Armalite66 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hasj er jo sånne brune/mørkegrønne klumper. Men på disse amerikanske high-school filmene, har de alltid poser med noe gress oppi, hva er dette og hva er forskjellen? PS! Ikke tråd for diskusjon av legalisering, bruk, etc... Er bare nyskjerrig på hva de holder på med på disse filmene. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hasj = Klumper som du sier Mariuana (gress) = planter Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Gress er marihujana. Det tørkes vel som vanlig tobakk, mens hasj er et planteekstrakt. Tar sikkert feil, tror det er sånn i hvertfall. Endret 13. mars 2005 av Aeternus Lenke til kommentar
embark Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Er det noen forskjellig effekt på desse to "typene"? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Og du blir like stein av begge to. Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Og du blir like stein av begge to. Trodde hasj hadde sterkere rus jeg... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Neida, fredric, begge er neste like sterke... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 joda, spørs hvor mye du røyker da. Marihujana (eller hvordan det skrives) foretrekkes av de fleste. Og er nok sikkert mildere rus enn hasjen. Dog er ikke jeg den som kan mest på dette feltet da jeg er motstander av narkotika så sant det ikke brukes for å lindre smerte hos syke mennesker (den helbredende effekten). Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Er det noen forskjellig effekt på desse to "typene"? Kommer helt ann på hva slags hasj du røyker,og hva slags weed(gress) du røyker,finnes mange forskjellige typer. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er forskjell på de to. Hasj er produsert av blomsten til hamp planten, hvor pollen blir "drysset" av og komprimert på måte. Disse pollene er svært klebelige og kan minne om kvae (det som tyter ut av grantrær). Av dette kan man produsere flere typer hasj, den mørkegrønne er nevnt men man har også hvit, sort og olje. Den sorte er nesten ren hasj da den ikke er særlig behandlet og kan nesten minne om plastelina i konsistens. Olje er den reneste man kan få tak i og er veldig sterk. Dette er produsert ved at man klarer å skille ut oljen av pollen. Den hvite har jeg ikke kjennskap til da jeg kun har hørt om den. Blomsten. Marijuana er bladene til hamp planten, og det sier seg selv at mengden russtoffer i bladene ikke kan sammenlignes med det som kan utvinnes fra blomsten/pollen. Bladet. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hvorfor er det nesten ikke Marijuana i norge. Og nesten ikke hasj i usa? Altså hvorfor er det motsatt? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 fordi i norge blir at importert, og deter lettere å smugle inn store blokker med hash en store poser med blader. mens i usa er det mange steder klima for å dyrke plantene ute i store enger. politiet i noen stater drar på hemp jakt flere ganger i måneden for å finne disse stedene der folk dyrker hemp. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 mangel på marihuanaplanter?? nesten alle jeg kjenner som røyker hasj har tre eller fire planter hjemme i skapet sitt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 3-4 planer er ingen ting, der ca. nok til å bli høy i 1 minutt, jeg snakker om åkere med planter. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 du blir nok høy i mer enn ett minutt men jeg var litt sløv når jeg leste tråden Lenke til kommentar
nord Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 woha! her jeg bor er det et miljø der alle som går på sterkere stoffer faktiskt får juling, den eneste dop-langeren som bodde her ble skutt for 2år siden...og han motarbeidet narkomane her i nærmiljøet... er jeg heldig med alle vennene mine som bare drikker alkohol og holder seg og meg unna narkotiske stoffer? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 tja, den erfaring jeg har gjort meg er at akohol gjør folk agressive (i det minste den delen som har ett overskudd av testosteron eller hva det nå heter) mens dem som røyker den brune greia bare blir dønn sløve... men har hørt rykter om folk som fikk noe som viste seg å være innsatt med lsd eller lignende, ikke trygge greier. men jeg tror fyren som solgte det fikk nok å forklare Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Alkohol gjør deg aggressiv, eller, ikke alle da. Men dere skjønner hva jeg mener. At to folk i hasjrus skal begynne og sloss er komplett umulig. "Du, hei" "Hva?" "Uuuh" Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 en annen ting jeg kom til å tenke på var det at den viktigste grunnen som oppgis for å forby hasj er at en kan bli fristet til å prøve andre og sterkere stoffer. om en skal gå etter den plata burde en ikke da forby øl siden det gjør bare at folk vil ha sterkere saker som vodka og hjemmebrent? greit nok, nå er jo en av krf sine kampsaker at alkohol er fyfy. dessverre så har usa allerede bevist at om en forbyr alkohol så stopper ikke folk å drikke, og om dem ikke får tak i det lovlig så må dem gå andre steder. lykke til med alle metanol sakene osv. tror svenskehandelen kommer til å gå gjennom taket poenget med alt jeg bablet om er om ikke deler av grunnen til at folk vil gå for kraftigere stoffer er at de samme folk som dem skaffe hasj fra også har andre ting dem kan selge? helvet heller, dem finner kansje på å blande det i for å gjøre det intressert/hekta. så spørsmålet mitt blir, hva om folk hadde lov til å dyrke sakene selv? eller kunne kjøpe det over disk på samme måte som tobakk? heh, var jo en tid at bønder her i landet kunne brenne for eget bruk også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg