kalli Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Hav er "economy picking" og "alternate picking" for noe? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 *mimre, mimre* Gull er pimp da! Selv har jeg også en strat, en amerikansk en, som jeg kjøpte brukt av min tremenning for 2 år siden, den var da 8 år gammel. Det er fortsatt en veldig god gitar, men lager litt ulyder (skurrelyder), hovedsaklig når jeg spiller uten forsterker på. Jeg har hørt fra mange hold at det kanskje hjelper hvis jeg bytter strenger, og siden jeg nå tilfeldigvis har 3 ekstrasett med strenger, så har jeg noe å gjøre i ferien Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) vurderer å kjøpe meg en ny gitarforsterker, ikke noe stort og dyrt noe. har sett på, og prøvd Peavy Bandit, og syns det var bra/fin lyd i den. Noen som har noen erfaringer med den? evt andre forslag i den prisklasse, (rundt 5000,-) må kunne spille relativt tung metall, mye bass, men også en ren og fin sololyd. Har også sett på Randall, men fant ingen jeg likte.. så mao har jeg mest lyst på peavy bandit. 5239544[/snapback] Dette var et litt gammelt innlegg, men jeg vil svare på det. For 2 år siden skulle jeg, en kompis, noen medlemmer fra det gamle bandet til broren hans spille på juleavslutningen for skolen vår og 2 av naboskolene. Da vi hadde Spetakkel som "oppvarmingsband", kastet de oss ut da vi hadde kommet timevis på forhånd for å teste utstyret, noe som førte til at vi ikke var forberedt når vi kom på scenen. Det sto flere forsterkere der, og jeg var forholdsvis fersk på dette, så jeg så ikke alltid helt forskjell på gitar- og bassforsterker, hva som virker og hva som ikke gjør det. Til slutt havnet jeg på en Peavey Bandit som sto der. Ulydene, og det var ulyder av en annen verden, som kom da jeg skrudde den på, skyldtes ikke forsterkeren, men at kabelen jeg hadde tatt, var ødelagt. Ny kabel, begynte å spille. På en av de tre sangene vi spilte, hadde jeg en enkel solo. Som soloer flest, var det mye oppe på de lyse strengene. Faktisk kun e- og h-strengene. Jeg hadde ingen innsikt i forsterkerens funskjoner og innstillingsmuligheter, og da det kom til soloen, hørte jeg ingenting, og jeg regner med at alle i salen hørte akkurat det samme. Dette var ingen heavy solo, men det var noe jeg hadde brukt tid på, for denne anledningen only. Jævlig surt - derfor vil jeg av prinsipp aldri kjøpe Peavey, samme hvor bra det er ! Men et litt mer konkret svar på spørsmålet ditt: selv har jeg hovedsaklig erfaring med 2 forsterkere: Roland Cube 30 og Line 6 Flextone III, førstnevnte har jeg selv og sistnevnte bruker jeg på kulturskolen i Bergen, der jeg spiller en gang i uken. Brukte den også på avslutningskonserten vi hadde på Garage her i byen sist mandag. Cube 30 er litt under ditt prisnivå osv, kanskje Cube 60 hadde vært mer aktuelt isåfall, men også denne ligger litt under. Men om Line 6'en må jeg si at jeg har prøvd mange forsterkere i butikker, men ingen har jeg likt som denne (men ta for all del ikke min mening altfor seriøst). Den er brukervennlig og idiotsikker, utrolig mange imiterte amps, og god lyd. 60W holder vel for de fleste av oss, skjønt prisen ligger bittelitt over det du sa du ville ha. Bruksområdet er nok ganske fleksibelt. Selv er jeg fornøyd med den ampen jeg har nå, så når jeg en gang finner ut at jeg skal legge penger i en ny amp, så er det no doubt for min del Endret 21. desember 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Den Line 6-ampen er det flere på skolen (Viken folkehøyskole) som har. Jeg tror de er fornøyde med den. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 uten å ha lest linken et sted her om mxtabs' nedleggelse, antar jeg at det er dette det gjelder: http://piratgruppen.net/ ("Sangtekster skal fordrives fra nettet") Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jepp, er utrolig kjipt at ulisensierte tabs blir ulovlig.. :\ Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ikke nok med tabsa folkens, nå får man ikke lov å spille i musikkforretninger uten et visst gebyr. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ikke nok med tabsa folkens, nå får man ikke lov å spille i musikkforretninger uten et visst gebyr. 5324304[/snapback] HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Faen så ufattelig griske de i musikkbransjen er. At folk laster ned sanger er forbudt, forstålig.. Men dette.... Blir irritert over hvor tragiske de er. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Holy shamrocks! Det blir kanskje PRS på meg. =| Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Nå er det jul igjen, og jeg blir igjen sittende med den akustiske gitaren, da el-gitaren står igjen på hybelen. Noen som har tips til noe jeg kan bruke jula på å lære meg? Noe alà Classical Gas, Signe (Clapton), eller Cavatina f.eks? De er alle sanger jeg liker å spille Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 er det mulig? det her er det verste jeg har sett tror jeg.. hva faen skal det bety? at jeg ikke kan finne tabs lenger? er det no alternativ? Dette er helt på trynet!! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Utrolig barnslig å innføre forbud mot å legge ut noter og tekster! Hadde jeg vært kjent for musikken min så hadde jeg bare blitt glad hvis jeg visste at andre der ute i verden spilte mine verk. Hvis dette ikke blir stoppet så inviterer jeg til en motbevegelse som boykotter alle artister som ikke legger ved (eller gjør veldig lett tilgjengelig) noter og sangtekster når de gir ut en CD. (kanskje satt litt på spissen) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Om noen bruker powertabs, kan dere laste ned hele arkivet fra LimeWire. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hvor mye plass tar det? Edit: Og finnes det som torrent-fil også? Endret 23. desember 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hva med gp4? kommer de tabsene til å bli ulovlige? FYSJ! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Nesten litt morsomt å se musikkbransjens siste desperate krampetrekninger. De har skjønt at dette er en krig de ikke kan vinne, så nå forsøker de bare å lage mest mulig faenskap. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine, dette er tragisk. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Holy shamrocks! Det blir kanskje PRS på meg. =| 5324679[/snapback] Det er ikke snakk om gitarmerket PRS i den artikkelen Hvorfor skulle de ha lov til å kreve inn noenting som helst? hehe edit: Godt at etter jeg kjøpte Guitar Pro 5, så fikk jeg med hele mysongbook.com arkivet Endret 23. desember 2005 av SBS Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Nei, var ikkje det eg tenkte på heller. Var meir liek... O'gawd... PRS! Ze great dream! Finally!!1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvor mye plass tar det? Edit: Og finnes det som torrent-fil også? 5327687[/snapback] Ikke nøyaktig hele arkivet, men 5000 tabs. Det tar 100 MB eller 16 MB som komprimert mappe. Er ikke sikker på at det finnes som torrent. For å finne fila på LimeWire, søk på "powertab". Lenke til kommentar
drugis Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 kan laste ned heile arkivet til mysongbook.com og, 23 000 tabs (gp4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå