Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Så ekstremt digg ut, men likte ikke at tab'sn ikke vistet likedan som i GP4. Er det mulig å forandre det?

5191494[/snapback]

Eneste forskjellen jeg kan se er at notene er over tabulator i stedet for omvendt slik det er i Gp4, men det er jo bare å slå av notene hvis du ikke vil ha de der.

Legger ved et skjermbilde, selv om jeg personlig liker bedre sidevisningen:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ekstremt digg ut, men likte ikke at tab'sn ikke vistet likedan som i GP4. Er det mulig å forandre det?

5191494[/snapback]

Eneste forskjellen jeg kan se er at notene er over tabulator i stedet for omvendt slik det er i Gp4, men det er jo bare å slå av notene hvis du ikke vil ha de der.

5191647[/snapback]

Lol. Du kunne vel kanskje brukt multi-bar rest på den introen der. :hmm:

Hvis det finnes.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

5191494[/snapback]

5191647[/snapback]

Lol. Du kunne vel kanskje brukt multi-bar rest på den introen der. :hmm:

Hvis det finnes.

5192345[/snapback]

Tell me how, and I'll fix it.

Lenke til kommentar

Har tenkt å skaffe meg en enkel og lett berbar forsterker med mye lyd og lite volum. Har sett på Vox Pathfinder 10 Combo.

http://www.humbuckermusic.com/voxpat10comg.html

Elsker den forsterkeren. Liten og lett og feit og herlig drive som passer til så mangt. Og den har jævlig høy lyd. I mine øyne virker det som den perfekte miniforsterkeren, men er det noen med bedre forslag allikevel?

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her..

noen som vet hva slags gitar Joey Jordison spiller på her? jeg synes det ikke ligner på gbson, men så kan jo jeg ta feil og da :)

Det står Gibson på hodet. Det er en Les Paul et eller annet, øverste volumknott er borte, ser ut som om det er montert en EMG i bridge-posisjon, fargen er muligens en tobacco sunburst, men kan også være customlakk. Litt vanskelig å se ut fra bildekvaliteten.

Det er en Gibson Les Paul.

T'Weed

Lenke til kommentar

Velg samme tjukkelse som du har. Om du skal ha noko anna bør du levere inn gitaren på ein instrumentbutikk slik at dei får bytta strengene og inntonert gitaren på nytt.

Edit: EB lager gode strenger dei.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Skal etter hvert handle forsterker nå. Har egentlig sikta meg inn på Marshall DSL100, får kjøpt den til 9000,- av en forhandler. Men hvordan er den i forhold til JMC800 forsterkeren? Virker som om det er en forsterker de fleste som har marshall har. Trenger litt synspunkter. Spiller lead gitar i et metal band.

- Andreas :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar

har et par spørsmål jeg hadde håpet å få svart på her;

for det første, jeg kjøpte en kassegitar av en kompis, han spiller left-hand men har byttet om på strengene slik at jeg kan spille på den. Jeg syns den fungerer bra, og har bra lyd bortsett fra D og G strengen på 13 bånd, der er det absolutt ingen tone. Vil et strengbytte hjelpe? de som sitter på nå er relativt slitte, eller er det ingenting å gjøre med det?

og for det andre; vurderer å kjøpe meg en ny gitarforsterker, ikke noe stort og dyrt noe. har sett på, og prøvd Peavy Bandit, og syns det var bra/fin lyd i den. Noen som har noen erfaringer med den? evt andre forslag i den prisklasse, (rundt 5000,-) må kunne spille relativt tung metall, mye bass, men også en ren og fin sololyd. Har også sett på Randall, men fant ingen jeg likte.. så mao har jeg mest lyst på peavy bandit.

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...