Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av linje (telenor)

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter med 2 maskiner som skal dele ADSL linje fra telenor. Har et valig modem som jeg har koblet til en switch.

Dette fungerte bra helt til jeg oppdaget at etter man har koblet seg på en gang, kommer man ikke på igjen helt uten videre.

Og pc nr1 (pappas pc) kommer ikke på i det hele tatt, slik han gjorde før.

Får å komme på må jeg resette modemet, så det kan virke som om det ikke klarer å registrere at jeg logger av.

Switchen er en grise billig SMC switch 8porter til 200 kr.

Hvor ligger problemet her? Kan det komme av overoppheting av switchen ( den står i et litt lukket rom, kun noen små åpninger og den står på døgnet rundt )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr du satt på automatik Ip da??

Kan gjøres ved å Høyreklikke på My network places/Properties /høyrelkikk på local connection / Trykk på Internett Protocol (Tcp/ip)

Properties så på obtain an IP adress automatically

Edit Leif here :(

Endret av prixmyo
Lenke til kommentar

Det er den switchen ja, Tag1.

Det må kobles til slik som et vanelig modem, ja.

Internett fungerer i rykk og harde napp, så det er vel stilt riktig...

Edit: nå fungerer det nesten ikke med bare direkte tilkobling til modemet helller!! :cry:

Jeg brukte nettop 10 minutter på å resette modemet helt til jeg kom på, så det er no rart her!

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

PC 1 kobler opp mot modemet som før. altså den ringer opp modemet og kobler til internett. I egenskaper for internett aktiverer du deling og at den skal ringe opp ved behov.

PC 2 setter du til å motta IP automatisk (DHCP)

Tuller det med det her er noe annet som er galt.

Lenke til kommentar

Ringte support og de sa at det var et problem med den tilkoblings softwaren jeg brukte, så jeg laget en manuel en, og den gikk rett på... 5 minutter senere er problemene tilbake.

Er rett å slett lei av å dele internett linje, Er det mulig å ha 2 linjer i samme hus ?

Noen som kan anbefale en grise billig adsl levrandør, hvis det er mulig med 2 i et hus?

Lenke til kommentar

Det er ca 1 år siden. det kom med en PC pakke fra jobben til fatter.

Edit: Jeg kommer ikke på internett bare vha modemet heller :( Dvs jeg kommer på men jeg kommer somregel ikke på 2 ganger samme dag :cry:

Endret av Jerix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...