Grundig Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hei. I går kjøpte jeg en 5 m lang S-Video kabel og en scart adapter. Jeg strakk den mellom PC'en og Tv'en, og uten noen spesielle problemer fikk jeg opp skjermbildet fra PC'en på TV'en. Men jeg har imidlertid to problemer. For det første flimrer skjermbildet på TV'en og er veldig uklart. Jeg ser omtrent ikke desktopen. Når jeg skrur på film så blir det imidlertid mye bedre. Da blir bildet krystallklart. Men det som da er problemet er at filmen hakker litt. Akkurat som om den er litt forsinket. Hva kan dette komme av? Er det et eller flere programmer jeg kan bruke for å bedre denne hakkingen og flimringen? På forhånd mange takk for svar. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 tv'n din har for lav oppløsning. Sett den til 600x480 blir det meste lesbart Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Hvor velger jeg TV'en sin oppløsning? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvor velger jeg TV'en sin oppløsning? Nei nei, du må velge oppløysninga i windows... Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 OK, men det laveste jeg får valgt er 800 * 600. Men hakker filmene mindre desto mindre oppløsningen er? Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ingen her som vet? Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har prøvd å sette ned oppløsningen, det fikser ikke problemet mitt. Må da være flere på forumet her som har opplevd det samme og klart å fikse det! Lenke til kommentar
Soho Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. I går kjøpte jeg en 5 m lang S-Video kabel og en scart adapter. Jeg strakk den mellom PC'en og Tv'en, og uten noen spesielle problemer fikk jeg opp skjermbildet fra PC'en på TV'en. Men jeg har imidlertid to problemer. For det første flimrer skjermbildet på TV'en og er veldig uklart. Jeg ser omtrent ikke desktopen. Når jeg skrur på film så blir det imidlertid mye bedre. Da blir bildet krystallklart. Men det som da er problemet er at filmen hakker litt. Akkurat som om den er litt forsinket. Hva kan dette komme av? Er det et eller flere programmer jeg kan bruke for å bedre denne hakkingen og flimringen? På forhånd mange takk for svar. Dette er vel et helt vanlig problem når man kjører pcbildet over på tv'en? Eneste man kan bruke tv'en til er vel å se film. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det er ikke meningen du skal se desktopen klart. Det har noe med bildeutjevningen til TVen å gjøre. Det er den som også gjør at bilde blir så bra når du ser film. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Ja, OK, da er det med desktopen greit. Men igjen: Hva med hakkingen? Kan det være avspilleren jeg bruker som er problemet? Eller kabelen? TV'en? Innstillinger? Finnes det noen guider for slikt på nett? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, OK, da er det med desktopen greit. Men igjen: Hva med hakkingen? Kan det være avspilleren jeg bruker som er problemet? Eller kabelen? TV'en? Innstillinger? Finnes det noen guider for slikt på nett? koble fra tv'n og se se om det hakker på pc skjermen. Gjør det det vet du at det ikke har noe med tv eller kabel til tv å gjøre.... og omvendt. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Støtter Tv'en din NTSC så vil bildet ditt bli litt "roligere" om du velger det isteden for PAL B i skjermkortinnstillingene dine. Samme effekt som om du skrur opp refresh raten på monitoren din fra f.eks 60-75hz Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg velger NTSC blir skjermen i svarthvitt. Går det an å få det i farger? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Når jeg velger NTSC blir skjermen i svarthvitt. Går det an å få det i farger? Det er vel et tegn på at den ikke støtter NTSC. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Var det jeg fryktet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå