Gå til innhold

amd vs intel på SPILLING!

Anbefalte innlegg

hei!

når jeg skal ha meg ny maskin snart, lurer jeg på om jeg skal ha amd eller intel, og det skal vere spilling.

Mange sier amd er mye bedre, men med hva? visst det er 64 bit teknologien det er snakk om, så finnest det noen spill i det hele tatt som utnytter dette?

Pris på oppsettene er vel ikke så forferdelig stor når det gjelder om jeg skal ta amd eller intel, eller er en av dem mye billigere?

intel kan ha ddr2 ram, kan amd ha det? gir det noe betydeligere raskere maskin?

Er det noen forskjell på dem når det gjelder varme og overklokking?

Siden begge deler kommer til å vare lenge, lurer jeg på hvilken av teknologiene (939 og 775 osv) som vil vere lengst på markedet, før de bli sett på som "ute", slik som jeg har fått inntrykk av er 474 eller hva det heter, "ute" nå.

takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese forumet hadde du funnet veldig mange svar på spørsmålene dine. Let og du finenr svar. AMD64 er forresten utvilsom raskest, uansett plattform, minnetype og modell.

-stigk

Lenke til kommentar

AMD, gir deg mer fps, hvis det er det du lurte på.

Det har ikke noe med at amd er 64 bit å gjøre, de er bare generelt mye bedre til spill.

De er vel også per dags dato kjøligere, overklokkingsmessig er jeg usikker.

På en amd maskin burde du kjøre ddr1 med lave latencyer for å få best resultat.

Hvis du skal kjøre pentium 4 kan du kjøre ddr2 med høye hastigheter, men utviklingen har gått mot at latency blir viktig der også.

Kjøp deg et 939 system =)

AMD blir vel endel billigere enn intel også, da intel cpuene er litt dyrere

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

64-bit er for det meste bare hype. Med det sagt så er ikke 939 arkitekturen noe å fnyse av. Prosessorene kjører 32-bit kode mye bedre enn Intel, ihvertfall når det gjelder spill. 90nm winchester er iskalde og klokker ofte veldig langt.

Lenke til kommentar
64-bit er for det meste bare hype. Med det sagt så er ikke 939 arkitekturen noe å fnyse av. Prosessorene kjører 32-bit kode mye bedre enn Intel, ihvertfall når det gjelder spill. 90nm winchester er iskalde og klokker ofte veldig langt.

på linux kan du compilere nesten alle programmer(GPL software) til og være 64-bits.

på windows kan du ikke.

newcastle er varmere men klokker leger en Winchester.

AMD er bedre til spilling og Intel er bedre på CADing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...