tom waits for alice Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Synes klistremerker på gitaren kan være tøft jeg. Spørs på gitaren og på klistremerkene, og om musikken står i stil...: Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Yes! Genuint. Kredibelt. Beintøft. T'Weed Lenke til kommentar
drugis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hehe, jaja, kvar sin smak, synst det blir litt alla jalla men Endret 13. januar 2006 av drugis Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Hver gang jeg ser gitaren til Joe Strummer lurer jeg på om jeg skal klistre noe på min Andy Summers tribute: Sukk. Bare fire telecastere igjen nå, pluss en Esquire under arbeid. Men det er mine 4 favoritter. Har en til for salg nå (Albert Collins-modellen til høyre), men blir ikke veldig trist om den ikke blir solgt... Geir Endret 13. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Synes klistremerker på gitaren kan være tøft jeg. Spørs på gitaren og på klistremerkene, og om musikken står i stil...: Geir 5434259[/snapback] Joe Strummer Genial mann. I punkrocken har man ofte et politisk budskap som enkelt kan klistres på gitaren. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hver gang jeg ser gitaren til Joe Strummer lurer jeg på om jeg skal klistre noe på min Andy Summers tribute: Sukk. Bare fire telecastere igjen nå, pluss en Esquire under arbeid. Men det er mine 4 favoritter. Har en til for salg nå (Albert Collins-modellen til høyre), men blir ikke veldig trist om den ikke blir solgt... Geir 5435060[/snapback] Den var kul den svarte.. åssen modell er det? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hver gang jeg ser gitaren til Joe Strummer lurer jeg på om jeg skal klistre noe på min Andy Summers tribute: Sukk. Bare fire telecastere igjen nå, pluss en Esquire under arbeid. Men det er mine 4 favoritter. Har en til for salg nå (Albert Collins-modellen til høyre), men blir ikke veldig trist om den ikke blir solgt... Geir 5435060[/snapback] Har du sett David Gilmours Tele på coveret til About Face? Litt samme stilen som Summers', men med standard konfigurasjon så vidt jeg husker....slitne sunburst-telecastere er noe av det stiligste...... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det er omtrent så råkkenråll du får det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Den var kul den svarte.. åssen modell er det? 5435100[/snapback] Den er custombygget etter mine spesifikasjoner, av Eugen Guitars her i Bergen. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Shtili. PRS'en min skal inn til overhaling hos Eugen-fyren i vinterferien tenkte eg. Satser på special-deal... "venn-av-venn". =P Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det er vel anvendte penger uansett. Selv min den gangen splitter nye Setzer signatur Gretsch ble merkbart bedre når Henki hadde gått over den. Nå gleder jeg meg bare til han skal begynne på min "Mary Kaye" superstrat. Bare vi finner det perfekte stykke flammelønn først. Geir Lenke til kommentar
EJN Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Flammelønn på en Mary Kaye-strat? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Flammelønn på en Mary Kaye-strat? 5436480[/snapback] Ja, jeg har lyst til å lage noe anderledes. Så istedet for den tradisjonelle Mary Kaye i ask, vil jeg bruke flammelønn, men i samme melkehvite farge. Og istedet for de tradisjonelle S-S-S passive pickup'er skal jeg ha et S-H-H oppsett med EMG pickup'er. En single SA i bridge, og 89'ere i mid og neck. Det blir litt omvendt av hva folk flest gjør, med humbucker i bridge. EMG 89 er to pickuper i en, både en SA type single coil og en 85 type minibucker i samme skallet. Bruker aktiv elektronikk også istedet for de vanlige tonekontrollene, og det blir en ekstra switch for å bytte mellom single og bucker i 89'ene. Så legger jeg på en moderne tremolo (vet ikke hvilken ennå) og moderne stemmeskruer, men fortsatt i gull. Her er en skisse av pickupoppsettet kopiert inn på en tradisjonell May Kaye: Geir Lenke til kommentar
EJN Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Gleder meg til å se den, kan ikke huske å ha sett en gitar med hvit finish på flammelønn! Skal du bruke pearl-plekterbrett i tillegg, bare for å ta den fullt ut når det gjelder bling-bling? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Synes klistremerker på gitaren kan være tøft jeg. Spørs på gitaren og på klistremerkene, og om musikken står i stil...: (bilde av gitar med klistremerker...) Geir 5434259[/snapback] Jepp... kunne ikke sagt meg mer enig. En sånn gitar som den der som er litt slitt passer perfekt til klistremerker. Men jeg kan ikke se for meg gitarer fine og blanke, som blir fylt opp med klistremerker. Noen gitarer passer bare ikke med klistremerker. Jeg liker best den "clean" stilen, derfor liker jeg ikke klistremerker, men smaken er som baken... btw... noen som vet om en bra vrengpedal til rundt 1000 kroner? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Gleder meg til å se den, kan ikke huske å ha sett en gitar med hvit finish på flammelønn!Skal du bruke pearl-plekterbrett i tillegg, bare for å ta den fullt ut når det gjelder bling-bling? 5436746[/snapback] Nja, for øyeblikket ser jeg for meg ett lags plain hvit. Men det er jo en enkel sak å skifte ut senere. Gleder meg jeg også. Jeg kan se den for meg, men det blir spennende å se det ferdige resultatet. Geir Lenke til kommentar
drugis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela? 5439364[/snapback] Lenny Kravitz - Fly Away Lenke til kommentar
drugis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela? 5439364[/snapback] Lenny Kravitz - Fly Away 5439540[/snapback] hehe, joa den var forsåvidt enkel, men kan godt ta litt vanskeligere Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hmm, sitter her og kjeder meg på denne lørdagskvelden og lurer på om noken har nokre forslag til forsåvidt lette sanger som eg kan spela? 5439364[/snapback] Lenny Kravitz - Fly Away 5439540[/snapback] hehe, joa den var forsåvidt enkel, men kan godt ta litt vanskeligere 5439761[/snapback] John Frusciante - Murderers Sangen for å få melodien med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå