bonteq Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Oppsett: -Enermax EHD-350 USB 2.0 eksternt harddiskkabinett -MSI K8N Diamond hovedkort Har testa med både Seagate 200GB-disk og WD 120GB-disk inni, så disken i seg selv er utelukket. Funker også fint om man setter den som interndisk. Har to av disse eksternkabinettene, så kan ikke være tilfeldig fra kabinettene sin side. Kjøpte meg ny PC for litt siden, og det forrige oppsettet, med Abit-hovedkort funka problemfritt. Problem : -Disken funker fint i noen minutter, men så kobler den seg plutselig fra. Windows kommer med feilmld om at dataene har gått tapt, og "access"-lyset på harddisken henger. Dette skjer som regel ved skriving til disken. -Ved overklokking av hovedkortet tar det kortere tid før disken kobler seg fra. Andre her med tilsvarende problem/råd? Endret 13. mars 2005 av bonteq Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har samme problem selv men med et 2,5 kabinett av samme type men har ikke fått stort av hjelp på området Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Prøvd å skru av cache/buffer for disken? Lenke til kommentar
the animal Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Prøvd å skru av cache/buffer for disken? kan det fordypes lite granne? Lenke til kommentar
bonteq Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 takk for respons! ja, vennligst gi ei konkret oppskrift på hvordan man slår av cache/buffer. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 For å slå av cache så mener jeg å huske at du går inn på kontrollpanel, system, enhetsbehandling, finner disken, velger egenskaper og velger så fanen policy. Velg optimaliser for rask fjerning. Dette bør hjelpe på tapte data meldingen. Men vil sikkert ikke hjelpe på problemet med at disken forsvinner. Kobler du til med USB2 eller firewire? Hvis du har mulighet for begge, prøv den andre tilkoblingen. Har du sjekket for BIOS og driver oppdateringer? Lenke til kommentar
the animal Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 bonteq kjøpte du de kabbisene på netshop? må bare spørre for jeg kjøpte mitt der og har samme problem er det denne meldinge som kommer opp: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå