Tuttebobo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hehe ja, men den ser jo røff ut Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Penare: Penare: Penare: Penare: osv, osv, osv. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 den som var beisa der var kul Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg tar en av den blå dersom jeg får sort tilbehør på. Og fjerner det tullet rundt knappene (hva enn det måtte være). Og har sølv-inlays. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 blå var rå (det rimte :!: ) Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hva liker folk å spille her da? *live opp tråden igjen* Lenke til kommentar
Wallaboy Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Liker aller best å spille fete riff, hehe. Spiller jo mye soloer, men det blir ikke det samme som ett groovy riff som spilles med mye vreng. Sånt spesifikt går det mye i AC/DC og Van Halen. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) egenkomponet, bandets sanger. Og jamme litt blues, prøve å finne på noen fete riff. btw. har spilt med forsterkeren et par dager nå, Marshall DSL100, og lovet å skrive noen ord. Det første som overrasket meg var at det var noe vanskeligere enn jeg hadde trodd å stille den inn for å få "riktig" lyd. Spiller bare med vrengen som på forsterkeren (ikke noen effekter) og det låter igrunnen ganske fett, når jeg gnur opp volumet (og det gjør jeg, spiller på 3/5 av fult volum ca.). Merker at et par aktive humbricks hadde hjulpet en del, lyden blir fort slapp hvis jeg skrur ned på volumet på gitaren. Det er heller ikek snakk om ulyder, bortsett fra feedback hvis jeg står for nærme. Alt i alt, en ganske kraftig oppgradering fra min forrige Peavey bandit 112. (noen som vil gi en prisantydning på den?). - Andreas Endret 8. mars 2006 av andesam Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Noen som vet hvor jeg kan få tak i kule reimer? Har sett på sound1, kickmusic, men fant ingenting jeg likte. Musikk-elektronikk har også sluttet å selge "straps 'n stuff" der var det mye tøft. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har i det siste begynt å trappe opp gitarspillingen min, og har lekt litt med Cubase og tatt opp en coverlåt; "Of Darkness and Light" av Norther. Etter å ha drevet litt på med det har jeg kommet frem til et par ting: * Jeg er ikke flink til å mikse (eller spille gitar ) * Jeg sliter med alternate-picking når jeg skal gå over fra en streng til en annen * Lillefingeren min er ubrukelig (veik og treg) Noen tips til hvordan få bedre alternate-pickingteknikk og bedre lillefinger ? (Øving, selvfølgelig, men noen spesielle øvelser etc. ?) Og hvad tycks om coveren ? http://rapidshare.de/files/15190385/darknesslight.mp3.html Har dessverre ikke noe bra webhost tilgjengelig for øyeblikket, så jeg la den ut på rapidshare - bare scroll ned og trykk på "Free"-knappen for download. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ..bare litt sånn fort; Har du en power-tab, eller noe til denne sangen? Er det forresten du som spiller "alt" ? Trommer, og bakgrunnsriff og solo -ting og sånn? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Trommene spiller jeg ikke selv, de er nok programmerte.. Kan spille skarptromme og hihat samtidig, men med en gang basstromme kommer inn i bildet detter jeg av Hentet trommene fra en guitarpro-fil fra MySongBook - http://www.mysongbook.com/tab-tab_list&id_...43&start=20.htm og importerte de som midi inn i Cubase. Ellers spiller jeg alt; Bass, lead og rythm. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Synes det var kult jeg! ..men, har en powertab til stykket? EDIT: Fant selv.. Hvor lenge har du spilt forresten, og hvor gammel er du? (Jepp, det stemmer.. Du kan ikke bare legge ut og legge ut, uten å bli satt i søkelyset først! ) Endret 10. mars 2006 av Bone Lenke til kommentar
Paull Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Ser det ligger en på http://www.911tabs.com/link/?2277465, men den er uten trommer.. Har "spilt" i noen år (begynte med klassisk gitar og greier da jeg var 10, men var jævlig lite motivert, så gitaren har ligget på hylla noen år, inntil jeg skrapte sammen litt gryn i fjor sommer og kjøpte meg en Jackson SLSMG). Begynner stygt å nærme meg 25.. Hadde jeg bare spilt like mye som jeg gjør nå alle de 15 årene... Endret 10. mars 2006 av Paull Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jess! Bursdagen min i morgen, og jeg fikk meg ny gitar (*glise*). Denne Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Denne her er bare så herlig gitar.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Jess! Bursdagen min i morgen, og jeg fikk meg ny gitar (*glise*). Denne 5737598[/snapback] Noen som vet om noen sanger jeg kan spille med den? Selv har jeg prøvd meg på Sarcophagi av The Mars Volta (Del V av "Cassandra Geminni" og Del I av "Cygnus... Vismund Cygnus"). Så vakkert. Vil vel se på meg selv som en viderekommen (el-gitar i to år). Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Gitaren min er ikke all verden å skryte av, det er en kopi av fender stratocaser, fant et bilde på google som ligna mest mulig.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har en Startocaster kopi nå og en akustisk, gammel en.. Men tror jeg skal kjøpe meg en Epiphone Les paul nå, men kom over denne: Daisy Rock Retro H den koster ca 3000.- hva tror dere om den? hva burde jeg ha valgt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå