Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i dag klarte jeg å ryke sikringen på forsterkeren min, marshall dsl100. Ser ut som om den har fått kjørt seg ganske godt, glasset er helt sota. men nok om det. På sikringen kan jeg lese "T2E250V". Vil det si 2A sikring? det er av typen 2*20mm. Får man kjøpt slike sikringer på riff typisk?

Lenke til kommentar
i dag klarte jeg å ryke sikringen på forsterkeren min, marshall dsl100. Ser ut som om den har fått kjørt seg ganske godt, glasset er helt sota. men nok om det. På sikringen kan jeg lese "T2E250V". Vil det si 2A sikring? det er av typen 2*20mm. Får man kjøpt slike sikringer på riff typisk?

5748182[/snapback]

 

biltema har ymse sikringer da..

Lenke til kommentar
i dag klarte jeg å ryke sikringen på forsterkeren min, marshall dsl100. Ser ut som om den har fått kjørt seg ganske godt, glasset er helt sota. men nok om det. På sikringen kan jeg lese "T2E250V". Vil det si 2A sikring? det er av typen 2*20mm. Får man kjøpt slike sikringer på riff typisk?

5748182[/snapback]

 

Jepp, og mange bensinstasjoner. Kjøp en håndfull med det samme, og tape fast noen bak på forsterkeren.

 

Du bør selvsagt prøve å finne ut hvorfor sikringen røk, kan jo være noe som krever reparasjon.....

Lenke til kommentar
Hallo hallo!

 

Jeg har lyst på en veldig liten batteridrevet reiseforsterker, en slik som man kan ha hengende på bukselomma. Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe, og hvor jeg kan få tak i en? Skal helst ha mulighet for å få litt vreng på. Og ikke alt for dyr, max. 600,-.

 

Mvh. Laman

5747920[/snapback]

 

http://www.sound1.no/index.html?content_fr...Produkt_ID=1726

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

@ zomax

 

Jeg har hatt POD 2.0 fra Line6 siden 2000! Har ikke hatt noen forsterker på den tiden.. Kjøpte den grunnet siden jeg bor i Oslo, og har hatt folk i etasjer under, over og ved siden av så godt som hele tiden, så har jeg liksom ikke kunnet fått brukt en forsterker noe! Køpte derfor denne POD'n for å da spille med øreklokker på! :) Og det har jeg gjort nå i nærmere 6 år..

 

Jeg har vært kjempefornøyd med den, og har aldri angret et eneste sekund! Synes det er mange kule lyder og effekter man kan få til på den..

Så, jeg vil anbefale den, ute å egentlig vite hva ditt bruk er! Men, siden du tenker på å kjøpe en slik sak, så vet du nok selv hvorfor, og siden jeg har hatt den så lenge som jeg har, så sier jeg; Go for it! :)

 

Bone..

Lenke til kommentar

makan til kundebehandling på riff.no da!

 

bestilte meg ein gitar og forsterker på riff for to måneder siden, gitaren kom aldri, og sendte mail etter 2uker, da hadde dei ikkje fått inn forsterkeren enda og sa bestemt på mailen at den ankom til dei nermeste tysdag. 2uker til og ingen ting skjedde, ringte og dei sa dei skulle sende den på nest kommende tysdag, igjen. ingen ting skjedde på to uker, ringte, og dei sa den kom til å komme snart. ventet i 3 uker til og der kom postoppkrav på full pris, for inn på postkontoret, og der var bare gitaren, uten forsterker, til full pris. (da rekna dei sikkert med at dei ikkje fekk inn forsterkeren og skulle lure til seg noken ekstra kroner) ringte til dem, og sa at visst eg ikkje fikk gitaren til 500kr billigere kom eg til å avbestille gitaren. riff godtok dette og 2uker etter mykje ringing kommer eg endelig gjenom. (etter 2uker!!) og da seir dei at dei har ordnet det og eg kan gå inn på postkontoret og hente gitaren til -500kr. kommer inn, gitaren stod til full pris (inkl.forsterker prisen) sendte gitaren i retur i dag, og er mektig forbanna på heile riiff.no!

 

noken andre som har opplevd samme dårlige kundebehandlingen hos riff??

Lenke til kommentar

Tja, du er definitivt ikke den første som ikke er spesielt glad i riff. Skal du ha god kundebehandling og gode priser (veldig gode, faktisk), bør du ta en titt på www.opmusikk.no . Send dem en mail og de kan sikkert ordne gitaren til en pris lavere enn riff, og med mye bedre service. For en noe rotete prisliste se www.musikkborsen.no (det er kjeden de er med i). :)

 

 

Uansett. Har funnet fram den gamle elgitaren min igjen. Det er en forholdsvis ålreit Ibanez AXS32. Var gøy å spille på en humbuckergitar til en forandring, låter mye fetere i high-gaing-saker enn straten (naturligvis). Kan egentlig tenke meg å bruke denne gitaren mer (den erstatter nok ikke gullungen, men er fint å ha litt andre lyder å ta av til mer moderne råkkenråll), men må gjøre noen endringer. For det første holder den stemminga dårlig, et sett gode stemmeskruer fikser nok den saken. Noen tips til et godt og billig alternativ? Hadde vært digg med locking/self-trimming, men gidder ikke betale mye ekstra for det. Det er altså snakk om en Gibson-type gitar med 3+2-konfigurasjon på headstocken. Hva er verdt å ha?

 

Ellers synes jeg kanskje pickupene har litt i meste laget output for meg, de funker overraskende bra til "sin greie" (moderne rock, heavy og metal), men jeg foretrekker mer vintage lyd til det meste. Det er en mahognigitar med rosentrehals og to 'buckere, dessuten har den mye og god akkustisk lyd. Ser for meg at de riktige pickupsene kan fremkalle noen kule SG/LP-aktige toner. Noen tips på den fronten? :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...