Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

For ikke opp server liste ved spill av CS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det første gang det skjer nå?

Har du prøvd å restarte Steam?

Restarte pc'en?

Har du en brannmur? Hvis ja, har du godtatt Steam for brannmuren?

 

Prøv connect i console in-game, f.eks:

connect 62.221.207.137:27015

Hvis ikke det funker, da er det ganske sikkert brannmuren som er problemet, med mindre det bare er noe med serverne til Steam (Tvilsomt egentlig, det funker her).

Endret av zhorty
Lenke til kommentar
rekner med at du har bredbånd, og da rekner jeg med at du har router. Da kan være at du må opne noen porter i routern

Det skal ikke være nødvendig.

hvorfor ikke? Er laaangt ifra expert i cs eller steam, men steam bruker en port det og ( vet ikke hvilken ) og visst den porten er lukket i routern så er det ikke rart det ikke funker.

 

Hvilket OS har du? Har du SP2? visst det så er d nok den elendige brannmuren som står på ja..

Lenke til kommentar

satt sammen en maskin for ikke så lenge siden, og har ikke fått spilt CS på maskinen i det hele tatt, etter å ha lest innlegget her nå skrudde jeg av firewallen i SP2 :) og logget meg på steam igjen men funker fortsatt ikke. Bor på et studenthjem i Oslo kanskje det er noe form for sperrer her i huset? men tviler på det egentlig.

Lenke til kommentar
studenthjem i Oslo kanskje det er noe form for sperrer her i huset?

Ja, dessverre.

 

UIO, eller Usit sine linjer er sperret for UDP-trafikk for å forhindre at folk setter opp ftp-servere og sprenger linjene. Dette går dessverre utover online-spilling, der sikkert 95% av alle spill bruker UDP.

 

Jeg bor selv i studentleilighet i Oslo, har 7mbit-linje, men får ikke spilt en dritt. Ingen servere dukker opp noen sted, og det hjelper ikke med direkte-connect heller.

Livet er sørgelig.

 

 

Det er ihvertfall denne forklaringen jeg har fått fra andre her på forumet som har vært tilknyttet en slik studentleilighet, og fra UIO selv, som har bekreftet at ftp-servere blir hindret, og at dette også går utover online-spilling.

 

Jeg blir gjerne med på et protestbrev, men tror ikke det nytter.

Lenke til kommentar
rekner med at du har bredbånd, og da rekner jeg med at du har router. Da kan være at du må opne noen porter i routern

Det skal ikke være nødvendig.

Steam bruker "vanlig internett". Altså. Du trenger ikke åpne port 80 på routern for å surfe på nett, selvom WWW (apache o.l) bruker port 80.

 

Samme med steam.

Endret av zhorty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...