Gå til innhold

Billig Samsung hos ComputerCity

tema95

Anbefalte innlegg

ComputerCity selger nå Samsung SyncMaster 192T MM med DVI for 3.990.

Kjøpte selv i går (12. mars), men de hadde endel skjermer stående i en "haug" i butikken på Alnabru.

Kjempeskjerm som ellers i følge prisguiden koster minst 5.580 andre steder.

Se her.

NB! Jobber ikke for CC, men synes dette tilbudet bør ut til folk.

Terje

Edit: Glemte å si at denne har innebygde høytalere i foten, men ikke med den beste lyden.

Endret av tema95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilling, vet ikke.

Spiller ikke selv, men ser gjerne video/film.

Der funker den bra på digitalutgang.

Men den har tross alt 25 ms, selv om det ikke er noe entydig mål.

Jeg var mest ute etter god fargegjengivelse og digital inngang.

Nå har CC faktisk 30 dagers bytte/returrett (akkurat som Elkjøp) så du løper ingen risiko.

Terje

Lenke til kommentar
Spilling, vet ikke.

Spiller ikke selv, men ser gjerne video/film.

Der funker den bra på digitalutgang.

Men den har tross alt 25 ms, selv om det ikke er noe entydig mål.

Jeg var mest ute etter god fargegjengivelse og digital inngang.

Nå har CC faktisk 30 dagers bytte/returrett (akkurat som Elkjøp) så du løper ingen risiko.

Terje

Så jeg kan bare returnere skjermen og få igjen pengene uten noe problemer?

Lenke til kommentar

* lese posten skikkeleg før ein svarer, dunke hode i veggen hardt for å huske det*

Men 192T er også ein eldre skjerm men ikkje så gamal, 25ms er i det meste laget for speling.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Ja, helt åpent kjøp.

Returner varen i originalembalasje innen 30 dager og du får pengene kontant tilbake. Trenges ingen annen begrunnelse enn at du ikke er helt fornøyd. Produktet skal selvfølgelig være uskadd, men det betyr ikke at det ikke kan være brukt.

Alt dette står trykket på baksiden av kvitteringen.

Altså samme vilkår som hos Elkjøp.

Selgeren fremhevet også dette til meg, da jeg var litt usikker på om jeg skulle kjøpe en annen skjerm i stedet.

Veldig greit, men bør jo ikke misbrukes.

Terje

Lenke til kommentar
172T er ein "gamal" skjerm i LCDmarkedet som faktisk har hatt to etterfølgere

173T og 710T (og no kjem vel 711T og 720T som tredje og fjerde etterfølger)

Ikkje at skjermen automatisk er dårleg eller elendig men med tanke på utviklinga i LCD-markedet trur eg at godt med etterslep er nok ein "obligaorisk" feil på den.

Derfor er prisen i andre butikker også så veldig høg sidan den blei kutta ut før jula 2003. Og som ein del veit så har prisene på LCD-skjermene gått drastisk ned det siste året.

mvh

JanEirik

Vel, nå er det jo en 192T da, ikke 172.

Min er produsert i november 2004.

Den har også kontrast 750:1 og ikke 500:1 som det står på Hardware.no

Respons er 25ms, men jeg har faktisk ikke merket noe ved avspilling av film med raske bevegelser.

Men at all hardware er gammel i det du går ut av butikkdøra er jeg enig i.

Synes allikevel at det er en kjempeskjer, og jeg kan sammenligne med mange merker vi har på jobben.

Terje

Lenke til kommentar

haha. Dro og kjøpte 913n. Trodde jeg kjøpte den det stod om her. Skal teste den etter treningen :D Gleder meg!

ps

Betalte 4k. Viste seg den koster 3600 på komplett. men pytt pytt. 8ms responstid er vel greit. Yayyyay!

Lenke til kommentar

Stemmer det de (ComputerCity) har 913n inne på lager. 3999 kr er ikke så ille med tanke på at du slipper frakt og får den på dagen. Er det pixelfeil, så bytter de den i butikken. Har en 192T selv, men ettersom det er litt vel mye etterslep så sikler jeg på 913n... bare synd den ikke har DVI. Slenger de med DVI så står den på skrivebordet mitt! VGA er ikke så ille det heller egenlig.. men men..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Så vidt jeg vet er ms tiden det tar (i millisekund) fra du har et skjermbilde til det er oppdatert med et nytt. :hmm: Synes å huske at dette tok lengst tid ved svart til hvitt. Poenget er uansett at dette er PR-ratings. Som med all annen elektronikk tar det seg veldig godt ut med gode specs. :dribble: Antall ms og annet bør derfor tas med en liten klype salt.

En skjerm er nødvendigvis ikke uegnet til spilling i forhold til en annen fordi den har mindre ms. :)

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Jeg skal også kjøpe meg en Samsungskjerm, men jeg har sett på denne her: Samsung 19" LCD Syncmaster 930MP. Den koster 5300 kr på Flexi Data. Selv syns jeg det er en rimelig penge for denne skjermen. Siden jeg ikke har så god peiling på LCD så lurte jeg på om noen har noe å si på den?

Specsene etter det jeg vet har jeg ikke noe å si på, syns den virker bra. Liker spesielt alle Inputtene på den. Spesielt skal jeg benytte meg av komponent inngangen til konsollspilling.

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er ms tiden det tar (i millisekund) fra du har et skjermbilde til det er oppdatert med et nytt. :hmm: Synes å huske at dette tok lengst tid ved svart til hvitt. Poenget er uansett at detter er PR-ratings. Som med all annen elektronikk tar det seg veldig godt ut med gode specs. :dribble: Antall ms og annet bør derfor tas med en liten klype salt.

En skjerm er nøddvendigvis ikke uegnet til spilling i forhold til en annen fordi den har mindre ms. :)

Når ein LCD-skjerm er setifisert etter ISO 13406-2 seier dette noko om korleis måliga av reponstid skal gjerast, og kva farger som det skal målast imellom.

Viss eg ikkje husker feil så er det kvit-svart->kvit som er målet (skal sjekke dette opp)

Så viss ein iso13406-2 setifisert skjerm angir 12ms så tar det 12 ms frå den startar med den oppgitte fargen til den har skifta ned og opp igjen.

Det som er problemet er at fargene har ulik responstid iforhold til kvarandre og LCD-paneltypene ser også ut til å vere ulike.

ips-panel ser ut til å vere jevne på både svartkvitt og farger.

TN-panel ser ut til å vere raskare på svart/kvitt enn farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...