Aes456 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Gripebrettet er det på forsiden av halsen? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 jepp der du putter fingra da du lager grep Lenke til kommentar
kalli Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg sto og spilte i dag, da reima plutselig falt av på bunnen av gitaren. Jeg hadde venstrehånda på gitarhalsen, og da gitaren falt nedover fikk jeg headstocken rett i trynet. Det gjorde veldig vondt. Så i morgen drar jeg til tre45' og kjøper straplocks! Jadda. 5670293[/snapback] hvordan er det en sånn straplock funker egentlig? kan man ta den av å på? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av. Geir Lenke til kommentar
kalli Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av. [bilde] Geir 5699469[/snapback] må du skru av de som er på gitaren fra før, for så åsette på sånne greier, eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, en straplock består av to deler, en du skrur fast på gitaren som en vanlig stroppeskrue, og en du skrur fast på reima. Sisnevnte klipses inn på førstnevnte, og sitter fast helt til du løsner den. Det er litt forskjellige patenter, her er en typisk en som har knotter som kan brukes med vanlige gitarreimer uten låsen. Knotten øverst på låsen er fjærbelastet, og presses ned i toppen på stroppeskruen. For å løsne den trekker du knotten ut og drar låsen av. [bilde] Geir 5699469[/snapback] må du skru av de som er på gitaren fra før, for så åsette på sånne greier, eller har jeg misforstått? 5699782[/snapback] Tror du får kjøpt straplocks der de vanlige "knottene" funker Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Tror du får kjøpt straplocks der de vanlige "knottene" funker 5700027[/snapback] Ja, det gjør du. Men det spør hva slags knotter som sitter der fra før, og der er ikke alle løsninger som låser like godt. Geir Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Sånne plastgreier til 15,- fungerer stort sett greit, men jeg ville nok valgt en annen løsning om jeg skulle slenge gitaren rundt mens jeg spiller, for eksempel sånn som Victor Wooten gjør med bassen sin på "Béla Fleck - Live at the Quick". Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 En gammel Gibson Les Paul Deluxe her. Velbrukt og slitt, men utrolig digg å spille på. Minihumbuckerne gir knallyd, skikkelig fyldig! Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har tenkt og kjøpe meg nye multieffektboks, og på de aller fleste står det oppgitt forsterkertyper, og høytalerkabinetter. Hva betyr det? Her er et eksempel på en Korg AX3000G: • 11 forsterkertyper • 16 høyttalerkabinetter Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Det er forskjellige forsterkertyper og kabinetter som den simulerer. Altså så har den tatt utgangspunkt i forskjellige merker og modeller og prøvd å kopiere disse lydane. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 okey, takk for svar! legger ut et til kjapt spørsmål: Hvilken av disse multieffektboksene burde jeg kjøpe? - Zoom G7 2690,- - Korg AX3000G 2895,- Hvilken av de gir best lyd, og hvilken av de er enklest til og bruke i live, med tanke på lydskifting? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 okey, takk for svar! legger ut et til kjapt spørsmål: Hvilken av disse multieffektboksene burde jeg kjøpe? - Zoom G7 2690,- - Korg AX3000G 2895,- Hvilken av de gir best lyd, og hvilken av de er enklest til og bruke i live, med tanke på lydskifting? 5706766[/snapback] Du har allerede to tråder om det greine der har du ikke?? Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 jo, men jeg det er jo ikke de samme spørsmåla... Kan noen svare? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nå skal jeg snart kjøpe hals til bassen. Vanskelig å bestemme seg. De har mye pent hos Warmoth, blant annet har de nå to halser i cocobolo/ibenholt: Cocobolo er utrolig vakkert. Men de er styggelig dyre da. Lurer fortsatt på om jeg skal ta en hals i Maccassar ibenholt, da sparer jeg 100 dollar: Eller zircote, da sparer jeg ennå et par hundre: Eller... Så mye å velge mellom. Og så kan jeg jo få dem til å lage en hals etter egen spec. Lurer også på hvor mange bånd jeg skal ha. Ser for meg at et forlenget gripebrett kunne være stilig, men det blir vel kanskje ikke til at man spiller så mye på de lyseste båndene. Geir Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 ..var det ikke disse greiene her vi dreiv å "stemte" om for noen uker siden også? Eller var det noe annet igjen.. ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 ..var det ikke disse greiene her vi dreiv å "stemte" om for noen uker siden også? Eller var det noe annet igjen.. ? 5708384[/snapback] Jo, men jeg hadde ikke penger da... Ber ikke om noen ny avstemning, bare en statusrapport dette, i tilfelle folk lurte på hvordan det gikk. Geir Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 har ikke fått testa forsterkeren enda!! (dsl100) gleder meg som en unge til bandøving i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå