Gå til innhold

Nvidia 6800 Ultra 512MB kommer i april

Blaz3r

Anbefalte innlegg

Eeeeeeh, 30%-50% ytelsesøkning fra X800/X850 er ikke nok for deg? Hva i all verden regner du som en stor oppgradering!?

Iforhold til de tidligere ”generasjons” hoppene til ATi vil dette være lite.

Kan hende at jeg tar feil også, og at R520 faktisk har samme ytelse som R4x0 korta, men med støtte for SM3.0, hvem vet.

Den vil utvilsomt være raskere, det er noe vi alle kan være enige om.

MistaPi: De spesifikasjonene du skriver opp er bekreftet som final? beta kort av R520 er sendt ut etterhva jeg har forstått, men som med alle kort er det revs. av GPU/VPU som teller, f.eks A12 steppingen av R200 som ble testa av tomshardware, når A13 var final etc (A12 hadde bl.a ikke støtte for FSAA) osv...

Det er ikke bekreftet, men jeg tviler på at det blir endringer i dette så seint i løypa.

Hvis jeg ikke husker feil vikret ikke AA ved lanseringen av R8500 pga et software issue, noe SSAA er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MistaPi: Prøver bare å være liberal når det er snakk om R520 og ytelse da vi fortsatt ikke vet noe ;)

Kan hende det var en software issue, men etterhva jeg husker så var hovedpoenget å implementere MSAA, men med tidspresset ble dette nedprioritert til deadlinen.

Så om det var software feil, hardware feil, det vet jeg ikke som fakta.

Lenke til kommentar
Jeg forventer ikke noe "halleluja" med R520 når det gjelder featurewise, og ja, jeg mente SM3.0 specs i forhold til produktet, ikke at det faktisk overgår SM3.0 kravene og at NV4x are oppfylte SM3.0.

Det er akkuratt det jeg sier...

Jeg regner som sagt med at featurewise får vi shader model 3.0 på R520, høyere klokkefrekvens antaglig, og muligens flere pipelines, og shaddere (kanskje)

Hovedgrunnen til at ATi må gjøre re-design er at de trenger FP32 støtte for shader model 3.0, dagens ATi kort støtter kun FP24

Da trenger ikke akkuratt nVidia noe revelusjonerende nytt for å hamle opp med dette... Kanksje kryme prosessen fra NV40, optimalisere implementasjonen demmes av shader model 3.0, samt lage et native PCIe design og kanskje de også legger på noen pipelines og shaddere.

Lenke til kommentar

GDIraptor : Hvis det stemmer det du sier så vil nok Nvidia ha overtaket ytelsemessig på ATI i en generasjon eller mer, men det blir kanskje litt tidlig da vi egentlig ikke har sett så mye til R520 eller NV40.

Har en liten magefølelse på at begge aktørene kommer til å overraske oss kraftig, det var jo svært få som trodde at x800 eller 6800 serien skulle bli så kraftige som de er.

Lenke til kommentar
GDIraptor : Hvis det stemmer det du sier så vil nok Nvidia ha overtaket ytelsemessig på ATI i en generasjon eller mer, men det blir kanskje litt tidlig da vi egentlig ikke har sett så mye til R520 eller NV40.

Har en liten magefølelse på at begge aktørene kommer til å overraske oss kraftig, det var jo svært få som trodde at x800 eller 6800 serien skulle bli så kraftige som de er.

Jeg tror det kommer til å bli jevnt mellom dem en god stund fremover, akkuratt som det er nå...

Nå kommer jo også ATi med demmes versjon av SLi snart, så da jevner det seg ut også...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker Raptor..

nVidia har ikke noe overtak bare pga av SLi. SLi er ikke noe nytt fenomen og det er håpløst dyrt i dag. (Men det kan hende det forandrer seg)

Det eneste formålet SLi har er å ha råest ytelse i form av 2x6800 Ultra, men selv da synes jeg det blir for dyrt, stort og bråkete.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...