Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hei. Har Corsair XMS TWINX 1024-3200C2 ram, denne er satt til 2.5-3-3-6 på mitt AMD system. Jeg har MSI K8T neo-FIS2R med bios v 2.0 Men hvor får jeg sjekket om minnet er T1 eller T2? Finner ikke noe sånt på mitt hovedkort, ei heller SPD? Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Selv om "1T" ofte er inkludert i minnets spesifikasjoner, er dette mest av alt noe tullball produsentene gjør for å skvise inn et lavt tall ekstra. Alt minne kan riktignok klare 1T i ett oppsett på inntil åtte banker, men dette avhenger vel så mye av kvaliteten på minnekontrolleren/total mengde som på minnet i seg selv. Denne funksjonen heter trolig "command rate" eller "command per clock" i BIOS - jeg regner med at du vil finne denne settingen. Jeg tipper du kan kjøre med 1T - ihvertfall hvis du ikke overklokker minnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Men jeg finner framdeles ikke command rate eller command per clock. Men jeg finner noe som heter burst lenght denne kan jeg stille mellom 4 og 8. Hva brukes den til? Har det noe med hastighet på rammen å gjøre? Har søkt på google men finner ikke ut hva det er til? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Burst length handler om hvor mye data som overføres per transaksjon, så en høy verdi vil gi lengre intervall mellom hver gang en forsinkelse inntreffer. Denne ville jeg ha satt til 8. Dette har ikke noe med RAMmens spesifikasjoner å gjøre, men måten minnekontrolleren kommuniserer med minnet på. Du har vel ikke command rate i BIOS da, men som sagt tror jeg det skal gå greit med 1 GB. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Takker for svarene dine Bob.. Endret 15. mars 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå