tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 grattis! mye koster det ca med frakt derfra a? 5450264[/snapback] 75 dollar med UPS Express, sa de. Da har jeg den kanskje til helgen. Ikke at det spiller noen rolle, jeg mangler jo resten av bassen... Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 grattis! mye koster det ca med frakt derfra a? 5450264[/snapback] 75 dollar med UPS Express, sa de. Da har jeg den kanskje til helgen. Ikke at det spiller noen rolle, jeg mangler jo resten av bassen... Geir 5450303[/snapback] Steike......hva ble totalen da? med "alt"? T'Weed Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Glem det, tenkte ikke helt Endret 16. januar 2006 av SBS Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 TWFA, du er kreizi az! Men for pokker, den var nydelig! Gratulerer med kjøpet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ikke spør slike ekle spørsmål! Skal vi se: Kroppen koster 639, frakten 75, da er vi oppe i 714 dollar. Det vil si ca. 4700 kroner. Så skal staten ha sine 25% og fortollingsgebyr på toppen, og da er vi oppe i 6000... Kunne ha hentet den selv neste gang jeg skulle til USA og spart moms og frakt, da hadde det blitt 4500 omtrent, men jeg vet ikke hvor lenge det er til jeg skal dit igjen. Og jeg må jo bidra litt til statskassen. Geir Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tom waits for alice! Du må dø! Den kroppen var.. øhm... MIN! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Men la oss ikek snakke mer om penger. Det vikitge nå er hva slags utstyr jeg skal sette på den. Dere vet hvordan den ser ut, hva slags hals/gripebrett ville dere valgt? Husk at den skal være en 4-streng fretless. Noen som har greie på basspickup'er og har en anbefaling for en fretless Jazz Bass? Blir vel kanskje litt Pastorius aktige greier da. Jeg har alt en Aerodyne bass, så den trenger ikke være så mainstream. Geir Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 tom waits for alice, bartolini! Eneste gode pickupsa ever! Så allsidige som du får de. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Men la oss ikek snakke mer om penger. Det vikitge nå er hva slags utstyr jeg skal sette på den. Dere vet hvordan den ser ut, hva slags hals/gripebrett ville dere valgt? Husk at den skal være en 4-streng fretless. Noen som har greie på basspickup'er og har en anbefaling for en fretless Jazz Bass? Blir vel kanskje litt Pastorius aktige greier da. Jeg har alt en Aerodyne bass, så den trenger ikke være så mainstream. Geir 5450418[/snapback] ...urk.....jeg synes du har altfor mange fete gitarer jeg, din strenge-gnom. ALTFOR mange. Vel, gripebrettet bør vel være ibenholt, vel? Og pickups....tja..EMG, kanskje? Eller Bartolini, selvsagt. .......ekle lille gnom....... T'Weed Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bartolini er det einaste rette i dette tilfellet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Skal jo ha EMG på strat'en. Men tror jeg må gjøre litt grunnforskning. Dette kan jeg for lite om. Det viktige er at jeg kan få bassen til å "synge". Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) ...urk.....jeg synes du har altfor mange fete gitarer jeg, din strenge-gnom. ALTFOR mange. 5450453[/snapback] Har jo vært flink nå. Jeg har solgt unna 4 stykker de siste to årene. Og skal selge en til, men det er ingen som byr på den... Rettelse: Har den annonsert på Finn, så "byr" er vel ikke helt rette ordet. Men jeg har tid til å vente. Geir Endret 16. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 ...urk.....jeg synes du har altfor mange fete gitarer jeg, din strenge-gnom. ALTFOR mange. 5450453[/snapback] Har jo vært flink nå. Jeg har solgt unna 4 stykker de siste to årene. Og skal selge en til, men det er ingen som byr på den... Rettelse: Har den annonsert på Finn, så "byr" er vel ikke helt rette ordet. Men jeg har tid til å vente. Geir 5450594[/snapback] Er jo selvsagt bare misunnelig... skulle ønske jeg hadde tid og penger til å opprettholde bygginga selv. Det siste jeg gjorde var en Les Paul Junior med en aldeles vanvittig quilt-lønnetopp på honduras mahogny, Schaller hardware, og noen spreke Kent Armstrong pickups (HSH). For kunde, altså. Men ganske tilfredsstillende at custom-tele'en jeg bygget til _megselv_ holder standarden som yndlingsgitar enda.... får se om jeg ikke poster et bilde etterhvert..... T'Weed Lenke til kommentar
drugis Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 skriver dette innlegget av ein grunn for og vere ærlig : ville ha mitt 500 posters jubileum her i denne koslige tråden men for og fylle ut litt så kan eg skryte litt over den flotte gitaren du har bestilt deg tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Sitter her og jobber (idiotisk tid å jobbe på), men tenker mest på bassen! Mange morsomme detaljer å få på plass! Pickup'er, elektronikk, hals, gripebrett, hardware... Og ikke minst penger til å betale for alt sammen! :!: Geir Endret 17. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Nok et spørsmål til forumets bassister: Hva er den ideelle hjemmestudio-forsterker for bass bruk? En god clean lyd er et must. Vi har alt en Bass Cube 30, men med to i huset som spiller kan det være greit med en til. Hva med effekter? Som dere sikkert har fått med dere skal jeg altså bygge en fretless Jazz Bass, har kjøpt kroppen (spalted maple topp over swamp ash, som dere kan se på foregående side), men er åpen for forslag når det gjelder alt annet. Så forslag av typen "Den forsterkeren, men da må du ha de pickup'ene" mottas med takk. Det er første gang jeg bygger en bass dette, så jeg er rimelig blank... Geir Edit: Det er snakk om hjemmestudio budsjett også, så 25000 kroners superforsterkere er ikke interessante. Endret 18. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ta ein titt på SWR sin Workingman serie. Kuler og krutt i størrelse skoeske. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ta ein titt på SWR sin Workingman serie. Kuler og krutt i størrelse skoeske. 5460133[/snapback] Takk. Hvem er det som fører dem her i Norge? Geir Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ta ein titt på SWR sin Workingman serie. Kuler og krutt i størrelse skoeske. 5460133[/snapback] Takk. Hvem er det som fører dem her i Norge? Geir 5460230[/snapback] Sound1 selger SWR Workingman. Personlig vil jeg anbefale Ampeg BA115HP. Denne har jeg prøvespilt en del på i forskjellige butikker, og den har en veldig fin tone uten noe særlig støy. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Takk Sivblom. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå