Gå til innhold

Beste GF TI4600?

Anbefalte innlegg

Dette temaet har helt sikkert vært oppe mange ganger før, men gidder ikke å lete meg gjennon 72 sider med skjermkort og skjermer..

Det jeg lurer på er hvilket TI4600 jeg bør kjøpe. Hovedkriteriet for meg er at kortet er støysvakt, da jeg skal få tak i et system som er forholdsvis stillegående. Ytelse og overklokking teller også biiiiiittelitt, men er ikke det aller viktigste for meg. Prisen spiller ingen rolle, koster vel i underkant av 4 lapper alle sammen.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Gainward GeForce4 Ti4600 128MB DDR "Ultra/750XP GoldenS" m/Firewire, Retail. Dette har noe raskere minne siden det er Golden Sample. Jeg vet ikke hvor mye de støyer men jeg tor ikke det er de som støyer mest.

[ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-06-27 12:26 ]

Lenke til kommentar

ABIT GF4TI4600! Er vel kanskje det beste kortet du får tak i akkurat nå :smile:Har en kammerat som har GW 4600 Golden Sample. Det kommer like langt som mitt kort i overklokking som er 305/680 Altså langt ifra bra overklokkingskort.. + at det er dårlig på default

jeg har samme system som han bare at han har 512DDR PC2100 da..

Scoren min default:9870

Scoren hans default:under 9K hunsker ikke hvor mye men ca 8500 troe jeg det var.

Lenke til kommentar

IKKE kjøp Gainward!!! Det er mindre stabilt enn f.eks Club 3D sitt Ti4600 i overklokket tilstand ved de samme klokkefrekvensene, og vifta støyer mer.

Selv har kan jeg bare sammenligne disse to kortene, på grunnlag av at jeg harhar hatt både Gainward og Club 3D. Jeg byttet, dum som jeg var, inn mitt Club 3D Ti4600 mot det største, dyreste og etter sigende råeste Gainward-kortet. Vifta på C3D-kortet var så og si lydløs, og det kjørte stabilt på de samme klokkefrekvensene jeg nå kjører på Gainward-kortet (se signatur). Men selv om Gainward-kortet kjører på disse frekvensene, er det mye mer ustabilt.

Lenke til kommentar

Jo, jeg har hørt en del bra om Asus sitt kort. Men jeg har svidd meg på å kjøpe kort etter gode omtaler før (Les: Gainward GF4 Ti4600 UltraXP750), og vil ikke gjøre det igjen.

Dessuten har jeg tidligere hatt utelukkende dårlige erfaringer med Asus-kort.

Så jeg tror nok jeg går tilbake til Club 3D sitt Ti4600 ved første mulighet, ja.

Lenke til kommentar

Abit sine vil jeg tro er de mest stillegående. Både på tomshardware og anandtech kom de best ut med hensyn til støy.

Noen som kjenner til inno3d eller point of view korta, spesielt med henblikk på støy? De er veldig billige.

Lenke til kommentar

Kjøp Asus men pass på at du får det som heter Asus 4600 Ti Ultra de luxe da dette er et helt annet kort enn det som bare heter 4600 ti, begrunnelsen for dette er at ultra de luxe er utstyrt med en helt annen kjøler/vifte som er laget i kobber med en stor kobber plate på baksiden det veier nesten 200 gram mer enn std verjonen og støyer mindre men køler mye bedre, det er forresten rart at jeg aldri har sett kortet avbildet på asus sine sider med denne kjøleren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...