitar som trettenåring, tror jeg. Hadde spilt piano siden jeg var 6, men gikk tidlig lei av terping på standard pianolærermusikk. (Læreren var en utrolig hyggelig gammel dame, men hun var altså gammel og kona til organisten i kirken, og jeg hørte mest på Stones...) Hva som fikk meg til å begynne med gitar? Jimi Hendrix, enkelt og greit. Derfor ønsket jeg meg en strat og en Marshall stack. Men siden jeg ikke hadde råd til noen av delene, var jeg prisgitt min mor og far som ga min søster og meg en nylonstrenget kassegitar av enkel kvalitet. Men året etterpå tok jeg meg sommerjobb som avisbud, og for pengene kjøpte jeg meg en Sony stereo båndopptager med innebygget forsterker. Så putte jeg mikrofonen inn i lydhullet på gitaren og skrudde input-kontrollene på max. Det ble lyd av det også. Min første elgitar kjøpte jeg et par år senere, det var en Hofner, som hadde fasongen til en Strat men hardware'n til en Mustang. Den gjorde nytten i mange år. Når jeg var 22 kjøpte jeg meg min første Strat, og når jeg var 26 min første Telecaster. Har vel egentlig ikke noen idoler lenger, men har store glede av BB King, Bonnie Raitt og andre modne musikere. Geir Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Guns N' Roses og Slash! ..kjøpte gitar for resten av konfirmasjonspengene mine (etter å ha brukt den største delen på en ny PC), en Squier(?) Strat -kopi.. Først og fremst kjøpte jeg en gitar fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle bruke de resterende 2000,- kronene mine på (siden jeg er litt slik at jeg må bruke pengene mine), og gitar hørtes ut som er "fornuftig" idé! Men, hadde det ikke vært for overnevnte, så hadde det nok ikke blitt en gitar i første omgang.. Det er nok også Slash jeg kan "takke" for at jeg har holdt på i nærmere 14 år også, selv om andre "idoler" har kommet til etterhvert.. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Hei! Jeg har tenkt på å selge min ESP Eclipsè. Jeg har hatt den i ca ett år og den er nesten ikke brukt ( kjøpt ny ). Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan selge den for / hvor mye jeg ihvertfall burde ha for den, jeg legger ved noen bilder. Mvh Sindre Endret 10. april 2006 av Imho Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Går det an å stemme ned ved hjelp av gitarstemmer?Jeg har en Korg GA-30. 5894663[/snapback] Ja, det går fint. Hvis du f.eks. skal stemme 6 strengen ned fra E til D, skal stemmeren vise E når du slår strengen på 2. bånd. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Går det an å stemme ned ved hjelp av gitarstemmer?Jeg har en Korg GA-30. 5894663[/snapback] Ja, det går fint. Hvis du f.eks. skal stemme 6 strengen ned fra E til D, skal stemmeren vise E når du slår strengen på 2. bånd. 5899754[/snapback] eller D uten å dekke noen bånd? eller er dette en good old times fløyte-tuner? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 yes.. den er fin.. jeg har også korg. den er uten bass/oktav funksjon og har innebygd metronome og headset plugg.. tonen står til høyre for tallet øverst i venstre hjørne. slakk/stram strenger som jeg sier under til riktig tone står der. Bass-strengen=1. streng osv opp til lyse E=6. streng. 1. streng: slakk streng til det står C i displayet (to toner ned) 2. streng: slakk til G (en tone) 3. streng: slakk til C (en tone) 4. streng: slakk til F (en tone) 5. streng: slakk til A (en tone) og 6. streng: slakk til D (en tone). pass på at stemmemaskinen (tuneren) er juster til 440 Hz. ser ut som din ikke kan justeres til noe annet så det blir ikke noe problem for deg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Hvilke telecaster modeller er det som _IKKE_ har plekterbrett? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Fikk en billig el-gitar til jul for 5 år siden.. Funka egentlig bra, men jeg fant ikke gitar så veldig interessant.. Begynte å spille igjen i vinter, og elsker det Ble virkelig gøy da jeg lærte barre, og klarte å spille litt rock Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Hvilke telecaster modeller er det som _IKKE_ har plekterbrett? 5904527[/snapback] Det finnes noen: Et par American Deluxe modeller: FMT - UMT James Burton i flammeversjon: Link Showmaster Flat Head: Link Aerodyne: Link Custom FMT: Link I tillegg kommer flere Japan og Korea modeller, for eksempel disse fra Fender Japan: Link. Squier har en rekke av dem: Link Geir Endret 11. april 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg skal kjøpe nye strenger til nylonstrengsgitaren min.. Noen som kan anbefale noen gode nylonstrenger? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) de har jo vanligvis ikke mer ett et par typer toppen, de dyreste er mest sannsynlig de beste da. Er jo ikke såå big deal Endret 12. april 2006 av andesam Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Trur GHS nylonstrenger skal vere ok. Endret 12. april 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå