Gef Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Kom hjem fra London på fredag med et splitter nytt Canon EOS 300D med ei 512MB Integral compact flash memory card. I går da jeg skulle ta et siste bilde før leggetid, fikk jeg opp "Err CF" på displayet til kameraet. Nå får jeg ikke tatt noen bilder eller formatert kortet. Dette er litt surt siden jeg ikke kan gå til butikken i London og få et nytt. Jeg ser at det skal være 5 års garranti på det, så hva gjør jeg nå for å benytte meg av dette? Edit: Noen ganger blinker "Err 02" Prøver å formatere kortet, så får jeg bare opp 3,8MB. Går heller ikke å formatere det. Endret 13. mars 2005 av Gef Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 1. Kjøp deg et Sandisk eller Lexar kvalitetskort med medfølgende programvare (f.eks Sandisk Rescue pro). 2. Bruk programvaren til å sjekke/ fikse det defekte kortet direkte fra PC'en. Du kan laste ned demoversjon (for uttesting) av Rescue Pro her: http://www.lc-tech.com/rescuepro.htm Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Lån deg en kortleser, og så prøver du å formatere fra PC; Utforsker, h.klikk, velg formater. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Så dere mener at sjansen er muligens den at kortet har slått seg litt vrang? Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg hadde akkurat samme problem med et Twin Mos kort jeg hadde sammen med mitt 10D. Fikk opp error 02 flere ganger og tilslutt funket det ikke i det hele tatt. Jeg fikk heldigvis nytt kort på garantien , men kjøper nå kun Sandisk kort. Har ikke hendt siden jeg byttet kort. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg får vel kjøpe nytt kort ja. Men går det ann å oppgi produktnummer til Integral og få dem til å sende meg et nytt i posten? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Jeg får vel kjøpe nytt kort ja. Men går det ann å oppgi produktnummer til Integral og få dem til å sende meg et nytt i posten? Du kan jo prøve å kontakte dem, men de har antakelig ikke noen butikk/utsalg/verksted/kontor i Norge, slik at du antakelig må sende det via butikken i London. Du kan likevel prøve, og hvis du har kvittering+garantibevis+serienr vil det kanskje hjelpe. Lykke til! Uansett ville jeg antakelig ikke turt å legge viktige bilder på et kort jeg allerede har opplevd gå i stykker. Jeg ville derfor heller kjøpt et nytt kort av et "trygt merke", om du da ikke har et annet bruksområde der det ikke er så farlig om kortet (hvis du får et nytt) går i stykker en gang i framtida. De " trygge merkene" er Lexar og Sandisk. I det siste har prisene på slike sunket kraftig, og 1GB koster nå under tusenlappen selv med 80x (Lexar 80x eller Sandisk UltraII/ExtremeIII). Endret 13. mars 2005 av anderfo Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Har nå vært i kontakt med produsenten Integral. Fikk sendt brikken tilbake i brev for 14kr. Avventer nå ny brikke snarest mulig Topp service Endret 16. mars 2005 av Gef Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Oppdatering: Nytt CF kort ankom i posten allerede i dag og til stor overaskelse så har jeg fått oppgradert til et bedre kort fra Integral. Satte brikken i kameraet og merket at hele apparatet ble raskere. Topp service fra Integral! Legger ved bilde Endret 29. mars 2005 av Gef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå