håvard87 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) PS har Thermaltake som har -5V, MPX ligger ett "steinkast" unna Komplett og har Tagan PSU, går du litt ned kan du få Tagan 420-U01 til under 700,- Den leverer 420W "dagen lang" og har "Peak" på 520W i ett minutt - ingen "pusling" som bl.a. Q-tec som med ei 550W forsyning leverer 1A mer på 12V enn mi gamle Chieftec 360W - rart noen får uforklarlige problemer?? Gå inn på datasidene til de ulike PSU leverandørene og kikk etter tekn. data (selv) - gjorde det i romjula når eg starta planlegginga av mitt nybygg og MB "forlangte" 24 pin OG -5V. Thermaltake forsyninga du har funne har -5V så den er OK - spørs bare hvilke krav du har til "ulyden" (kjølinga av PSU). Den vifta som bråker mest hos meg nå er ei 14dB SilenX på innsida av radiatoren som suger gjennom mitt "modda" Chieftec full tower - skulle vel snudd kassa bakfrem siden Tagan 480 forsyninga er roligere.. Jeg synes virkelig den Thermaltake PSU'en du linket til så grei ut. Kan du garantere at den funker på oppsettet mitt? Det står nemlig ikke noe om 24pin under produktinfoen, det samme gjelder Thermaltakes webside. Endret 13. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Nå ser det ut til at oppsettet er sånn at alt skal funke med hverandre, eller? Det jeg nå da trenger hjelp til er å avgjøre hvilke komponenter jeg skal bruke der jeg har satt opp flere alternativer. Jeg tenker da først og fremst på strømforsyningen, som jeg virkelig er i tvil om og hovedkortene. Hvilke av de 4 strømforsyningene skal jeg velge og hvilke av de 2 hovedkortene? Begrunn gjerne svaret! Takk for mye hjelp så langt, håper på mer - så jeg får avgjort og bestemt meg for et oppsett! EDIT: Er det bluetooth (BT) i det nederste av de 2 Hovedkortene jeg skrev opp? Endret 13. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Etter tips og anbefalinger har jeg nå bestemt meg for å gå for Asus-hovedkortet. Så da trenger jeg en bekreftelse på at S-ATA disken jeg skrev opp passer og at RAM'en passer, jeg må vel ikke kjøre dual-memory? Kan vel bruke bare en minne-brikke? Også var det strømforsyningen da. Det er så vanskelig for meg å avgjøre hvilken jeg skal velge så litt hjelp hadde vært satt stor pris på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå