Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt meg et konfkjøp for en ekte og flunkende ny Gibson Les Paul Custom. Noen som vet hvor jeg kan få den billigst mulig? Har tenkt på å bestille den fra London.

Noen innspill?

innocent.gif

5416411[/snapback]

Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert en annen gitar, egenltlig. Gibson er grisefett, det er ikke det, men når vi snakker LP Custom-prisklasse finnes det en god del steinfete customshop-modeller på (pent) brukt-markedet. Sjekk f.eks innom Godlyd.no av og til. :)

Lenke til kommentar

har ett prosjekt på gang.. har en gammal, dansebænd blå Aria Pro FS II gitar her hjemme som jeg har tenkt til å "pusse opp" jeg har sett meg ut pickups og sånn så det er ikke noe å tenke på (er ett HSS system)

her kommer cluet: jeg veit ikke åssen jeg skal male/lakke/syle opp kroppen og resten av gitaren.. er det noen som har noen ideer?

disse har jeg tenkt på hittil:

Speil: kjøpe sånn speil film, vinyl med speil på den ene siden.. har sett det, så ja det finns, og sette på kroppen og hodet på gitaren.. så den blir litt lik Mirror Guitaren til Mick mars.

Matt Svart: lakke hele gitaren i matt svart og legge på ett kult lite mønster i hvit e.l.

Veteran: bare ha gitaren den farnen som er nå, spraye litt her og der, sette på teip, klistremerker o.l. så den blir litt "rebellsk"

vil gjerne ha noen andre idèer (gjerne bilder som inspirasjon fra andre steder)

Lenke til kommentar
Har tenkt meg et konfkjøp for en ekte og flunkende ny Gibson Les Paul Custom. Noen som vet hvor jeg kan få den billigst mulig? Har tenkt på å bestille den fra London.

Noen innspill?

innocent.gif

5416411[/snapback]

Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert en annen gitar, egenltlig. Gibson er grisefett, det er ikke det, men når vi snakker LP Custom-prisklasse finnes det en god del steinfete customshop-modeller på (pent) brukt-markedet. Sjekk f.eks innom Godlyd.no av og til. :)

5417961[/snapback]

Jaja, det kan jo være greit, selv om jeg liker best "friske" gitarer. Men jeg må få en mulighet til å prøve ut noen av dem også.

Lenke til kommentar

Jeg synse det er dritfett med svart kropp, og svart plekterbrett med hvit kant rundt. Dette sammen med hvite skruer, og svart mekanikk blir det diggbart, men er ikke sikkert du liker det da ;)

Bilde:

Noen som vet om disse selges lenger (eller lignende... Dette er en ibanez)

IbanezEX350.jpg

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
Ikke ta og lim på masse klistremerker og sånn. Det er ikke fint i det hele tatt.

Er det en gitar med plekterbrett det er snakk om?

5427545[/snapback]

Det er jo råstilig hvis du er et skikkelig punkband med hanekam og hele pakka.

5432194[/snapback]

NEI. Så en som hadde en gul sprek Ibanez hvor han hadde begynt å ta på stickers.. Ødelegge noe så pent æ gett.

Lenke til kommentar
hvorfor er det så mange som er i mot klistremerker på gitaren?

det er jo bare driiiit kult! særlig hvis du spiller punk å sånn og har en kjedelig gitar som ikke er altfor dyr!

stickers :woot:

5432302[/snapback]

det blir litt harry, grafitti kunne vert noke annart (sjølv om eg likar stilreine gitarar, og ting ellers)

Lenke til kommentar

Gjennomført klistring funker, dvs. ikkje berre fullt av random donaldklistremerker osv. Om du klarer å finne et "tema" (=P) å samle klistremerker over som faktisk passer sammen, tar av plekterbrettet først og tapeteserer gitaren heilt, (kroppen utenom plekterbrettet) kan det bli tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...