Mister Karl Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det de "ekspertene" sier om at tilskudd er bortkastet er nonsense. I Idretter med stor belastning er det meget nyttig, men det stemmer at vanlige hobbymosjonister ikke trenger tilskudd -men mange kunne hatt utbytte av det. Disse "ekspertene" har forsåvidt uttalt seg tidligere, og det virker som om de faktisk vet mindre om forskjellige typer protein, samt behov enn de fleste jeg kjenner som trener. Jeg lurer også på hvorfor de aller fleste toppidrettsutøvere, spesielt i styrkeidrett benytter protein og karbohydrattilskudd hvis det ikke har noen effekt. Husker noen av dere hva som stod på baksiden av melkekartongene før? -Det stod noe noe om at et glass melk rett etter trening var optimalt fordi proteinene i melk har så høy kvalitet. -Dette er feil. Hvis vi regner et glass som 0,4l. Vil det i det glasset inneholde under 15gram proteiner, av type kasein Melk inneholder 80%kasein, et protein som har høy kvalitet, men en opptakstid på rundt fem timer. Myse er det beste proteinet rett etter trening, det har nemlig den korteste opptakstiden (som jeg kan komme på). Det var forresten den meget anerkjente "Jorunn Sundgodt-Borgen" som stod bak det feilaktige utsagnet på melkekartongen. Så mye for "ekspertene" Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Pasteurisering (riktig skrevet?) skader proteinkvaliteten. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Pasteurisering (riktig skrevet?) skader proteinkvaliteten. Hva mener du? Kan du utdype litt? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det endrer formen på proteinene permanent, mye som et egg etter du har kokt det, og betyr at de ikke blir fordøyd like effektivt. Lenke til kommentar
plenty Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hei hans A. Protein pulver er i hoved sak noe man bruker fordi det er for dyrt med råvarer. I følge mange trenings program så trenger man ikke mer enn 12-20% proteiner i en dagsdiet. Og bruker man mer enn 25% protein i en dagsdiet så mister man kroppsvekt/fett. Men så hører man hva skikkelige bodybuildere spiser og det er bare fine råvarer med proteiner. Så ganske vanskelig hva man skal tro. Jeg har ihvertfall brukt rundt 12-20% proteiner i min dagsdiet og funnet det veldig effektivt. Hvis du trener på spenst så har du kanskje fått en gratis time hos en trener der, da lønner det seg og forhøre med de. Og kjøpe proteiner og lignende på spenst vil ikke lønne seg i det lange løpet. Blir en del dyrere. Jeg bruker whey tech fra proteinfabrikken 3000g sjokolade og blader med melk så smaker det bedre. (Koster rundt kr 649,00 for 3000g 3kg) Håper noe av denne informasjonen kan hjelpe deg Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Skal stikke innom "Spenst" å sjekke om de har protein/kreatin. Men det er vel muligens billigere å handle på nett! Det går vel ca 5kg protein pr mnd. (Dette blir dyrt..) 3834744[/snapback] 5kg proteinpulver hver måned det var vel litt å ta i? Spenst er ikke det et treningstudio? Hvis det er det så tviler jeg på at du får kjøpt der, kan anbefale www.proteinfabrikken.no Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det de "ekspertene" sier om at tilskudd er bortkastet er nonsense.I Idretter med stor belastning er det meget nyttig, men det stemmer at vanlige hobbymosjonister ikke trenger tilskudd -men mange kunne hatt utbytte av det. Disse "ekspertene" har forsåvidt uttalt seg tidligere, og det virker som om de faktisk vet mindre om forskjellige typer protein, samt behov enn de fleste jeg kjenner som trener. Jeg lurer også på hvorfor de aller fleste toppidrettsutøvere, spesielt i styrkeidrett benytter protein og karbohydrattilskudd hvis det ikke har noen effekt. Husker noen av dere hva som stod på baksiden av melkekartongene før? -Det stod noe noe om at et glass melk rett etter trening var optimalt fordi proteinene i melk har så høy kvalitet. -Dette er feil. Hvis vi regner et glass som 0,4l. Vil det i det glasset inneholde under 15gram proteiner, av type kasein Melk inneholder 80%kasein, et protein som har høy kvalitet, men en opptakstid på rundt fem timer. Myse er det beste proteinet rett etter trening, det har nemlig den korteste opptakstiden (som jeg kan komme på). Det var forresten den meget anerkjente "Jorunn Sundgodt-Borgen" som stod bak det feilaktige utsagnet på melkekartongen. Så mye for "ekspertene" 3859538[/snapback] Helt enig i det du sier er så lei av alle "ekspertene" i aviser/blader osv som tror de har peiling og får hetta med en gang de hører ordet proteinpulver. Og hvem tror du ikke blir påvirket av "ekspertene"? Jo foreldre. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Hei hans A.Protein pulver er i hoved sak noe man bruker fordi det er for dyrt med råvarer. I følge mange trenings program så trenger man ikke mer enn 12-20% proteiner i en dagsdiet. Og bruker man mer enn 25% protein i en dagsdiet så mister man kroppsvekt/fett. Men så hører man hva skikkelige bodybuildere spiser og det er bare fine råvarer med proteiner. Så ganske vanskelig hva man skal tro. Jeg har ihvertfall brukt rundt 12-20% proteiner i min dagsdiet og funnet det veldig effektivt. Hvis du trener på spenst så har du kanskje fått en gratis time hos en trener der, da lønner det seg og forhøre med de. Og kjøpe proteiner og lignende på spenst vil ikke lønne seg i det lange løpet. Blir en del dyrere. Jeg bruker whey tech fra proteinfabrikken 3000g sjokolade og blader med melk så smaker det bedre. (Koster rundt kr 649,00 for 3000g 3kg) Håper noe av denne informasjonen kan hjelpe deg 7267285[/snapback] Hva er forskjellen på Whey Tech og 100% Whey Tech som begge selges på www.proteinfabrikken.no? Edit: Hvor fort bruker man opp en 1000g boks hvis man trener 2-3 ganger i uken og drikker ett glass før hver trening? Mvh Erling Endret 12. november 2006 av ekwathne Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Det spørs jo hvor mange gram du tar det Erling, 60g? Selv ifølge kalkulatoren bruker jeg 5040g proteinpulver i måneden må da være feil Er jo nesten 2 bokser. Endret 12. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg vet ikke hvor mye gram som skal i ett glass jeg, hvor lang tid bruker det å gå sånn ca? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Hvis du tar så mye som det står bakpå whey 100% fra proteinfrabrikken (60g) så bruker du litt over 1,2 av boksen på 1kg i måneden. Men du skal da vel ta det etter trening? Er jo da det er viktigst ikke før hvis du skal ha det en gang om dagen. Endret 12. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvis du tar så mye som det står bakpå whey 100% fra proteinfrabrikken (60g) så bruker du litt over 1,2 av boksen på 1kg i måneden. Men du skal da vel ta det etter trening? Er jo da det er viktigst ikke før hvis du skal ha det en gang om dagen. 7270237[/snapback] Ok, trudde man skulle bruke denne før trening jeg da men. Jeg tenker jeg begynner med å kjøpe en boks på 1000g for så å kjøpe en ny når den er tom. Da får jeg se hvor lenge den varer. Mvh Erling Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ok, trudde man skulle bruke denne før trening jeg da men. Jeg tenker jeg begynner med å kjøpe en boks på 1000g for så å kjøpe en ny når den er tom. Da får jeg se hvor lenge den varer. Mvh Erling 7270291[/snapback] Hvis du handler på nett, så kan det lønne seg å handle litt store mengder / i bulker for å spare på fraktutgiftene, for dem kan bli veldig store hvis du skal kjøpe 1000g om gangen. Vil forsåvidt anbefale deg å ta det før treningen. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ok, trudde man skulle bruke denne før trening jeg da men. Jeg tenker jeg begynner med å kjøpe en boks på 1000g for så å kjøpe en ny når den er tom. Da får jeg se hvor lenge den varer. Mvh Erling 7270291[/snapback] Hvis du handler på nett, så kan det lønne seg å handle litt store mengder / i bulker for å spare på fraktutgiftene, for dem kan bli veldig store hvis du skal kjøpe 1000g om gangen. Vil forsåvidt anbefale deg å ta det før treningen. 7271240[/snapback] Oj hvis det er sant tror jeg at jeg bytter ut min shake kl.14.00 med en halvtime før trening. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei. Jeg bruker kreatin når jeg trener, og jeg lurer på en ting. Er det best og ha i seg kreatin hver dag?, de dagene man ikke trener å?. Blir det mye bedre efekt da?. Eller er det bare mest nødvendig rett etter trening? For jeg pleier bare og ta kreatin rett etter trening, ikke på de dagene jeg ikke trener. Håper på et bra svar Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du skal ta kreatin hver dag.. doseringen varierer, se boksen for dette. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) okay.. da veit jeg det Takk takk Endret 14. november 2006 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå