Kverni Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 For ikke så lenge siden gikk jeg til investering av en ny raptor-disk. Tenkte det ville forbedre ytelsen til systemet mitt. Dessverre er det ikke bare positive ting som kommer ut av dette kjøpet. Når jeg er inni windows, hører jeg plutselig et lite klikk fra harddisken, og etterpå noe som øker rotasjonshastighet (regner med at det er skiven inni). Ifra klikket, henger skjermbildet, men hvis jeg hører på nettradio vil musikken fra radioen fortsette. Resultatet er som oftest at jeg får opp en blåskjerm i 0,1 sekund, og pcen skrur seg av. Men av og til fortsetter maskinen å virke, og kommer til seg selv. Jeg innstallerte ingen programmer før problemene startet. Jeg sjekker regelmessig med Norton Antivirus Spybot S&D og Ad-Aware. Alle oppdateringer til Windows er lastet ned. CPU temp har aldri oversteget 40 grader Celsius, ettersom kjøleløsningen består av en meget effektiv kjøleribbe samt en 39 dB 92MM papst vifte som blåser en del! Jeg vet ikke om det skyldes det samme problemet, men til tider mister jeg også kontakten med to av mine harddisker (80 og 120 gb Seagate IDE disker). Jeg mister kontakten med disse diskene etter at skjermbildet har hengt i 10 sekunder, og plutselig virker alt fint, med unntak av disse to harddiskene. Spesifikasjoner: WinXP SP2 P4 3,2 GHz (ikke prescott tingen) 1024 MB Kingston HyperX 4 Harddisker (80GB + 120GB + 200GB seagate) + Raptor 74GB Asus P4C800-E Deluxe, oppdatert med nest nyeste BIOS. Chieftec 360W PSU Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 du får gå inn på WD sine sider å hente ett diagnoseprogram til disken.. å sjekke at det ikke er noe galt fysisk med motoren/disken. Du kan også prøve å bruke en annen strømkontakt Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Prøv å kople ut en eller flere av de andre harddiskene, start opp maskinen, og gjør de vanlige tingene som må til for at maskinen låser seg. Dette virker som ett "jeg har for lite strøm" problem.... Lenke til kommentar
Kverni Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg lastet ned et Diagnoseprogram fra WD sine hjemmesider. Programmet kunne ta en "Quick test", eller en "Extended test". "Quick test" stoppet underveis, og nektet å samarbeide mer. Kjørte "Extended test", som tok 30 minutter, og den fant såklart skadede sektorer. Reparerte disse, og kjørte "Quick test" igjen, bare at nå ble den "successfull" Hvis problemet oppstår igjen kommer jeg nok til å teste systemet ved å fjerne en harddisk, og se om alt går stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå