Gå til innhold

Flimrete og uklar skjerm

Grundig

Anbefalte innlegg

Hei.

I går kjøpte jeg en 5 m lang S-Video kabel og en scart adapter. Jeg strakk den mellom PC'en og Tv'en, og uten noen spesielle problemer fikk jeg opp skjermbildet fra PC'en på TV'en. Men jeg har imidlertid to problemer. For det første flimrer skjermbildet på TV'en og er veldig uklart. Jeg ser omtrent ikke desktopen. Når jeg skrur på film så blir det imidlertid mye bedre. Da blir bildet krystallklart. Men det som da er problemet er at filmen hakker litt. Akkurat som om den er litt forsinket. Hva kan dette komme av? Er det et eller flere programmer jeg kan bruke for å bedre denne hakkingen og flimringen? På forhånd mange takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

I går kjøpte jeg en 5 m lang S-Video kabel og en scart adapter. Jeg strakk den mellom PC'en og Tv'en, og uten noen spesielle problemer fikk jeg opp skjermbildet fra PC'en på TV'en. Men jeg har imidlertid to problemer. For det første flimrer skjermbildet på TV'en og er veldig uklart. Jeg ser omtrent ikke desktopen. Når jeg skrur på film så blir det imidlertid mye bedre. Da blir bildet krystallklart. Men det som da er problemet er at filmen hakker litt. Akkurat som om den er litt forsinket. Hva kan dette komme av? Er det et eller flere programmer jeg kan bruke for å bedre denne hakkingen og flimringen? På forhånd mange takk for svar.

Dette er vel et helt vanlig problem når man kjører pcbildet over på tv'en? Eneste man kan bruke tv'en til er vel å se film.

Lenke til kommentar
Ja, OK, da er det med desktopen greit. Men igjen: Hva med hakkingen? Kan det være avspilleren jeg bruker som er problemet? Eller kabelen? TV'en? Innstillinger? Finnes det noen guider for slikt på nett?

koble fra tv'n og se se om det hakker på pc skjermen. Gjør det det vet du at det ikke har noe med tv eller kabel til tv å gjøre.... og omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...