Gå til innhold

Død PC, Hjelp!!!(MSI KT7 266PRO)

Anbefalte innlegg

Dette er litt langt, men jeg trenger sårt hjelp...

Satt å fikla i biosen idag, tenkte jeg skulle enable wake-on-keybord funksjonen på HK'et. Sjekka at jumperen sto i rett pos. og enabla det hele i setupen (husker ikke helt hvor det ligger, uvesentlig). Valgte i alle fall "specific key", og under der skulle man velge passord, mao den knappen på keyboarden man ville starte maskinen med (tror jeg??), valgte space, og trøkkte space-tasten som password. Slo av pc'en, men den ville F*/+*N ikke slå seg på igjen, ikke på powerknappen på maskinen, og heller ikke ved å trykke noen av knappene på tastaturet. velvel tenkte jeg, får vel resette biosen med jumperen da. gjorde det og forventet at alt var i orden igjen, men nei, helt dødt! (har prøvd 10 ganger).

Det merkverdige er, at første gangen jeg resetta/utlade biosen, akkurat idet jeg trekker ut jumperen, starter maskinen et lite sekund (den var slått av ja), jeg kortslutta de rette pinnene, og satte jumpern tilbake der den sto. Da starta PC'en av seg selv plutselig, men idioten som jeg var så slo jeg den av (ikke spør hvorfor). Etter det var det ikke liv å få i maskinen... dette skjedde altså første gangen jeg resetta biosen.

Det jeg tror kan ha skjedd er at resette-jumperen ble endra mens maskinen var på det lille sekundet, og at HK'et har tatt skade av det.

Noen som kan si noe om hva som kan ha skjedd, er det noe å gjøre med annet enn å sende inn til rep.?

Hjelp, det er dama sin maskin... sliter nå!

maskin:

1.4G T-bird

MSI K7T-266 PRO

256 DDR

Asus 7100 mx400

blabla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-19 18:56, kjekka skrev:

Det er viktig at du trekker ut kontakten til maskinen før du resetter Bios. Hvis du ikke gjør dette klarer du ikke å slette den.

Brukte en bryter bakpå PSU'en (1/0-bryter), skulle tro den har samme funksjon. Tror nok jeg tok ut kontakten også etterhvert... men ikke første gangen jeg resetta vel og merke.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-19 19:16, trn100 skrev:

Prøv reset igjen, men trekk ut kontakten denne gang og la jumperen stå i reset modus noen minutter før du bytter om og forsøker en ny start...

Er maskinen helt død etter dette? Ikke engang et blink i D-Led'en bak på kortet?

Takk for svar, stikker hjem å prøver nå. Men jeg tror ikke det vil funke. Har resetta endel ganger før uten å ta ut kontakten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...