Dan Stamnes Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 jeg har dog gode lys på min golf (1991mod)... har da glassklare lamper med sort kors! (anbefales) .. de avgir utrolig godt lys! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Har aldri hørt at folk her har klaga på dårlige lys i sine golfer, men så har dem jo også 3 tusenmetringer i fronten Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ikke hør på meg da, jeg har bare kjørt den golfen til søstern, og en til.. Var bare ikke spesiellt imponert over akkurat de to, kan jo hende det bare er de.. Og det var deg, Dag, jeg snakka om i mitt forrige innlegg Lenke til kommentar
andersr66 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 du må huske en ting viss du legger opp nye strømførende ledninger i bilen å det er sikringer. viss det blir brann i bilen å det viser seg at den starta i den ledningen å det kunne vært forhindra med ei sikring, men det hadde du ikke så kan du risikere og ikke få erstatning å det er litt kjipt. greit nok om bilen dn koster 10000 men om nabo bilen koster 500000 så er det litt verre. jeg ar et veldig bra skjema for kobling av releer skal se om jeg finner det. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Lurer på om jeg fant ut av det. Det viste seg at kontaktene til begge lysene var brent eller svidd på innsiden. La opp en midlertidig løsning med kabelsko. Dette løste også det "lille" jord-problemet jeg hadde. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Få tak i nye lykter, koble de via rele. og skaff ekstragrillen til golf2 med 1000m i. blir bra da. hold dere unna 100w pærer for ledningsnettet ikke er dimensjonert for slikt. Det kan faktisk smelte og starte brann. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Den såkalte "hella-grillen" til golf2 kom orginalt med bilen, tror jeg. Selv med denne var det ekstremt dårlig lys. Ble litt bedre nå som jeg fant denne feilen men det er ikke bra nok. Tenkte å begynne på rele neste helg. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Få tak i nye lykter, koble de via rele. og skaff ekstragrillen til golf2 med 1000m i. blir bra da. hold dere unna 100w pærer for ledningsnettet ikke er dimensjonert for slikt. Det kan faktisk smelte og starte brann. hvis du bare har 2 stk lys i grillen (dvs ikk dobbel lys(hella grillen)) så er det ikke farlig med 100watt pærer (reflektorene kan nok ikke tåle det men det er dimensjonert for 2x60watt og 2x55watt uansett (da 1000metringene tar strøm direkte fra hovedlysa) såh... da har du jo 115 watt pr lampe egentlig... det skulle vel holde? Dan Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Har hatt Golf 2, og med et voltmeter kan man måle spenningstapet.. Ideene om rele og ny regulator er gode begge to. Golfen er kjent for å ha lav ladestrøm, og spenningstapet er høyst tilstede. Selve reflektoren (standard 5 1/4) er brukbar, og hvis de er slitt/ gamle koster slike en slikk og en ingenting hos Biltema. Fyr løs med de løsningene som er nevnt her, så blir det bra! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Den såkalte "hella-grillen" til golf2 kom orginalt med bilen, tror jeg.Selv med denne var det ekstremt dårlig lys. Jepp. Dama har Golf 2 med hella-grillen. Og Taunusen min har MYE bedre lys enn Golfen, og det er med en reflektor som er veldig dårlig. Men det var en kar oppi tråden her som nevnente at han muligens hadde koblingsskjema for lys-rele på golfen. Det skulle jeg gjerne hatt hvis det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Takker for alle svar Nå ble lysene plutselig nedprioritert. Ny clutch, bremser bak og håndbrekk ligger høyest på prioriteringslista nå. Får se om lysen blir tatt neste helg. Sign Galskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå