Jc-g Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 23:10, BadKarma^ skrev:Jc_g: vel, her er en liten liste jeg satt sammen over spill som er eksklusive til Xbox (evt. også til PC). MANGE av disse er AAA-titler. Det finnes flere, men jeg gadd ikke å bruke mer tid på listen. Legg til titler hvis det er noen som mangler. Halo Next - Action - Bungie (Dritt spill) Enclave - Action – Vivendi Entertainment (Dritt spill) Dead to Rights - Action - Namco (Dritt spill) Sega GT 2002 - Racing - Sega (Dritt spill) Quantum Redshift - Racing - Microsoft (Dritt spill) Conflict: Desert Storm - Action – Take 2 Interactive (Dritt spill) Blinx: The Time Sweeper - Platform – Microsoft (Dritt spill) MechAssault - Action - Microsoft (Dritt spill) Kakuto Chojin: Fighting Super Heroes - Fighter - Microsoft (Dritt spill) Tom Clancy’s Rainbow Six: Splintered Cell – Strategy – Ubi Soft (Dritt spill) Star Wars: Jedi Outcast – Action – Lucas Arts (Dritt spill) Star Wars: Knights of the Old Republic - RPG - LucasArts (Dritt spill) Panzer Dragoon Orta - Shooter – Sega (Dritt spill) Tom Clancy: Ghost Recon - Simulation - UBI Soft (Dritt spill) Dead or Alive Extreme Beach Volleyball - Sports – Tecmo (Dritt spill) Midtown Madness 3 - Action - Microsoft (Dritt spill) Superman: The Man of Steel - Action - Infogrames (Dritt spill) Falcone: Enter the Malestrom - Shooter – Titus (Dritt spill) Rainbow Six: Raven Shield - Strategy - Ubi Soft (Dritt spill) XIII - Shooter - Ubi Soft (Dritt spill) Ninja Gaiden - Adventure – Tecmo (Dritt spill) Deus Ex 2 - Action - Eidos Interactive (Dritt spill) Doom 3 - Shooter - Activision (Dritt spill) Duality - Shooter - Phantagram (Dritt spill) Project Ego - Adventure - Microsoft (Dritt spill) Shrek 2 - Action - TDK Mediactive (Dritt spill) Baldur’s Gate: Dark Alliance - RPG - Interplay (Dritt spill) Battlefield 1942 - Shooter - Electronic Arts (Dritt spill) BC - Action - Microsoft Games (Dritt spill) Breed - Action - Brat Designs (Dritt spill) Command & Conquer Renegade - Shooter - Electronic Arts (Dritt spill) Duke Nukem Forever - Shooter - Take-Two Interactive (Dritt spill) Dungeon Seige - RPG - Microsoft (Dritt spill) Gladius - Action - Lucas Arts (Dritt spill) Half-Life: Counterstrike – Shooter – Sierra (Dritt spill) RE – Racing - Infogrames (Dritt spill) Sega GT 2002 Add On - Racing - Sega (Dritt spill) Sega GT 2002 Online - Racing – Sega (Dritt spill) Return to Castle Wolfenstien - Shooter - Activision (Dritt spill) Stalingrad - Shooter - 4X Studios (Dritt spill) Star Wars Galaxies: Empire Divided – RPG – Lucas Arts (Dritt spill) Project Gotham Racing 2 - Racing - Microsoft (Dritt spill) Rallisport Challenge 2 - Racing - Microsoft (Dritt spill) Amped: Freestyle Snowboarding 2 - Sports - Microsoft (Dritt spill) NFL Fever 2003 - Sports - Microsoft (Dritt spill) Whacked! - Party - Microsoft (Dritt spill) Gun Metal (NOT SURE) - Action - (Dritt spill) Robotech: Battle Cry (NOT SURE) (Dritt spill) Brute Force - Action - Microsoft (Dritt spill) Toe Jam & Earl 3 - Action - Sega (Dritt spill) Crimson Skies: High Road to Revenge - Shooter - Microsoft (Dritt spill) NBA Inside Drive 2003 - Sports - Microsoft (Dritt spill) Mercades-Benz - Racing - TDK Mediactive (Dritt spill) Shrek Super Party - Action - TDK Mediactive (Dritt spill) Battle Engine Aquila -Action - Infogrames (Dritt spill) Fuzion Frenzy 2 - Action - (Dritt spill) Alien Vs. Predator 2 - Shooter - Sierra (Dritt spill) Delta Force: Black Hawk Down – Strategy – Novalogic (Dritt spill) Tork - Platform - Microsoft Games (Dritt spill) Kung-Fu Chaos - Action - Microsoft (Dritt spill) Shenmue II - RPG - Sega (Dritt spill) The Unseen - Adventure - Microsoft (Dritt spill) Sneakers - Action - Microsoft (Dritt spill) Tao Feng - Fighter - Microsoft (Dritt spill) Knights of Decayden - Action - Microsoft (Dritt spill) Maximum Chase - Action – Microsoft (Dritt spill) Oddworld 2 – Action - Microsoft (Dritt spill) Pelon - Action - Microsoft (Dritt spill) Project Phoenix - Action - Bungie/Microsoft (Dritt spill) Project Wolf - Action - Microsoft (Dritt spill) Psychonauts – Action - Microsoft (Dritt spill) Tork - Platform - Microsoft Games (Dritt spill) House of the Dead 3 - Shooter - Sega (Dritt spill) Phantasy Star Onliine Ver 2.0 - RPG - Sega (Dritt spill) The Planet Gunsmoke Trigun - Adventure - Sega (Dritt spill) Virtua Fighter 4 Evolution - Fighter (Dritt spill) Da har jeg lagt til mitt på den lista Ok, her har vi å gjøre med en nutcase.. Quote: Doom 3 - Shooter - Activision (Dritt spill) HAHAHAHA For det første: UTROLIG AT DU I DET HELE TATT GIDDER! For det andre: UROLIG AT DU KAN UTTALE DEG OM SPILL SOM IKKE HAR KOMMET. (Er du synsk? Kjenner du Jesus eller Messias??) Nå, gå og legg deg, det er sent og mamma venter på deg på soverommet... [ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-04 00:01 ] Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Det var ikke så veldig vanskelig skjønner du, du kopierer, (Dritt spill), også legger du det foran alle spillene :razz: Herregud!!! Ta en spøk da... Eller har du ikke humoristisk sans :??? (Jeg er ikke synsk, hehe) Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 23:50, BadKarma^ skrev:Det var ikke så veldig vanskelig skjønner du, du kopierer, (Dritt spill), også legger du det foran alle spillene :razz:Herregud!!! Ta en spøk da... Eller har du ikke humoristisk sans :???(Jeg er ikke synsk, hehe) jeg tar vanligvis en spøk, men du virket bare for seriøs her Men jeg skjønte at noe var, ehhh galt med deg da du presterte å si dette: Quote: Doom 3 - Shooter - Activision (Dritt spill) :lol: :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
GamerLamerFjeld Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 23:10, BadKarma^ skrev:Da har jeg lagt til mitt på den lista Hehe, tullebukken :smile: Ehm, generelt angående quoting. Når quoten er på over 100 linjer og man bare skal skrive et 1-linjes svar, så er det kanskje ikke nødvendig å quote hele greia? :smile: Jeg er ikke moderator, så jeg har egentlig ikke noe med det å gjøre, men det ser jo ut som et røske huleste heiteste da. _________________ Anders Fjeld Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: GamerLamerFjeld på 2002-07-04 01:56 ] Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Kommentar til den lista... Må si for det første: Graphics whore!!! Det er ikke grafikken det kommer an på, men gameplay! Og da hjelper det ikke hvor lang lista er (den er lenger for PS2 uansett...). For det andre: Mange av spillene på lista di er ikke ekslusive for X-Box. Ser mer ut som du har lista opp alle titler som er - eller skal gis ut på X-Box. For eksempel Baldurs Gate - Dark Alliance, som først ble gitt ut på PS2. Hvis du skal liste opp spill som er ekslusive for X-Box - les gjennom lista først! Plenty med spill der som er porta fra fra andre platformer, som f.eks. PC, PS2 og Dreamcast. Det er mye positivt med X-Box, så hvorfor ikke sørge for at man snakker sant med det samme man er igang... Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 - Tom Clancy`s Rainbow six : Raven Shield - Tom Clancy`s Splinter Cell IKKE Tom Clancy`s Ranbow six: Splintered Cell Hadde ikke giddi å brydd meg hadde det ikke vært for at Splinter Cell er Gud... Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 03:11, Ratatosk skrev:Kommentar til den lista...Må si for det første: Graphics whore!!!Det er ikke grafikken det kommer an på, men gameplay! Og da hjelper det ikke hvor lang lista er (den er lenger for PS2 uansett...).For det andre: Mange av spillene på lista di er ikke ekslusive for X-Box. Ser mer ut som du har lista opp alle titler som er - eller skal gis ut på X-Box. For eksempel Baldurs Gate - Dark Alliance, som først ble gitt ut på PS2.Hvis du skal liste opp spill som er ekslusive for X-Box - les gjennom lista først! Plenty med spill der som er porta fra fra andre platformer, som f.eks. PC, PS2 og Dreamcast.Det er mye positivt med X-Box, så hvorfor ikke sørge for at man snakker sant med det samme man er igang... Du er herved med i klubben "Jeg har PS2 og er så misunnelig på de som har Xbox at jeg får pusteproblemer og blir grønn i trynet" Jeg synes det er svæææært merkelig at folk ikke snart kan slutte å jamre over Xbox. Blir oppgitt, og tror at dette er fanboyfakter til 25-åringer som kjøpte PS2 til over 4000,- da den kom. Ja, jeg har også PS2, men begynner å bli lei av denne overhypa maskinen. Multiplattfor spill ser alltid best ut på Xbox. Det er derfor utviklerne unngår å vise dem på andre konsoller enn Xbox. Grafikk er (for ente gang) kanskje ikke det viktigste, men en liten sammenlikning her: Kan du si meg f.eks hvorfor salget av DVD-spillere går i været, mens salget av VHS-spillere flater ut?? Ikke pga interaktive menyer, nei. Lol. Til slutt: Ni av de spillene på min liste kommer også til PS2. Det var min feil, og det har jeg rettet opp. PS. Xbox skrives ikke X-box. Det skrives Xbox. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 For det første - ja, jeg skulle gjerne hatt en Ex:båks. Jeg ER misunnelig på de som har en. Det betyr ikke at jeg er en fanboy av den grunn, eller at jeg skriver barnslige meldinger av den grunn (jeg var derimot noe påvirket av alkohol - og det var sent på natta, så - sorry hvis jeg fornærma deg). Synes bare det er litt meningsløst å liste opp en bråte med titler som bevis på at en konsoll er bedre enn en annen. Og det er faktisk ikke "bare" å kjøpe seg en PC og en Xboks for alle. Jeg har ikke råd, og blir provosert av sånne uttalelser. Dessuten er det en smule inkonsekvent å si at det vil bli bedre spill på Ecksbocks bare fordi den har kraftigere hardware (jamfør N64 - PSX). Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 14:29, Ratatosk skrev:For det første - ja, jeg skulle gjerne hatt en Ex:båks. Jeg ER misunnelig på de som har en. Det betyr ikke at jeg er en fanboy av den grunn, eller at jeg skriver barnslige meldinger av den grunn (jeg var derimot noe påvirket av alkohol - og det var sent på natta, så - sorry hvis jeg fornærma deg). Vel, du har jo virket mer seriøs etter dette, så du slipper fanboystempelet inntil videre... Quote: Synes bare det er litt meningsløst å liste opp en bråte med titler som bevis på at en konsoll er bedre enn en annen. Og det er faktisk ikke "bare" å kjøpe seg en PC og en Xboks for alle. Jeg har ikke råd, og blir provosert av sånne uttalelser. Dessuten er det en smule inkonsekvent å si at det vil bli bedre spill på Ecksbocks bare fordi den har kraftigere hardware (jamfør N64 - PSX). For det første: Meningen med å liste opp spill var ikke å si at Xbox er bedre enn alle andre konsoller. Men det var noen her på forumet som trodde at det ikke ble produsert eksklusive spill til Xbox. For det andre: Det er ikke nødvendigvis inkonsekvent å si at bedre hardware gir bedre spill. Ta f.eks. Frontline til PS2. Det hakket så mye i enkelte tilfeller, at det gikk ut over gameplayet. Da kan man si at dårlig hardware går ut over spillkvaliteten Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Quote: Vel, du har jo virket mer seriøs etter dette, så du slipper fanboystempelet inntil videre... Hurra! Quote: Det er ikke nødvendigvis inkonsekvent å si at bedre hardware gir bedre spill. Ta f.eks. Frontline til PS2. Det hakket så mye i enkelte tilfeller, at det gikk ut over gameplayet. Da kan man si at dårlig hardware går ut over spillkvaliteten Det er vel å snu saken litt på hue. Man må jo nødvendigvis designe spill etter hardware og ikke omvendt? Hakking i PS2 spill skjer som regel med titler som er dårlig porta fra PC. Hastverksarbeid altså. Etter min mening gjelder dette med "dårlig hardware" kun for PC platformen. Konsoller har statisk hardware og dette må spillutviklerne ta hensyn til. Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Men dere behøver ikke og kaste dritt om PS2'en!!! Den er og blir en veldig god spillmaskin med et usedvanlig godt spillutvalg.. Selv den begynner og bli hengene etter litt i forhold til XBox og GC.. Ps2 er tross alt over et år gamlere en XBox og GC!!! Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 21:46, BadKarma^ skrev:Men dere behøver ikke og kaste dritt om PS2'en!!! Den er og blir en veldig god spillmaskin med et usedvanlig godt spillutvalg.. Selv den begynner og bli hengene etter litt i forhold til XBox og GC.. Ps2 er tross alt over et år gamlere en XBox og GC!!! Og du er hva? Et år gamlere enn PS2, ehhh, kanskje vi skal si ELDRE Dette er ikke å slenge dritt, tro meg. Vi konstarer bare at PS2 begynner å henge etter rent teknisk. Det blir bare mer og mer tydlig for hver ny tittel som slippes for GC og Xbox. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Nå er jeg dritlei denne tråden. Hvis ingen bestemmer seg for å svare på spørsmålet så stenger jeg bare. Se på dette som siste sjanse! Når det gjelder quoting, dropp den lange listen og heller bare skriv det dere eventuelt skal legge til eller fjerne (nå skal det jo riktignok ikke skrives noe mer om denne listen, eller hvilken konsoll som er best i denne tråden, men prøv å husk det til neste gang). Fjeld er ikke moderator, men vis litt respekt å hør etter uansett. For ikke å snakke om han som startet tråden. Skjerp dere! Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Dette hører kanskje hjemme i Ris & ros seksjonen, men siden du går off topic selv, velger jeg å svare på kritikken her: Hvis du er drittlei denne tråden, trenger du jo ikke å lese den. Og hvis mange nok synes det samme, vil den tilslutt falle ned i dypet, og dø sammen med andre håpløse tråder. Jeg er tilhenger av "forumevolusjon". De beste trådene overlever, mens de uinteressante faller ned og dør. Personlig synes jeg det blir feil av en moderator å stenge en tråd fordi han er "dritlei" av å se den. Det er greit å stenge en tråd hvis innholdet er ufint (personhetsing), eller går utenom temagrensen som forumet setter. Hvis du ikke lar en tråd leve fordi du er dritlei av å se den, så vil du isteden se hundrevis av nye tråder med samme temaet, i løpet av kort tid. Dette er et diskusjonsforum, og da må det være lov å diskutere. Dere kommer til å miste medlemmer, hvis dere i for stor grad overstyrer diskusjonen, og bestemmer hva som er interessant. Ang. spørsmålet som ble stilt innledningsvis, så ble det besvart tidlig. Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hvorfor skulle jeg være et år eldre en PS2:???: Og en annen ting: jeg har PS2 og jeg er ikke misunnelig på de som har XBox.... Hadde jeg vært det så hadde jeg kjøpt meg den...... Sitter for tiden og spiller GT:Concept..... mmmmmm deili spill Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 at ps2 henger etter teknisk er ikke noe nytt, men maskinen er fortsatt bra, grafikken bra og spillene konge for de som liker de. tenk dere om, spillutvalget til xbox er dårlig nå, men en kan gå utifra at det kommer mye bedre spill etter hvert. når ps3 kommer så er det plutselig dere xboxfans som blir hengende igjen teknisk mens dere prøver og forklare at grafikk ikke har alt og si og at spill kan være gode selv om de ikke har den beste grafikken - eller ræva grafikk som mange sikkert mener om ps2 grafikken nå og kommer til og mene om xbox grafikken når neste gjenerasjon konsoll kommer. ps2 er ikke ett dårlig kjøp idag, en må ikke være klumpfot for å kjøpe den, heller ikke ha iq som en xboxfan :razz:. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Enig med fyren over, eneste grunnen jeg har PS2 er p.g.a spillene, FF serien og GT serien. Hvis ikke har jeg kastet meg over Xbox for en god stund siden :wink: Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 12:09, Jc-g skrev:Ang. spørsmålet som ble stilt innledningsvis, så ble det besvart tidlig. Hvordan klarer du å påstå at jeg har fått svar? Når man klarer å påstå at man får billige produkter på QXL er man ikke mye prisbevist... BadKarma^: Er ingen som har påstått at du er et år eldre en PS2. Problemet er at det ikke heter gamlere enn noe. Det heter eldre --> Du skrev altså dårlig norsk, noe som noen tydligvis måtte påpeke :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Quote: Den 2002-07-16 12:09, Jc-g skrev:[...]Hvis du er drittlei denne tråden, trenger du jo ikke å lese den. Og hvis mange nok synes det samme, vil den tilslutt falle ned i dypet, og dø sammen med andre håpløse tråder. Jeg er tilhenger av "forumevolusjon". De beste trådene overlever, mens de uinteressante faller ned og dør. [...] Hadde du vært moderator, hadde du blitt trollenes våte drøm. For ikke å snakke om spammere. Edit: Man kan misforstå. Ikke gjør det :wink: [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-22 15:02 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå