Gå til innhold

Hva står OK for?


CNesset

Anbefalte innlegg

Urban myth, mistenker jeg.

Nei! Trenger ikke være det! Har to på jobben som heter OK. Mye morro i begynnelsen når de skulle signere sertifikater. Vi pleier å skrive initialer der det kreves navn, men også OK eller NA der det ikke kreves navn. Herlig rot, så nå skriver de hele for eller etternavn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Urban myth, mistenker jeg.

Nei! Trenger ikke være det! Har to på jobben som heter OK. Mye morro i begynnelsen når de skulle signere sertifikater. Vi pleier å skrive initialer der det kreves navn, men også OK eller NA der det ikke kreves navn. Herlig rot, så nå skriver de hele for eller etternavn :)

Selvfølgelig kan det jo være det, men jeg vil tro at ansatte i andre butikker med initialene TR skrev TR under lekene. Hvorfor sier vi ikke TR?

Lenke til kommentar
Har en addon til den der...

 

CP - hva står det for?

vet jo hva det betyr, I sverige er det en mer brukt forkortelse, men hva det betyr vet de ikke :\

 

Ok betyr sikkert no

Orrichala Klacipi eller no.. sikkert latin ja :p

Tenker du på pingufilmen?

 

Kan det være Cerebral Parese?

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar
Urban myth, mistenker jeg.

Nei! Trenger ikke være det! Har to på jobben som heter OK. Mye morro i begynnelsen når de skulle signere sertifikater. Vi pleier å skrive initialer der det kreves navn, men også OK eller NA der det ikke kreves navn. Herlig rot, så nå skriver de hele for eller etternavn :)

Selvfølgelig kan det jo være det, men jeg vil tro at ansatte i andre butikker med initialene TR skrev TR under lekene. Hvorfor sier vi ikke TR?

Fordi han fyren sin initialer var OK, siden det OK allerede sto for "all correct" så brukte han det på en morsom måte. Derfor sier vi ikke TR.

Lenke til kommentar

Jeg har nå hørt at før i tiden, på et gammelt bilverksted, var det en mann som arbeidet.

FØR bilene kunne gies ut, måtte en stakkars mann godkjenne biilene, og han brukte derfor initialene sine: OK.

 

OK står for OTTO KAISER

 

 

(Vet ikke hvordan det skrives, men det uttales allfall slik)

 

...har iallfall jeg hørt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...