andesam Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har AJ-Fork 2.1 build 168 installert. Jeg vil lage en side som bare de som er innlogget kan komme inn på. Har laget en link på hovedsiden (index.php?mod=main) til en fil jeg kaller "info.php". Hva må jeg så gjøre for å få denne passordbeskyttet? Folk kan komme inn på den, bare de har url en til den, vil ha det litt bedre sikret enn det. På forhond takk for alle svar Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har AJ-Fork 2.1 build 168 installert. Jeg vil lage en side som bare de som er innlogget kan komme inn på. Har laget en link på hovedsiden (index.php?mod=main) til en fil jeg kaller "info.php". Hva må jeg så gjøre for å få denne passordbeskyttet? Folk kan komme inn på den, bare de har url en til den, vil ha det litt bedre sikret enn det. På forhond takk for alle svar legg $AJ-Fork = true; til i det beskytede området i Aj-Fork og i info.php: if(!$AJ-Fork=true) { die("melding"); } //resten av koden Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 takker, men du må være litt mer presis.. Nøyaktig hvor skal jeg legge "$AJ-Fork = true;"? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 hotstian: Du kan bare glemme at det vil virke. Først og fremst er det en null problem å komme seg forbi det hvis man har register_globals påskrudd (info.php?AJ-Fork=1) en annen ting er at en regelrett variabel ikke bæres med videre fra fil til fil. Hadde det vært sånn, ville jeg kunne hentet ut variabler fra forumet når folk klikker seg derfra til min side. Trådstarter: Du må bruke sessions eller cookies for å sjekke om brukeren er logget inn. Noe annet kan ikke fungere. Evt. kan du ta en titt innom www.hotscripts.com for å lete etter noe du kan bruke. Søk på "password protected" elns. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Det er ikke noen som har et veldig enkelt passord skript på lur da? Noe som krever litt mer enn bare å se i kildekoden til siden... som med sånne html passordgreier. noe sånn som at du får opp en passordboks som man må skrive inn et passord som er likt for alle før man kan se sidens innhold. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er ikke noen som har et veldig enkelt passord skript på lur da? Noe som krever litt mer enn bare å se i kildekoden til siden... som med sånne html passordgreier. noe sånn som at du får opp en passordboks som man må skrive inn et passord som er likt for alle før man kan se sidens innhold. hemmeligside.php: <?php if ($_POST['passwd'] != 'passordet') { die('Du har ikke lov til å være her. Gå tilbake.'); } ?> <!-- HTML-innhold/greier/stash her --> login.php: <form action="hemmeligside.php" method="post"> <input type="password" name="passwd" /> <input type="submit" value="Go!" /> </form> Enkel, superkjip, superrimelig greie. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 takker, midt i blinken til dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå