Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlige lys på 2'er Golf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må huske en ting viss du legger opp nye strømførende ledninger i bilen å det er sikringer.

viss det blir brann i bilen å det viser seg at den starta i den ledningen å det kunne vært forhindra med ei sikring, men det hadde du ikke så kan du risikere og ikke få erstatning å det er litt kjipt.

greit nok om bilen dn koster 10000 men om nabo bilen koster 500000 så er det litt verre.

jeg ar et veldig bra skjema for kobling av releer skal se om jeg finner det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den såkalte "hella-grillen" til golf2 kom orginalt med bilen, tror jeg.

Selv med denne var det ekstremt dårlig lys. Ble litt bedre nå som jeg

fant denne feilen men det er ikke bra nok.

Tenkte å begynne på rele neste helg.

Lenke til kommentar
Få tak i nye lykter, koble de via rele. og skaff ekstragrillen til golf2 med 1000m i. blir bra da. hold dere unna 100w pærer for ledningsnettet ikke er dimensjonert for slikt. Det kan faktisk smelte og starte brann.

hvis du bare har 2 stk lys i grillen (dvs ikk dobbel lys(hella grillen))

så er det ikke farlig med 100watt pærer (reflektorene kan nok ikke tåle det

men det er dimensjonert for 2x60watt og 2x55watt uansett (da 1000metringene tar strøm direkte fra hovedlysa)

såh... da har du jo 115 watt pr lampe egentlig... det skulle vel holde?

Dan

Lenke til kommentar

Har hatt Golf 2, og med et voltmeter kan man måle spenningstapet.. Ideene om rele og ny regulator er gode begge to. Golfen er kjent for å ha lav ladestrøm, og spenningstapet er høyst tilstede. Selve reflektoren (standard 5 1/4) er brukbar, og hvis de er slitt/ gamle koster slike en slikk og en ingenting hos Biltema. Fyr løs med de løsningene som er nevnt her, så blir det bra!

Lenke til kommentar
Den såkalte "hella-grillen" til golf2 kom orginalt med bilen, tror jeg.

Selv med denne var det ekstremt dårlig lys.

Jepp. Dama har Golf 2 med hella-grillen. Og Taunusen min har MYE bedre lys enn Golfen, og det er med en reflektor som er veldig dårlig.

Men det var en kar oppi tråden her som nevnente at han muligens hadde koblingsskjema for lys-rele på golfen. Det skulle jeg gjerne hatt hvis det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...