Ody Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg fikk just en ny pc og hver gang jeg prøver å starte opp får jeg bluescreen. Jeg har innstallert xp noen ganger og det virket ikke stort. I bluescreenen stod det ikke noe utenom det vanlige. Jeg tenkte det var harddisken, men jeg prøvde den i en annen pc og da virket den. Jeg fikk den til å starte opp en gang, men så plutselig stoppet den helt opp. Og når jeg da prøvde å starte den opp igjen fikk jeg en feilmelding om at filen "C:/Windows/System32/System" var ødelagt eller den fant den ikke. Jeg prøvde å innstallere xp på nytt, men da ville ikke cd-rommen fungere plutselig. Visst du ser under står det hvorfor. Jeg har også et annet problem, for kabinettets strømkabel er en 20 pin, mens hovedkortet trenger en 24 pins. Den passer inn hvis jeg setter den på en spesiell måte, men da blir det 4-pins som er ledige. Så når jeg skulle prøve å installere xp på den var det som om cd-rommet ikke fikk nok strøm til å gjør det. Så jeg kom halvveis og måtte avslutte der. Det var som om cda var ødelagt, men den prøvde jeg en annen plass og da fungerte den fint. Så jeg tenkte at jeg må ha en slik strømkabel, for at cd-rommen skal fungere, som er 20-pins i den ene enden og 24-pins i den andre, slik at den passer inn. Men jeg vet ikke om jeg trenger det! Kanskje litt vanskelig å forstå, men jeg klarer ikke forklare det på en annen måte. PCen min er: Asus P5P800 Socket 775 Hovedkort Intel Pentium 4 530J - 3.0Ghz Socket 775 Club3D GeForce 6800 128MB Skjermkort 2 x Kingston 512MB DDR PC3200 Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 skjønnte ikke helt hva du mente her, sier du at strømkabelen fra strømforsyninga ikke passer overens med hovedkortet? isåfall tipper jeg at det er kilden til alle dine problemer.. test med en annen psu og sjekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå