richardchristy Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har nå kjøpt meg en 200GB harddisk til som jeg skal koble til mitt IDE hovedkort. Men jeg har fra før en 200GB og en 120GB, hvordan kan jeg koble på en til? Er jo bare en utgang fra hovedkort, og jeg har ikke funnet kabler med 3 uttak. Hjelp! Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Harddisk kontroller Du trenger en harddisk-kontroller, en PCI enhet som gir deg støtte for 2 eller 4 harddisker, alt etter hvilken modell du kjøper. En kanal på korter gir støtte for 2 disker, 2 kanaler gir støtte på 4 disker totalt. Det finnes ikke IDE kabler for mer enn 2 enheter. Endret 13. mars 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvis det bare er en ide utgang på hk så kan du ikke koble til en til hdd, det er maks 2 enheter pr ide connector, men har du ikke en du har koblet cd rom til, kanskje den har en ledig plass. Hvis ikke må du nok kjøpe et kontroller kort. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 AH! Har en liggende! Thanks;) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Det er ikke noe i veien for å ha 3 harddisker på en PC, men du kan normalt ikke koble til mer enn 4 IDE enheter, to på hver kabel. Hvis du bare har ett DVD/CD drev, så går det bra med 3 harddisker. Jeg antar at du dog har 2 DVD/CD drev, ellers ville du vel ikke spurt oss. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Harddisk kontroller Du trenger en harddisk-kontroller, en PCI enhet som gir deg støtte for 2 eller 4 harddisker, alt etter hvilken modell du kjøper. En kanal på korter gir støtte for 2 disker, 2 kanaler gir støtte på 4 disker totalt. Det finnes ikke IDE kabler for mer enn 2 enheter. Jeg har en IDE kabel med 4 uttak... Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 årh, nytt problem, kontrollerkortet var jo halvveis svidd, funker ikke.. men jeg kan ofre en DVD-rom, men hva setter jeg da HD'en som går på samme IDE-kabel som DVDrom'en på? Slave? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 årh, nytt problem, kontrollerkortet var jo halvveis svidd, funker ikke.. men jeg kan ofre en DVD-rom, men hva setter jeg da HD'en som går på samme IDE-kabel som DVDrom'en på? Slave? Bare du har en enhet som slave og en som master så funker det, var jeg deg ville jeg satt hdd som master. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg har en IDE kabel med 4 uttak... Good for you... Så langt jeg vet / visste, fantes ikke støtte for mer enn 2 enheter på en IDE kabel. Hvor fikk du tak i denne kabelen ? Sikker på at det ikke er en SCSI kabel ? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Harddisk kontroller Du trenger en harddisk-kontroller, en PCI enhet som gir deg støtte for 2 eller 4 harddisker, alt etter hvilken modell du kjøper. En kanal på korter gir støtte for 2 disker, 2 kanaler gir støtte på 4 disker totalt. Det finnes ikke IDE kabler for mer enn 2 enheter. Jeg har en IDE kabel med 4 uttak... Sikker på at det ikke er en SCSI-kabel...? Ooooops, jeg er treig, og leser vist dårlig, dette har jo Ulkesh allerede sagt... Endret 13. mars 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Neida det er en IDE kabel men det går nok ikke å koble til 4 harddisker på den selv om det er fysisk mulig.Her er spec: Spesifikasjoner Produktbeskrivelse: Deltaco IDE / EIDE-kabel - 90 cm Type: IDE / EIDE-kabel Grensesnitthastighet: UDMA 66/100/133 Lengde: 90 cm Lagerkabeltype: IDE / EIDE-kabel Grensesnitthastighet: UDMA 66/100/133 Tilkoblingsmuligheter Kobling(er): 4 x 40 pin IDC - hunn Kopling(er) (den andre siden): 1 x 40 pin IDC - hunn Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 årh, nytt problem, kontrollerkortet var jo halvveis svidd, funker ikke.. men jeg kan ofre en DVD-rom, men hva setter jeg da HD'en som går på samme IDE-kabel som DVDrom'en på? Slave? Bare du har en enhet som slave og en som master så funker det, var jeg deg ville jeg satt hdd som master. Han har nok en DVD eller CD brenner og det vil lønne seg å ha den som master og en lagringsdisk som slave. Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Han har nok en DVD eller CD brenner og det vil lønne seg å ha den som master og en lagringsdisk som slave. Bestem dere:P Det er en DVD-brenner.. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Neida det er en IDE kabel men det går nok ikke å koble til 4 harddisker på den selv om det er fysisk mulig.Her er spec:Spesifikasjoner Produktbeskrivelse: Deltaco IDE / EIDE-kabel - 90 cm Type: IDE / EIDE-kabel Grensesnitthastighet: UDMA 66/100/133 Lengde: 90 cm Lagerkabeltype: IDE / EIDE-kabel Grensesnitthastighet: UDMA 66/100/133 Tilkoblingsmuligheter Kobling(er): 4 x 40 pin IDC - hunn Kopling(er) (den andre siden): 1 x 40 pin IDC - hunn Merkelig! Hva er poenget med noe sånt? Her er forresten en link for de vantro: http://www.deltaco.se/showarticle.asp?ITEM...l=YES&MaxPages= Endret 14. mars 2005 av Campus Lenke til kommentar
godal Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Han har nok en DVD eller CD brenner og det vil lønne seg å ha den som master og en lagringsdisk som slave. Bestem dere:P Det er en DVD-brenner.. HD som master. DVD slave. dette vil gi best ytelse, og det kan godt hende du ikke får bootet omvendt, da dvd'en sannsynligvis er ata-33 og ikke støtter 48bit lba, som din hd krever. Eventuelt vil du da bare finne de 128 første gb'ene hvis den er uformatert. Lenke til kommentar
mrfixit123 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har en Adaptec 1200A Raid kontroller liggende, da kan du koble til 4 ekstra ide disker. Selger den for 200kr odtor (a) msn.com http://www.adaptec.com/worldwide/support/s...odkey=AAR-1200A Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 HD som master.DVD slave. dette vil gi best ytelse, og det kan godt hende du ikke får bootet omvendt, da dvd'en sannsynligvis er ata-33 og ikke støtter 48bit lba, som din hd krever. Eventuelt vil du da bare finne de 128 første gb'ene hvis den er uformatert. Kommer ikke til å boote fra den.. Men uannz.. 128gb, med mindre du installerer sp2.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå