Tuttebobo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 kom til å tenke.. hvor gammal er du Tom Waits For Alice? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) kom til å tenke.. hvor gammal er du Tom Waits For Alice? 5472458[/snapback] Noen hint: Jeg ble født 8 dager før Jack Huddle spilte inn "Starlight" med Buddy Holly på gitar, ble 7 år den måneden (og begynte på skolen om høsten det året) Beatles (som eneste artister noensinne) hadde alle de 5 øverste plassene på Billboard-lista, fylte 10 år tre uker etter at Jimi Hendrix tente på gitaren sin for første gang på scenen, kjøpte den første plata til Led Zeppelin det året den kom ut, tok lappen det året Springsteen ga ut "Born to run" (og hørte Thunder Road for første gang mens jeg var ute å kjørte), fylte 20 det året The Clash ga ut sin første plate (og var så heldig å se dem live), spelte i punkeband i Oslo samtidig med Kjøtt, Depress og andre store norske band... Og siden har det bare gått nedoverbakke, med både meg og musikk i sin alminnelighet. Geir Endret 21. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hmm første Led kom i 69 så da må du være rundt.. hmm.. 47? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hmm første Led kom i 69 så da må du være rundt.. hmm.. 47? 5473024[/snapback] Nærmere 49, faktisk. Hvorfor lurte du? Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 nie kom bare til å tenke over alle gitarne dine + at du nå kjøpte den basskroppen for 6000, så lurte på hvor gammel du var siden du har så mye penger.. men nå virker alt mye mer forstålig! uansett, kult at en på din alder (som ikke er mye) er på gitar forum og sånn! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Pengene har bare litt med alder å gjøre. Det hjelper selvsagt å være etablert og slippe å kjøpe hus til dagens vanvittige priser, men det er ikke slik at man automatisk får råd til det man har lyst på når man blir eldre. Det som det dreier seg mest om er å jobbe for pengene. De siste to ukene har jeg hatt 14-15 timers arbeidsdager i snitt, og jobbet lørdag og søndag også. Det blir det penger av. Nå gjør jeg det ikke primært for pengenes skyld, det er det ikke verd, men fordi jeg er så lite flink til å si nei når en kunde spør. Det skyldes nok at jeg har opplevd tider da jeg ikke hadde noe arbeid i det hele tatt... Så det blir litt penger hvis man jobber hardt. Det det derimot ikke blir er tid til å spille på alle gitarene. Men det kommer vel roligere tider etterhvert, får jeg håpe, skjønt jeg har nettopp tatt på meg et nytt prosjekt. Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 forstålig.. driver av med å pusse opp en gammel gitar jeg har. en ting jeg lurer på: er det vanskelig å feste nyepickupsett (uten pickguard) på gammel pickguard? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Kan du å håndtere ein loddebolt, så er det ikkje problem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hva slags gitar er det snakk om? Og hva slags pickuper skal du sette inn? Geir P.S. Nå har jeg endelig fått et trackingnummber på basskroppen. De sa de skulle sende den onsdag, men den gikk ikke før i går. Vel, vel, den som venter på noe godt... Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 er en strat, og hadde tenkt til å kjøpe et EMG singlecoil sett, eller et EMG HSS sett (om jeg kjøper hss kjøper jeg også ny pickguard) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 EMG slipper du å lodde, de kommer med sånne kjekke Quik-Connect kontakter og alt annet ferdig koblet. Du kan også få komplette plekterbrett med pickup'enen ferdig montert... Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 ok. det er bra, for jeg er ikke så kjempe god på lodding. jeg har tenkt litt på å kanskje kjøpe en EMG 60 å ha i neck og en EMG 81 på broa. noen som veit om en norsk nettbutikk som selger plekterbrett? Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg fikk høre av en venn av en kammerat, at det var ett band som lignet veldig på deep purple, og han syntes til og med dette bandet var bedre enn purple. Siden jeg er fan av deep purple sjangeren, så skulle jeg så inderlig ha funnet ut hva dette bandet heter, men jeg kommer ikke på det. Så noen forslag?? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Det kan være mange. Det første som dukket opp i hodet mitt var Rainbow og Blackmore's Night. Endret 22. januar 2006 av HalTan Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det kan være mange. Det første som dukket opp i hodet mitt var Rainbow og Blackmore's Night. 5481791[/snapback] nei, det var nok ingen av de Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Er vel ikke verre enn å spørre han? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kan jo ha vært Uriah Heep? Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kan jo ha vært Uriah Heep? 5481985[/snapback] det var det! takker! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Spider Woman, Easy Livin' og Gypsey er neon av de beste fra Uriah Heep. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Free 'n' Easy og Bird Of Prey er også tøffe. Edit: La til en sang Endret 22. januar 2006 av Sivblom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå