drugis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jazz3.Best til alt. 5390877[/snapback] Hvor får jeg tak i de? 5394178[/snapback] www.riff.no Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hmm, eg bestilte meg netopp nokre d'andrea plekter 0,50 er dei greie til nybegjynnere eller?? 5395448[/snapback] Det er helt håpløst å si noe om hvilke plekter som passer til hva og hvem. Det må du bare finne ut av selv. Vil tro at du vil merke behov for mykere/hardere etterhvert som du utvikler teknikken din. De fleste nybegynnere starter vel med noe i den stilen du har kjøpt. T'Weed Lenke til kommentar
drugis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hmm, eg bestilte meg netopp nokre d'andrea plekter 0,50 er dei greie til nybegjynnere eller?? 5395448[/snapback] Det er helt håpløst å si noe om hvilke plekter som passer til hva og hvem. Det må du bare finne ut av selv. Vil tro at du vil merke behov for mykere/hardere etterhvert som du utvikler teknikken din. De fleste nybegynnere starter vel med noe i den stilen du har kjøpt. T'Weed 5395465[/snapback] ok liker tynne og harde, har bedre kontroll da Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Bruker pickboy .50 eller 1.00mm, synes det er mest behagelig. Jazz III er helt håpløst for meg. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Noen som kan forklare meg litt hva forskjellene på emg humbuckerene er, og hva de funker bra/dårlig til? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Fikk det pluttselig for meg, hvorfor kjøper jeg meg ikke zakk wylde emg mikker? Har en Epiphone Les Paul Standard, så de burde vel passe? På EMG sin hjemmesider har de et EMG-ZW sett, noen som vet om noen norske (nett) butikker som selger det? Eller er det det samme om jeg kjøper en EMG 81 og 85? som de selger til ca 900kr hver på sound1.no - Andreas Endret 6. januar 2006 av andesam Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Noen som kan forklare meg litt hva forskjellene på emg humbuckerene er, og hva de funker bra/dårlig til? 5396350[/snapback] The EMG-81 is a high output pickup designed especially for the lead guitarist. The 81 is at its best for high volume overdrive and amps with a master volume. Whether you're playing power rock and roll, or overdriving your amp, there's a razor sharp attack, and incredible sustain for brilliant soloing. Although the EMG-85 has more measurable output than the 81, its frequency response and string interface are different. The 85 uses two Alnico magnet loaded coils with a wide aperture to maintain a beefy lowend and a fatter top end. Because of a more natural tone, it works great as a rhythm and blues pickup because it has loads of output but isn't muddy. http://www.emgpickups.com/ Det ligger lydsamples på sidene til EMG for hver pickup... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Fikk det pluttselig for meg, hvorfor kjøper jeg meg ikke zakk wylde emg mikker? Har en Epiphone Les Paul Standard, så de burde vel passe? På EMG sin hjemmesider har de et EMG-ZW sett, noen som vet om noen norske (nett) butikker som selger det? Eller er det det samme om jeg kjøper en EMG 81 og 85? som de selger til ca 900kr hver på sound1.no - Andreas 5396652[/snapback] Jeg tror ikke det er noen forskjell på pickup'ene i Zakk-settet og standardutgavene av 81 og 85. (Selv om tech specs antyder noe annet.) Men kjøper du settet får du med et postkort og et plekter... :!: Geir Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Men får man med alt av kabler og sånn som man trenger når man kjøper 81 og 85 mikkene på sound1? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Men får man med alt av kabler og sånn som man trenger når man kjøper 81 og 85 mikkene på sound1? 5396908[/snapback] Ja, det antar jeg. Alle EMG pickupene kommer med alt tilbehør: Det betyr at du har med det meste (og dobbelt opp av noe, for eksempel batteriklips og jack-utgang.) Det eneste du da mangler er pickup-switchen. Men du kan sikkert bruke den som alt sitter på Epiphonen. Ikke ta mitt ord for alt dette, spør butikken for sikkerhetsskyld...! Geir Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg kjøpte mitt EMG-ZW sett på Kick Music. Kostet litt over 2000, angrer ikke for og si det sånn Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Tusen takk for svarene Ser ut til at tablaturen er litt feil på den akkorden. Men navnet er ikke så viktig foreløpig, så lenge jeg klarer å spille den 5380510[/snapback] Off topic, men samma det: du MÅ jo være nordfra med det nicket...! T'Weed 5380520[/snapback] Neida. Jeg fikk det av en jente. Fint, er det ikke? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg kjøpte mitt EMG-ZW sett på Kick Music. Kostet litt over 2000, angrer ikke for og si det sånn 5397320[/snapback] Hva slags gitar sattet du det inn i? Er det vanskelig å installere? Har peilng nok til at elektronikken ikke burde være noe problem, men man må ikke stresse med å trekke kabler ect.? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 så er det sånn att du kan øke teknikken din nokre hakk med og finne det rette plekteret for deg?? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 så er det sånn att du kan øke teknikken din nokre hakk med og finne det rette plekteret for deg?? 5398160[/snapback] Jeg merker hvertfall at jeg spiller betydelig bedre når jeg spiller med "favoritt" plekteret mitt, fremfor et jeg ikke liker. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) så er det sånn att du kan øke teknikken din nokre hakk med og finne det rette plekteret for deg?? 5398160[/snapback] Jeg merker hvertfall at jeg spiller betydelig bedre når jeg spiller med "favoritt" plekteret mitt, fremfor et jeg ikke liker. 5398859[/snapback] kult da må jeg starte jakten på det perfekte plekter for meg men vill eg merke så stor forskjell siden eg er såpass nybegjynenr som eg er, har gått eit år no. Endret 7. januar 2006 av drugis Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Noen som kan forklare meg litt hva forskjellene på emg humbuckerene er, og hva de funker bra/dårlig til? 5396350[/snapback] The EMG-81 is a high output pickup designed especially for the lead guitarist. The 81 is at its best for high volume overdrive and amps with a master volume. Whether you're playing power rock and roll, or overdriving your amp, there's a razor sharp attack, and incredible sustain for brilliant soloing. Although the EMG-85 has more measurable output than the 81, its frequency response and string interface are different. The 85 uses two Alnico magnet loaded coils with a wide aperture to maintain a beefy lowend and a fatter top end. Because of a more natural tone, it works great as a rhythm and blues pickup because it has loads of output but isn't muddy. http://www.emgpickups.com/ Det ligger lydsamples på sidene til EMG for hver pickup... Geir 5396701[/snapback] Gjør jeg dumt i å kjøpe emg 81? Spiller mye Slipknot, Satyricon, Cradle of Filth ol. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Du gjør noe dumt ved å spille Slipknot og Cradle Of Filth i alle fall. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jaha hvorfor det? Bare fordi du ikke liker de?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå