Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jackson ligger under Fender, men dei nyare billige gitarane som dei produserer no er egentelig berre skit. Lakken er dårlig, treverket er dårlig, tone og sustain er dårlig og elektronikken er faktisk heilt fullstendig på trynet. Har eigd eit par sjølv. Du må få tak i USA-produserte gitarer eller gitarer som vart laga før Fender tok over for å få kvalitet av Jackson. Men då får du faen meg kvalitet òg. ;) Er ikkje heilt sikker på årstalet Fender tok over, men det burde ikkje vere så vanskelig å finne ut.

Den beste Exploreren eg nokon gong har spelt på er faktisk ein ESP Explorer, men dei er no heilt sjuukt insane vanskelig å få tak i etter at dei slutta å produsere, så prisane skyter rett i været. Eg veit ikkje om ESP LTD fortsatt produserer Explorer, har aldri prøvd ein heller, men om det går an å få tak i burde det absolutt vere verdt å sjekke ut. LTD pleier å vere ganske gode.

Edit: Epiphone Explorer er i alle fall ikkje ein gitar eg ville ha satsa på.

Edit2: KE2 er jo ein jævlig god gitar, men prisen er jo då tilsvarande. =P Den ligger ein plass mellom 20-25.000 her i landet trur eg.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Epiphone Explorer er i alle fall ikkje ein gitar eg ville ha satsa på.

5339554[/snapback]

Er ikke den beste gitaren på markedet, men i forhold til hva den koster så gjør den jobben. Har hatt den veldig lenge nå og den er kjempefin å spille på. God lyd gir den og. Har prøvd endel andre gitarer til rundt samme pris (les paul, stratocaster+) og syns Explorer er best. Og den er jo så ufattelig vakker :love:

Men folk har jo forskjellige meninger så noe fasit svar på om den er fin eller ikke fins nok ikke.

Lenke til kommentar

Etter mi meining gir den veldig lite for pengane i forhold til andre Epi-modeller i samme prisklasse, spesielt Goth Explorer. Goth modellane i et heiletatt gir generelt mindre for pengane, både Ex, LP og SG tykkjer eg. Menmen.. Alle's smak er ræv uansett, så.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke tilfeldigvis noen fra Ålesund eller i det området som streifer innom her? Skulla likt å visst åpningstidene til Nakken Musikk.

:)

5339677[/snapback]

Ingen anelse. Men jeg tror isåfall at det stenger klokka 3. Men det kan hende det ikke er åpen ved juletider. Nakken har veldig impulsive åpningstider.

Lenke til kommentar

Er Mercedes bra?

Edit: Det eg vil fram til er at sjølvsagt kan det vere bra, men det fins òg mykje skit. Kjøper du det billigaste av det billigaste er det som regel skrap, men legger du meir i det får du kvalitet. Gibson Special Faded f.eks. :sick:

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Jackson ligger under Fender, men dei nyare billige gitarane som dei produserer no er egentelig berre skit. Lakken er dårlig, treverket er dårlig, tone og sustain er dårlig og elektronikken er faktisk heilt fullstendig på trynet. Har eigd eit par sjølv. Du må få tak i USA-produserte gitarer eller gitarer som vart laga før Fender tok over for å få kvalitet av Jackson. Men då får du faen meg kvalitet òg. ;) Er ikkje heilt sikker på årstalet Fender tok over, men det burde ikkje vere så vanskelig å finne ut.

5339554[/snapback]

Fender overtok Jackson fra den forrige eieren Akai i oktober 2002. Produksjonen fortsatte i samme fabrikken i California, og Fender overtok delelageret såvel som lageret av ferdige gitarer, så det er egentlig ikke noe klart "før og etter Fender"-skille. Om kvaliteten på lisensproduserte instrumenter har sunket vet jeg ikke, jeg har ikke spilt Jackson gitarer selv.

Derimot skal det bemerkes at Fender generelt har gjort en god jobb med andre merker de har overtatt. Gretsch har for eksempel fått en markant kvalitetsøkning under Fenders ledelse. Har selv en SSLVO Brian Setzer, og den er nær perfekt:

G6120SSLVO_md.jpg

Geir :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Gibsons BluesHawk? Ble tilbudt en i en byttehandel, men kjenner den ikke. Hva er listeprisen på den i Norge? Jeg ser den koster 12-1300 dollar i USA, MusiciansFriend har den til 850.

Ser at mange av dem har en Bigsby type tremelo også.

DSBHCBGH.jpg

Geir :)

5346925[/snapback]

jeg kan ingenting om gitaren, men pen var den ihvertfall! hva skal du bytte den mot?

Lenke til kommentar
Hihi, det er hemmelig. :) La oss sei at eg fikk ein god pris. ;)

Ny ligger den ca på 33-35.000,- vil eg tippe med den toppen og bird-inlays.

Ein heilt plain PRS Custom 24 er lista til 27.395,-

5348889[/snapback]

:wow:

Gratulerer! Strøken fjøl det der.

Post et bedre bilde da er du snill... Det er den verdt. ;)

Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...