Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har ingen erfaring med GT8. Jeg visste om den når jeg kjøpte min GT6, jeg følte jeg fikk mer ut av GT6 av en eller annen grunn. Så en "reklame" for GT8 og eneste jeg fikk ut av den var at det eneste som var forskjellen omtrent var at GT8 har en hardhets funskjon om jeg kan kalle det det, at hvis du så vidt spilte det så var det clean lyd, og hvis du slo hardt etter det så ble det fuzz igjen. Men den virket og litt mer jalla følte jeg. Du kan sikkert finne en video der Marty Friedman (gitarist i Megadeth og solo) viser seg fram med den. Den skal ligge ute på p2p nettverk, det er jo bare reklame så ser ikke galt i at jeg sier dette. "Marty Friedman - GT-6 Special Seminar" 131mb eller noe. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har ingen erfaring med GT8. Jeg visste om den når jeg kjøpte min GT6, jeg følte jeg fikk mer ut av GT6 av en eller annen grunn. Så en "reklame" for GT8 og eneste jeg fikk ut av den var at det eneste som var forskjellen omtrent var at GT8 har en hardhets funskjon om jeg kan kalle det det, at hvis du så vidt spilte det så var det clean lyd, og hvis du slo hardt etter det så ble det fuzz igjen. Men den virket og litt mer jalla følte jeg. 5653475[/snapback] så utifra det du vet har GT8 alt som GT6 har? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg vet ikke jeg, har ingen erfaringer med den. Men føler at den er litt jalla. Du får titte litt og finne ut selv, stikk på den lokale shappa og se om de har en du kan prøve. Du kan sikkert si at du er interessert i å kjøpe en og så hjelper de deg nok så du kanskje får se litt mer enn bare de 5% du ville klart å få ut av den med engang selv. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 ja.. står på Boss sine sider at GT8 er den kraftigste effektprosessoren de noen gang har laget, så den må jo være bra Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Syns enda den er litt jalla jeg men Får mer en nok ut av min GT6 så Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Syns enda den er litt jalla jeg men Får mer en nok ut av min GT6 så 5653638[/snapback] GT8 er jo etterfølgeren, så det er nok GT6 som er litt mer jalla Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Syns enda den er litt jalla jeg men Får mer en nok ut av min GT6 så 5653638[/snapback] GT8 er jo etterfølgeren, så det er nok GT6 som er litt mer jalla 5653768[/snapback] Jeg føler at de bare la på "meningsløse" ting for at folk som allerede hadde gitt dem penger for gt6 skulle også gi dem mer penger for gt8. Syns også det er rart at gt6 er dyrere. Men men Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Føk Boss. Kjøp PodXT. Zomg, common sense ppl... Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Noen som har tips til kule (Helst rock/blues) sanger jeg kan lære, som er enkle? Jeg har Nirvana - Smells like teen spirit på listen foreløbi. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Have you eveeer seeen the raaaain!!1? Knocking on Heaven's Door Dei eg kom på i farta. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Noen som har tips til kule (Helst rock/blues) sanger jeg kan lære, som er enkle? Jeg har Nirvana - Smells like teen spirit på listen foreløbi. 5654368[/snapback] Prøv disse: Nirvana - In Bloom AC/DC - TNT Green Day - American Idiot Danko Jones - Dance Nirvana - Come as you are Red Hot Chilipeppers - Otherside The Doors - Roadhouse Blues Nirvana - Lake of Fire The Darkness - I believe in a thing called love Deep Purple - Soldier of fortune Jimi Hendrix - Voodoo Child Led Zeppelin - Heartbreaker Audioslave - Set it off Nirvana - Lounge Act Pink Floyd - Wish you were here Red Hot Chilipeppers - Californication White Stripes - Blue Orchid AC/DC - Back In Black Black Sabbath - Iron Man Nine Inch Nails - Hurt En eneste parade av fete riff og soloer. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) "Fete riff og soloer" er kanskje ikkje det første ein bør til å bryne seg på? Bedre med enkle låter med enkle akkorder for å få dei til å sitte og lære seg akkordprogressjon. Endret 23. februar 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Er det noen her som har sett tab til Enslaved-Isa? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Prøvd www.mysongbook.com ? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 "Fete riff og soloer" er kanskje ikkje det første ein bør til å bryne seg på?Bedre med enkle låter med enkle akkorder for å få dei til å sitte og lære seg akkordprogressjon. 5655308[/snapback] De sangene jeg har listet er enkle. Selfølgelig er akkorder også elementært, men jeg synes at det er bra å ha det gøy med en gang. Det er viktig å ha en fet suksessopplevelse tidlig når du begynner med noe nytt (feks gitar) Da kan det være ganske mer motiverende enn å starte med akkorder. Det er ihvertfall mitt syn. Man kan faktisk begynne rett på det som er gøy. Akorder må du selfølgelig lære også, det er ikke til å stikke under teppet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Sant det, men ofte er det sånn at når du begynner å prøve å lære deg soloer og slikt såpass tidlig, så får du det gjerne ikkje til, så blir det kjedlig, så blir du lei og driter i det. =/ Litt tålmodighet må til. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Føk Boss. Kjøp PodXT.Zomg, common sense ppl... 5654006[/snapback] Hvordan funker podXTen da? noen erfaringer? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Sant det, men ofte er det sånn at når du begynner å prøve å lære deg soloer og slikt såpass tidlig, så får du det gjerne ikkje til, så blir det kjedlig, så blir du lei og driter i det. =/ Litt tålmodighet må til. 5655406[/snapback] For min egen del må jeg si meg uenig.. Men da snakker jeg kun om min egen erfaring.. Når jeg først begynte å lære å spille gitar, for en 13 - 14 års tid tilbake, så hadde jeg store problemer med F'en og "barregrep".. Jeg fikk det rett og slett ikke til.. Min lidenskap har alltid, og er fortsatt Guns N' Roses og jeg hadde med en gang skaffet meg tab-bøkene til Use Your Illusion -albumene.. Siden det ikke var barregrep i soloer prøvde jeg meg på dem i stedet, siden det alltid sa stopp når jeg kom til et barregrep i rytme-delen.. Men, følelsen av at det lignet, om så kun noen få prosent, synes jeg var helt konge, og det fikk meg til å drive på og øve til den dag i dag! Det var min drivkraft.. Så, for min del, bare det at jeg hadde notene til et band jeg elsket og elsker var nok for meg! Poenget mitt er; Selv om det det kanskje mest korrekte er å begynne med en akustisk gitar og begynne med teori og enkle grep og teknikk i starten, så er det kanskje allikevel mer riktig å bruke energien på å spille det man elsker.. For det er jo det som er selve drivkraften i spillegleden! ..jaja.. dårlig formulert nå tidlig på en fredagsmorgen.. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Prøvd www.mysongbook.com ? 5655356[/snapback] Jepp... mest sansynlig ingen som har laget tab til den Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du får ta det på gehør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå