giggs11 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hei. Håper noen kan hjelpe meg. Har dette HK: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D og denne rammen: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. Jeg får feilmelding hvis jeg setter i begge brikkene, får dog startet opp maskinen med en brikke, men kun en av de to brikkene. Er det mest sannsynlig feil på den ene ram brikken?? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Prøvd dual channel. Hovedkortet støttar det! Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Prøvd dual channel. Hovedkortet støttar det! Må jeg da endre noen settings? Får melding om at jeg skal bruke slot 2 & 4 for dual channel, men får feilmelding allikevel. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kjør memtest86 på hver av brikkene. Da finner du sannsynligvis ut om den ene er defekt eller ikke. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Socket939 støtter jo dual channel, og det er ingen BIOS-innstillinger involvert i dette - kun fysiske faktorer som antall brikker og deres plassering/kapasitet. Har du tilfeldigvis en winchester? Det er et velkjent problem at man får trøbbel med dual channel da, og trolig vil en BIOS-oppdatering løse det. Men - du har altså prøvd brikkene hver for seg, og maskinen starter ikke med den ene? Det bør jo bety at den ikke virker, men hvis du har stramme timinger, så kan det kanskje tenkes at den bare er et hakk dårligere enn den andre, og følgelig ikke klarer å "henge med". Ettersom du har et dual channel-sett, er dette egentlig svært lite sannsynlig, men ut ifra dine beskrivelser er ikke alt som det skal med den ene brikken. Og det er jo også usannsynlig at man skal ende opp med defekt hardware - men det skjer... Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Kjør memtest86 på hver av brikkene. Da finner du sannsynligvis ut om den ene er defekt eller ikke. Problemet er at jeg ikke får startet maskinen med 2 brikker ei heller med den jeg mistenker er defekt. Satser på å få returnert det. Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Socket939 støtter jo dual channel, og det er ingen BIOS-innstillinger involvert i dette - kun fysiske faktorer som antall brikker og deres plassering/kapasitet. Har du tilfeldigvis en winchester? Det er et velkjent problem at man får trøbbel med dual channel da, og trolig vil en BIOS-oppdatering løse det. Men - du har altså prøvd brikkene hver for seg, og maskinen starter ikke med den ene? Det bør jo bety at den ikke virker, men hvis du har stramme timinger, så kan det kanskje tenkes at den bare er et hakk dårligere enn den andre, og følgelig ikke klarer å "henge med". Ettersom du har et dual channel-sett, er dette egentlig svært lite sannsynlig, men ut ifra dine beskrivelser er ikke alt som det skal med den ene brikken. Og det er jo også usannsynlig at man skal ende opp med defekt hardware - men det skjer... Takk for svar. Har Winchester 3500, mente jeg hadde siste bios, men kan dobbeltsjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå