KimNK Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Neida, gitaren er brukt. I veldig god stand dog. Fikk ein fin pris kan du vel sei. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Har tenkt meg et konfkjøp for en ekte og flunkende ny Gibson Les Paul Custom. Noen som vet hvor jeg kan få den billigst mulig? Har tenkt på å bestille den fra London. Noen innspill? 5416411[/snapback] Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert en annen gitar, egenltlig. Gibson er grisefett, det er ikke det, men når vi snakker LP Custom-prisklasse finnes det en god del steinfete customshop-modeller på (pent) brukt-markedet. Sjekk f.eks innom Godlyd.no av og til. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Gitar er konge Spilte det før, men aner ikke hvorfor jeg sluttet.. Sikkert fordi det gikk ikke fort nok fram som det jeg trodde Men isåfall, når jeg hører på musikk, så hører nesten bare på gitaren.. God gitarspilling = god musikk Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 har ett prosjekt på gang.. har en gammal, dansebænd blå Aria Pro FS II gitar her hjemme som jeg har tenkt til å "pusse opp" jeg har sett meg ut pickups og sånn så det er ikke noe å tenke på (er ett HSS system) her kommer cluet: jeg veit ikke åssen jeg skal male/lakke/syle opp kroppen og resten av gitaren.. er det noen som har noen ideer? disse har jeg tenkt på hittil: Speil: kjøpe sånn speil film, vinyl med speil på den ene siden.. har sett det, så ja det finns, og sette på kroppen og hodet på gitaren.. så den blir litt lik Mirror Guitaren til Mick mars. Matt Svart: lakke hele gitaren i matt svart og legge på ett kult lite mønster i hvit e.l. Veteran: bare ha gitaren den farnen som er nå, spraye litt her og der, sette på teip, klistremerker o.l. så den blir litt "rebellsk" vil gjerne ha noen andre idèer (gjerne bilder som inspirasjon fra andre steder) Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har du noen bilder av denne gitaren? Hadde vært fint å få se hvor slitt den er... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 den er ikke slitt.. har strat kropp og explorerlignende hode.. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis du skal lakke den, har jeg hørt at det er lurt å pusse vekk lakken som er der fra før, slik at den nye lakken får best mulig feste. Man må vel også grunne den da. Men nå er jeg ute på litt dypt vann, så det er kanskje litt lurere at noen som har lakket gitaren sin før svarer... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Joda.... Pusse vekk gammal lakk først, så grunne, så lakkere. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har tenkt meg et konfkjøp for en ekte og flunkende ny Gibson Les Paul Custom. Noen som vet hvor jeg kan få den billigst mulig? Har tenkt på å bestille den fra London. Noen innspill? 5416411[/snapback] Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert en annen gitar, egenltlig. Gibson er grisefett, det er ikke det, men når vi snakker LP Custom-prisklasse finnes det en god del steinfete customshop-modeller på (pent) brukt-markedet. Sjekk f.eks innom Godlyd.no av og til. 5417961[/snapback] Jaja, det kan jo være greit, selv om jeg liker best "friske" gitarer. Men jeg må få en mulighet til å prøve ut noen av dem også. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ikke ta og lim på masse klistremerker og sånn. Det er ikke fint i det hele tatt. Er det en gitar med plekterbrett det er snakk om? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 ja en har stratlignende kropp.. skal ha ett HSS system (humbucker i stolen og to singlecoil) Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Jeg synse det er dritfett med svart kropp, og svart plekterbrett med hvit kant rundt. Dette sammen med hvite skruer, og svart mekanikk blir det diggbart, men er ikke sikkert du liker det da Bilde: Noen som vet om disse selges lenger (eller lignende... Dette er en ibanez) Endret 12. januar 2006 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ikke ta og lim på masse klistremerker og sånn. Det er ikke fint i det hele tatt.Er det en gitar med plekterbrett det er snakk om? 5427545[/snapback] Det er jo råstilig hvis du er et skikkelig punkband med hanekam og hele pakka. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ikke ta og lim på masse klistremerker og sånn. Det er ikke fint i det hele tatt.Er det en gitar med plekterbrett det er snakk om? 5427545[/snapback] Det er jo råstilig hvis du er et skikkelig punkband med hanekam og hele pakka. 5432194[/snapback] NEI. Så en som hadde en gul sprek Ibanez hvor han hadde begynt å ta på stickers.. Ødelegge noe så pent æ gett. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hvorfor er det så mange som er i mot klistremerker på gitaren? det er jo bare driiiit kult! særlig hvis du spiller punk å sånn og har en kjedelig gitar som ikke er altfor dyr! stickers Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 spiller ikke punk:P eller.. spiller Blitzkrieg Bop når jeg tar av da.. hehe Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hvorfor er det så mange som er i mot klistremerker på gitaren?det er jo bare driiiit kult! særlig hvis du spiller punk å sånn og har en kjedelig gitar som ikke er altfor dyr! stickers 5432302[/snapback] YA SIMPLE PLAN ROX \m/ Endret 13. januar 2006 av HalTan Lenke til kommentar
haarod Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Noen som vet hvor jeg kan få tak i tabs til "Marius Müller - Den du veit"? og en "Jeff Buckley - Hallelujah" som er sånn nogenlunde riktig? Endret 13. januar 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
drugis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hvorfor er det så mange som er i mot klistremerker på gitaren?det er jo bare driiiit kult! særlig hvis du spiller punk å sånn og har en kjedelig gitar som ikke er altfor dyr! stickers 5432302[/snapback] det blir litt harry, grafitti kunne vert noke annart (sjølv om eg likar stilreine gitarar, og ting ellers) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Gjennomført klistring funker, dvs. ikkje berre fullt av random donaldklistremerker osv. Om du klarer å finne et "tema" (=P) å samle klistremerker over som faktisk passer sammen, tar av plekterbrettet først og tapeteserer gitaren heilt, (kroppen utenom plekterbrettet) kan det bli tøft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå