tom waits for alice Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 ja! bestilte meg netopp følgende fra www.riff.no 1 x Ibanez GRG-170DX () = 2.695kr 1 x Line 6 Spider II 30 () = 2.095kr 1 x D´Andrea Delrex plekter pakke (12 stk.) () = 72kr Tykkelse 0.50 1 x Ibanez Polstret Gig bag for Artcore () = 295kr Størrelse 70 mm 1 x Ernie Ball Gitarrem () = 65kr Type EB-4037 gleder meg som ein onge til og få den forventer gratuleasjoner 5388793[/snapback] Grattis. Er det din første elgitar (eller gitar overhodet)? Geir Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Med det jeg sa om Ed Roman sikter jeg egentlig mer til at han klarer å erte på seg småstein uansett hva han sier. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) ja! bestilte meg netopp følgende fra www.riff.no 1 x Ibanez GRG-170DX () = 2.695kr 1 x Line 6 Spider II 30 () = 2.095kr 1 x D´Andrea Delrex plekter pakke (12 stk.) () = 72kr Tykkelse 0.50 1 x Ibanez Polstret Gig bag for Artcore () = 295kr Størrelse 70 mm 1 x Ernie Ball Gitarrem () = 65kr Type EB-4037 gleder meg som ein onge til og få den forventer gratuleasjoner 5388793[/snapback] Grattis. Er det din første elgitar (eller gitar overhodet)? Geir 5389420[/snapback] takk ja ja det er det Endret 5. januar 2006 av drugis Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Med det jeg sa om Ed Roman sikter jeg egentlig mer til at han klarer å erte på seg småstein uansett hva han sier. 5389539[/snapback] Ja, jeg skjønte egentlig det. Kjenner ham ikke selv, men hører folk si det. Men mye kule gitarer har han solgt til mye fint folk, og jeg bryr meg egentlig mindre om hvordan han ellers er. Geir Lenke til kommentar
drugis Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 har det vært plekter diskosjon her?? kva for plekter synst deko er best til soloer osv? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 har det vært plekter diskosjon her?? kva for plekter synst deko er best til soloer osv? 5390590[/snapback] Thick, med sånn "grovt" område så du ikke svetter den ut av handa. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 har det vært plekter diskosjon her?? kva for plekter synst deko er best til soloer osv? 5390590[/snapback] Jeg lager mine egne plekter av tynn (0.8) kobberplate. Tradisjonell form (ala dunlop tortex) Fordelen med kobber er at det er mykere enn metallet i strengene, bakdelen er det samme, altså at det samler seg kobberstøv rundt pickupene. Gir et uovertruffent attack. femtiøringer brukes i nødsfall, men de er litt for små. Uansett, jo hardere plekter, dess bedre presisjon og attack. På kassegitar er det tjukke nylonplekter som gjelder. (kobberet riper fælt om du ikke har plekterbrett. T'Weed Dessuten måtte jeg ta meg sammen for ikke å skrive "klepter". En tulleting ble vane...... Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 De gråe Jim Dunlop plekterene bruker jeg mye, men jeg liker også godt små plekter til speedpicking. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jazz3.Best til alt. 5390877[/snapback] Yupp, elsker jazz 3 <3. Skal etter hvert kjøpe meg akustisk gitar, men er usikker på om jeg skal kjøpe meg nylon med bred hals eller stål med litt tynnere hals. Den siste føler jeg er litt bedre til all-round, men klangen i en skikkelig nylon-strenger får man ikke med stålstrenger. Hva anbefaler ekspertene? Mens jeg er i gang, hvordan strammer/reparerer man en løs jack-inngang? Min brors Fender Telecaster har en løs inngang, og jeg vil gjerne få fikset på dette, ettersom det for øyeblikket kun er jeg som bruker den. Utstyret må jo være i orden Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Fra første gang jeg prøvde Jazz III har jeg ikke brukt noe annet på el-gitar. På kasse bruker jeg Rosa Dunlop .46 mm eller circa dobbelt så tjukke hvis jeg skal spille noe som trenger det. Jack-inngangen har sannsyneligvis en vanelig festeskru du kan vri rundt. Mulig du trenger en umbraconøkkel. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Mens jeg er i gang, hvordan strammer/reparerer man en løs jack-inngang? Min brors Fender Telecaster har en løs inngang, og jeg vil gjerne få fikset på dette, ettersom det for øyeblikket kun er jeg som bruker den. Utstyret må jo være i orden 5390951[/snapback] Det er vel sannsynligvis en mutter som best strammes med en koppnøkkel. Altså mutteren som sitter rundt det hullet du stapper jacken inni. T'Weed Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Mens jeg er i gang, hvordan strammer/reparerer man en løs jack-inngang? Min brors Fender Telecaster har en løs inngang, og jeg vil gjerne få fikset på dette, ettersom det for øyeblikket kun er jeg som bruker den. Utstyret må jo være i orden 5390951[/snapback] Kommer an på hva som er løst. Jack-inngangen på telecasteren er skudd fast i en "kopp" med en mutter på utsiden. Hvis det er selve inngangen som er løs er det bare å stramme mutteren. Koppen derimot er ikke festet med noen ting, den er bare presset inn i hullet. Om hullet er litt for stort får den ikke feste. Du kan fore opp glippen med noe slik at den sitter. Eller for å løse problemet på skikkelig vis kan du erstatte koppen med en Elektrosocket, som festes med skruer i sidene på hullet: Geir Endret 5. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Takker for tips, virker som om både koppen og pluggen er løs, men koppen kan ikke løsne fra pluggen pga måten de er festet på, så det skal nok gå greit å fikse. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jazz3.Best til alt. 5390877[/snapback] Hvor får jeg tak i de? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) har det vært plekter diskosjon her?? kva for plekter synst deko er best til soloer osv? 5390590[/snapback] Jeg er gammel haifinnbruker. Bruker fortsatt tynne haifinn på akustisk gitar. Men i senere år har jeg konvertert til Dunlop på elektrisk. 0.73 og 0.50 Tortex er standard. Har tyngre plektere også, men jeg spiller ikke noe heavy lenger, så de ligger stort sett urørt. Ellers har jeg brukt alt fra avklippede youghurtlokk til diverse mynter, metallskiver, flaskeskår med mere. Plektere er blitt dyre synes jeg. Betaler fort en 8-10 kroner stykke. I USA får du 72-pack for 14 dollar. Det er en kroner og tjue øre per stykk. Tror jeg skal handle en slik neste gang jeg dra dit, da har jeg noen år... Geir Endret 6. januar 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hvordan greier du sånn haifinn? Jeg fant ett på gata en gang, og prøvde det litt, men jeg syntes det er helt forferdelige! de er deilige å holde i, men bøyer seg så utrolig. er vel bare teknikk Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hender jeg bruker bankkort om jeg ikke finner plekter. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hvordan greier du sånn haifinn? Jeg fant ett på gata en gang, og prøvde det litt, men jeg syntes det er helt forferdelige! de er deilige å holde i, men bøyer seg så utrolig. er vel bare teknikk 5394536[/snapback] Finnes jo stivere haifinn også da. Men idag bruker jeg bare rød og tynnere, og som sagt bare til akustisk. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hmm, eg bestilte meg netopp nokre d'andrea plekter 0,50 er dei greie til nybegjynnere eller?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå