Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2 som ikke starter

TAAB

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skulle akkurat ut å kjøre en tur, men ble stående i gården :p

Når jeg vrir om nøkkelen høres bare en svak summing. Jeg har strøm/lys, men bilen kinner ikke. Er det starteren som er synderen eller kan det være andre ting?

Det er en 86 mod 1.3L som går som arbeidsbil, og får av den grunn aldri stell eller kjærlighet :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvor i heite er starteren :!:

Den er ikke på samme stedet som 1.6 og 1.8. Ligger den under forgasser og rør, slik at det er komplett umulig å få tak på den uten en voksen demotering først?

(Hater å ikke ha garasje)

Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 13/03/2005 : 19:12

Heisann.

Skulle akkurat ut å kjøre en tur, men ble stående i gården 

Når jeg vrir om nøkkelen høres bare en svak summing. Jeg har strøm/lys, men bilen kinner ikke. Er det starteren som er synderen eller kan det være andre ting?

Når du har funnet starteren sjekk tilførsel+ (den tykke kabelen som går fra batteri til starteren) Hvis det er dårlig kontakt enten oppe ved batteriet, eller der denne er festet til starter kan du få slike problemer. (irr eller løse poler på batteri...?)

Hvis ikke det hjelper kan du med tenningen på kortslutte med en skrutrekker eller lignende mellom den tykke pluss på starter og tynn pluss på start- rele.

Pass på at det er pluss du kortslutter mot!

(Det er stort sett 3 ledninger inn på en starter; jord, pluss fra tenningsbryter, og tilførsel pluss fra batteri, er du i tvil kan du måle for å se hva som er hva av de 2 tynne ledningene)

Hvis starter'n fortsatt ikke går ved kortslutning, er nok selve stareren gåen.

Prøv i så fall først også å slå litt forsiktig på start rele med en liten hammer eller noe. (hender innslagsrelet bare henger seg opp :cool: )

Hvor starteren sitter på Golfen din kan andre her svare bedre på, men kan hende det er lettere og komme til fra undersiden..?

Husk å sette bilen i fri hvis du skal "tyvkoble" starter med skrutrekker da.. :whistle:

Lenke til kommentar

Har fikset det :)

Det viste seg at jeg har en Golf fanatiker i gata. Han hadde tre Golf 2 stående, samt en komplett 1.3l motor. Fikk starteren for 200kr, og den lokale bensinstasjonen tok 400 for å bytte den.

Nå går'n som ei ....ehhh...snegle igjen :p

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...