drugis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela? 5439364[/snapback] Lenny Kravitz - Fly Away 5439540[/snapback] hehe, joa den var forsåvidt enkel, men kan godt ta litt vanskeligere 5439761[/snapback] John Frusciante - Murderers Sangen for å få melodien med 5439809[/snapback] yey thanks dude, hehe Lenke til kommentar
drugis Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 er fortsatt open for forslag Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 True Colours med Eva Cassidy eller Hallelujah med Jeff Buckley Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 eller Going Home (in a hellicoper) av Ten Years After! Ooo.. najs intro hehe Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Synes klistremerker på gitaren kan være tøft jeg. Spørs på gitaren og på klistremerkene, og om musikken står i stil...: (bilde av gitar med klistremerker...) Geir 5434259[/snapback] Jepp... kunne ikke sagt meg mer enig. En sånn gitar som den der som er litt slitt passer perfekt til klistremerker. Men jeg kan ikke se for meg gitarer fine og blanke, som blir fylt opp med klistremerker. Noen gitarer passer bare ikke med klistremerker. Jeg liker best den "clean" stilen, derfor liker jeg ikke klistremerker, men smaken er som baken... btw... noen som vet om en bra vrengpedal til rundt 1000 kroner? 5438214[/snapback] angående vrengpedal kan jeg anbefale "line 6 uber metal"..... jeg er ihvertfall ganske fornøyd, også koster den ikke sååå mye heller! Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) bare glem det.... :\ Endret 15. januar 2006 av Jimstar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har fått sånn lyst til å lage en fretless Jazz Bass i det siste. Og nå fant jeg denne med spalted maple top og binding hos Warmoth: Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv... Geir Endret 16. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Noen som har en side me tablatur til bark at the moon? gjerne live me zack Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Noen som har en side me tablatur til bark at the moon? gjerne live me zack 5445108[/snapback] www.justfuckinggoogleit.com Endret 16. januar 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hallo! Jeg har tenkt og kjøpe meg en bra effektpedal , med overdriven lyd. Hvordan vil den funke på en ganske dårlig gitar, blir det noe bra eller? Jeg har BC. Rich Warlock Bronze serie. Nå har jeg en multieffektboks, Behringer VAMP-2. Blir lyden betydelig bedre med disse pedalene, har aldri fått prøvd dem før. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Altså, du kan ikke gjøre en dårlig gitarlyd noe særlig bedre ved å vrenge den. Alle ledd i kjeden spiller en rolle, og gitaren spiller kanskje den viktigste. Men så vet ikke jeg hva du mener med "dårlig gitarlyd" heller. Mener du at lyden ikke vrenger nok? Hmm... I en Vamp2 er det nok av vreng å hente fram (er jo tross alt digital) dersom du skrur riktig (selv om den i utgangspunktet suger nokså hardt når det gjelder lydkvalitet den også). Å sette en vrengpedal foran vil ha lite for seg. En overdrivepedal brukes hovedsakelig for å gi lyden et ekstra puff, litt ekstra baller, for å lettere "knekke" og vrenge signalet i en (i utgangspunktet vellydende?) forsterker. Vrengpedaler brukes for å vrenge et gitarsignal som deretter kjøres ut på en forsterker (el. lignende), her gjelder igrunn det samme som med overdrivepedaler, bare at selve forvrengningen her skjer FØR lyden forsterkes (men kan også vrenges videre i forsterker). Håper du skjønte noe av dette. Poenget er uansett at svaret blir et klart og tydelig NEI. Lyden blir ikke noe bedre, bare mer vrengt. Og du kan uansett hente fram nok av vreng i Vamp2'en. Vil du ha bedre lyd trenger du en bedre forsterker, en bedre gitar, bedre kabler, bedre pedaler osv. osv. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har fått sånn lyst til å lage en fretless Jazz Bass i det siste. Og nå fant jeg denne med spalted maple top og binding hos Warmoth: Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv... Geir 5445100[/snapback] HEIT KROPP GEIR! Slå til sier jeg! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har fått sånn lyst til å lage en fretless Jazz Bass i det siste. Og nå fant jeg denne med spalted maple top og binding hos Warmoth: http://www.warmoth.com/showcase/bodies/BP221A.jpg Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv... Geir 5445100[/snapback] HEIT KROPP GEIR! Slå til sier jeg! 5447769[/snapback] Betaler du? Koster 639 dollar, og så må jeg ha hals og pickup'er og elektronikk og hardware... Men det hadde vært kult! Kanskje jeg kunne kjøpe kroppen og legge den til side mens jeg sparte opp til resten... Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 ja du kan sikle på den imens.. hehe.. november rain solen gjør au-au i fingern... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Pent tre i (swamp ash) i resten også: Og i profil: Geir Endret 16. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Pent tre i (swamp ash) i resten også: Bilde 1 Og i profil: Bilde 2 Geir 5449237[/snapback] Achh! Det er usunt å vise slike bilder Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Den var lekker. (Burde vært en Strat!). Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Pent tre i (swamp ash) i resten også: http://www.warmoth.com/showcase/bodies/BP221B.jpg Og i profil: http://www.warmoth.com/showcase/bodies/BP221c.jpg Geir 5449237[/snapback] Nå frister det å kjøpe den rett foran nesa di... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Nå frister det å kjøpe den rett foran nesa di... 5449895[/snapback] Du kan prøve...! Ooooops! Forsent! Nå kjøpte jeg den!! Geir Edit: Tror jeg må poste litt i basstråden om denne. Edit 2: Har basstråden gått hen og dødd på seg? Endret 16. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 grattis! mye koster det ca med frakt derfra a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå