kpropp Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Noen som kan gi et estimat for hvor lang tid det "pleier å ta"(les: bør) fra den returnerte varen (angrefrist - returnert innen 14 dager) er "Webshoppen i hende" til pengene er returnert kjøper ?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg vil anta en behandlingstid på 1-2 uker. Alt under dette er bra, alt over må vel regnes som trenering. (Lurer på om ikke det er en lovfestet behandlingstid på maksimalt 2 uker). Når et produkt returneres på angrefristen og embalasjone er åpnet, må den gjennom samme "mølla" som reklamasjoner. Produktene sjekkes først om de er i orden før kreditering utføres. Den websjappen jeg har best erfaring med på retursaker, er uten tvil PSdata. Lenke til kommentar
dale Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har returnert ett skjermkort til Komplett og en hardisk til PSdata. Sente begge pakkene med Postens bedriftspakke, komplett trengte 1 "arbeidsdag" på å sende meg en ny.. dvs Dag 1, sente pakken fra meg Dag 2, pakken motatt hos komplett Dag 3, pakke sent fra komplett Dag 4, pakken motatt hos meg (dette var eksepsjonell service, jeg sente pakken "rett" til en mann hos komplett pga at jeg trengte den ASAP. Psdata, sente med postens bedriftspakke dvs DØR-DØR. Tok nesten 2 uker og jeg deppa litt.. Hardisken var helt klart defekt, dvs, den ulte og skreik høyt og jeg kan aldri tro at det var nødvendig med så mye "feil testing". Jeg hadde motatt disken 2 dager før jeg returnerte den. Begge pakkene ble retunert med "retur skjema" og sent som nevt ovenfor postens bedriftspakke dør-dør. Dette var reklamasjoner og jeg fikk ny vare. Jeg har forstått det slik at butikker heller vi gi tilgode lapp eller ny vare da dette lønner seg? _________________ Mvh Kristoffer Dale Asus P4S533 P4 2,4NW@2,62 [foreløpig, venter på vannkjølinga) 2x 512MB DDR Corsair XMS3200 (436Mhz) Gainward gf4 ti-4600 300/650@315/710 2x WD 120GB IDE 7200RPM 8MB cache SB Audigy Platinum [ Denne Melding var redigert av: dale på 2002-06-27 16:18 ] Lenke til kommentar
bugsy Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Har hatt veldig god erfaring med komplett når det gjelder retursaker... Veldig rask behandling... :smile: Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Takker for svar. Det er nå 14 dager siden http://www.amraam.no mottok "returen". De gidder ikke å svare på mail en gang. Mulig de har tatt sommerferie. Får bare smøre meg med tålmod.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Amraam er litt trege med mail. Ring dem og du får svar og topp service. Har selv hatt mange gode erfaringer derfra. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Har noen litt negative erfaringer med komplett, men håper de har bedret seg litt i det siste. Pål [ Denne Melding var redigert av: colin på 2002-07-01 23:18 ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Hentet fra http://www.lovdata.no Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg..... §15 :smile: Fikk endelig brukt § tegnet :smile: Så loven sier de skal tilbakebetale senest 14 dager etter at henteseddel er mottatt. Linken til loven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå