Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg har en epiphone les paul, syntes den er helt perfekt stor egentlig :p. men så har jeg en tendens til å like små gitarer, eller altså tynn hals..

5272369[/snapback]

De er ganske små ja? Bra, fordi jeg skal ha meg en sånn etter jul. Jeg liker også tynne halser :) Jge gleder meg som en unge :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når har ikke jeg så veldig erfaring med les paul, så jeg kan ikke uttale meg om epiphone sine er mindre enn andre merker.. Men les paul formen er vel i utgangspunktet ganske ok.. :p

Nå har de endelig fått inn marshall kabinettet (1960A) mitt på riff :D. Skal hente det på mandag, ta det med på bandrommet og pakke det opp og kose med det. Så gjenstår det bare DSL100 forsterkern jeg skal kjøpe så fort som mulig, så snakker vi :). *glede seg til begge marshall delene er på plass*

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Når har ikke jeg så veldig erfaring med les paul, så jeg kan ikke uttale meg om epiphone sine er mindre enn andre merker.. Men les paul formen er vel i utgangspunktet ganske ok.. :p

Nå har de endelig fått inn marshall kabinettet (1960A) mitt på riff :D. Skal hente det på mandag, ta det med på bandrommet og pakke det opp og kose med det. Så gjenstår det bare DSL100 forsterkern jeg skal kjøpe så fort som mulig, så snakker vi :). *glede seg til begge marshall delene er på plass*

5279750[/snapback]

Herlig, skulle hatt penger til det jeg også.. :(

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg aldri en Marshall. Det var guttedrømmen selvsagt, siden jeg vokste opp med Hendrix var det en Marshall og en Strat, + en Les Paul pga. Jimmy Page, som var verktøyene. Men når vi startet første bandet var en ekte Marshall langt utenfor rekkevidde for våre avisrute-budsjetter. Så vi gikk til en av Oslo daværende musikkforretninger (husker ikke riktig hvilken, muligens Supersonic mens de ennå lå i Pilestredet) og kjøpte en London City bassforsterker, fordi den så ut som en Marshall (bare med grått trekk.) Så kjøpte vi et par gedigne Celestion høyttalerelementer (18", tror jeg!) og bygget våre egne kabinetter. Litt sommerjobbing og så kjøpte vi en Ibanez bass og en Hofner strat.

Først når jeg kom tilbake fra militæret og fikk meg jobb fikk jeg råd til en ekte strat, en '79 Silver Anniversary. Jeg hadde sinnsykt lyst på Les Paul 25/50 som kom samme året (med gull hardware og dobbel binding), men den kostet 12-14 tusen (avhengig av utførelse), og den gange hadde jeg en årslønn på under 50 000 brutto. Og så kom straten på "billigsalg" til 5500 etter å ha solgt elendig, så da ble valget enkelt. Jeg endte opp med en Roland Bolt 60 forsterker og den hadde jeg i mange år. Et par år senere kjøpte jeg min første Telecaster. Siden har det blitt mage gitarer.

Men noen Marshall eller Les Paul ble det aldri...

Geir :)

Lenke til kommentar

jeg har planer om å spare opp til en gitar med les paul form. men jeg skylder en del penger først.

men jeg har en akustisk! så jeg lurte på om dere vet om noen hjelpe-sider? jeg har en sånn gitarbok, så jeg kan egentlig nesten alt av det grunnleggende, og jeg kan spille nå. men det jeg ikke kan, som jeg gjerne skulle hatt en idè over hva var er :

stemmeteknikker. hvordan og hvorfor man stemmer ned. jeg vet jo litt, men langt ifra nå.

Noteverdier : jeg har ALDRI lært meg noter, og jeg hater det, men jeg vil gjerne lære det.

å holde takten osv: når jeg er på gitar får jeg konstant kjeft for å spille for fort, og når jeg spiller i riktig tempo så blir jeg helt anspent. finnes det sider som gir deg litt oversikt eller lignende? :)

takktakk :love:

Lenke til kommentar

Jeg har planer om og kjøpe en akkustisk gitar, og lurer på hva jeg skal velge? Har ikke lyst og bruke så veldig mye penger, mellom 1000 og 2000.

Har sett litt på Finn.no og bet meg merke i denne http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=67...47&pos=1&tot=23 , kan den være noe? eller har dere noen andre forslag? Takk på forhånd.

Mvh.

Øyvind

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Jeg har planer om og kjøpe en akkustisk gitar, og lurer på hva jeg skal velge? Har ikke lyst og bruke så veldig mye penger, mellom 1000 og 2000.

Har sett litt på Finn.no og bet meg merke i denne http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=67...&tot=23 , kan den være noe? eller har dere noen andre forslag? Takk på forhånd.

Mvh.

Øyvind

kjøp en vanlig morgan akustisk til rundt 1400. nylonstrengene bør byttes ut ved kjøp, men det er en veldig rimelig og bra nybegynner gitar :)

jimstar & amber<3

5278174[/snapback]

Lenke til kommentar

fikk Marshall kabinettet i dag (1960A) :love:

Har som mål å få handla forsterker før januar er omme. Har egentlig bestemt meg for Marshall DSL100. Men, har sett litt på TSL100 også, virker som den har litt feitere lyd. Noen som har erfaring nok til å sammenligne disse forsterkerne?

- Andreas :)

Lenke til kommentar
drugis: hva med å sjekke linkene i første post eller søke på google? Er mulig å gjøre litt research selv :)

Petter (chaos): De er også min favoritt. De har rett og slett alt jeg pleier å lete etter, så det er litt trist hvis de forsvinner.

5317589[/snapback]

jess, det jeg gjorde å fant ingenting :( derfor eg sporde her om noken hadde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...