Skribenten_ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) hei, jeg har funnet ut at jeg har en hoved kort GA-6VX7-4X - GIGA-BYTE. PC'en er ca 4-5 år gammel så det sitter en P3 700 mhz på den. jeg lurte på om det var mulig og oppgradere den til en P4, eller celeron, men hvilket P4 skal jeg kjøpe da?? slik at den passer i hovedkortet mitt?? har også funnet ut at hovedkortet har en Socket 370, er det vannskelig og finne prosessorer som passer til denne? syns sånt er veldig vannskelig! BIOS typen min er forøverlig en. BAMI (06/07/00) vis de er til hjelp... må jeg forandre noe på biosen også?? håper på svar Endret 13. mars 2005 av janern21 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg vet ikke hva som er den beste CPUen du kan bruke - men Pentium 4 kan ikke brukes. Desktop P4 finnes till socket 423, 478 og 775. Socket 370-CPUer er nok vanskelige å få tak i - jeg tror nettauksjoner vil være bedre enn nettbutikkene ihvertfall. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 hei, jeg har funnet ut at jeg har en hoved kort GA-6VX7-4X - GIGA-BYTE. PC'en er ca 4-5 år gammel så det sitter en P3 700 mhz på den. jeg lurte på om det var mulig og oppgradere den til en P4, eller celeron, men hvilket P4 skal jeg kjøpe da?? slik at den passer i hovedkortet mitt?? har også funnet ut at hovedkortet har en Socket 370, er det vannskelig og finne prosessorer som passer til denne? syns sånt er veldig vannskelig! BIOS typen min er forøverlig en.BAMI (06/07/00) vis de er til hjelp... må jeg forandre noe på biosen også?? håper på svar Hovedkort med socket 370 produseres ikke lengere. Verken socket 370 CPUer heller. Hvis du skal oppdatere burde du heller kjøpe alt nytt. Og NEI, P4 CPUer (478 og 775) passer ikke på socket 370 hovedkort. Fordi de har forskjellige socketer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå