Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela?  :)

5439364[/snapback]

Lenny Kravitz - Fly Away

5439540[/snapback]

hehe, joa den var forsåvidt enkel, men kan godt ta litt vanskeligere :)

5439761[/snapback]

John Frusciante - Murderers :love:

Sangen for å få melodien med

5439809[/snapback]

yey thanks dude, hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes klistremerker på gitaren kan være tøft jeg. Spørs på gitaren og på klistremerkene, og om musikken står i stil...:

(bilde av gitar med klistremerker...)

Geir :)

5434259[/snapback]

Jepp... kunne ikke sagt meg mer enig. En sånn gitar som den der som er litt slitt passer perfekt til klistremerker. Men jeg kan ikke se for meg gitarer fine og blanke, som blir fylt opp med klistremerker. Noen gitarer passer bare ikke med klistremerker. Jeg liker best den "clean" stilen, derfor liker jeg ikke klistremerker, men smaken er som baken...

btw... noen som vet om en bra vrengpedal til rundt 1000 kroner?

5438214[/snapback]

angående vrengpedal kan jeg anbefale "line 6 uber metal"..... jeg er ihvertfall ganske fornøyd, også koster den ikke sååå mye heller!

Lenke til kommentar

Har fått sånn lyst til å lage en fretless Jazz Bass i det siste. Og nå fant jeg denne med spalted maple top og binding hos Warmoth:

BP221A.jpg

Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hallo!

Jeg har tenkt og kjøpe meg en bra effektpedal , med overdriven lyd.

Hvordan vil den funke på en ganske dårlig gitar, blir det noe bra eller? Jeg har BC. Rich Warlock Bronze serie.

Nå har jeg en multieffektboks, Behringer VAMP-2. Blir lyden betydelig bedre med disse pedalene, har aldri fått prøvd dem før.

Lenke til kommentar

Altså, du kan ikke gjøre en dårlig gitarlyd noe særlig bedre ved å vrenge den. Alle ledd i kjeden spiller en rolle, og gitaren spiller kanskje den viktigste. Men så vet ikke jeg hva du mener med "dårlig gitarlyd" heller. Mener du at lyden ikke vrenger nok? Hmm... I en Vamp2 er det nok av vreng å hente fram (er jo tross alt digital) dersom du skrur riktig (selv om den i utgangspunktet suger nokså hardt når det gjelder lydkvalitet den også). Å sette en vrengpedal foran vil ha lite for seg. En overdrivepedal brukes hovedsakelig for å gi lyden et ekstra puff, litt ekstra baller, for å lettere "knekke" og vrenge signalet i en (i utgangspunktet vellydende?) forsterker. Vrengpedaler brukes for å vrenge et gitarsignal som deretter kjøres ut på en forsterker (el. lignende), her gjelder igrunn det samme som med overdrivepedaler, bare at selve forvrengningen her skjer FØR lyden forsterkes (men kan også vrenges videre i forsterker). Håper du skjønte noe av dette. Poenget er uansett at svaret blir et klart og tydelig NEI. Lyden blir ikke noe bedre, bare mer vrengt. Og du kan uansett hente fram nok av vreng i Vamp2'en. Vil du ha bedre lyd trenger du en bedre forsterker, en bedre gitar, bedre kabler, bedre pedaler osv. osv.

Lenke til kommentar
Har fått sånn lyst til å lage en fretless Jazz Bass i det siste. Og nå fant jeg denne med spalted maple top og binding hos Warmoth:

BP221A.jpg

Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv at jeg ikke har råd til noen flere prosjekter nå. Må si til meg selv...

5445100[/snapback]

HEIT KROPP GEIR! Slå til sier jeg! :)

Lenke til kommentar

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/BP221A.jpg

5445100[/snapback]

HEIT KROPP GEIR! Slå til sier jeg! :)

5447769[/snapback]

Betaler du? ;)

Koster 639 dollar, og så må jeg ha hals og pickup'er og elektronikk og hardware...

Men det hadde vært kult! Kanskje jeg kunne kjøpe kroppen og legge den til side mens jeg sparte opp til resten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...