oddflo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Noen som kan hjelpe meg. Her fått en ny pc med nevnte hovedkort og 1 stk. S-ATA systemdisk. Kjøre WinXP Home. Skal montere 2 stk. IDE disker i tillegg. Når jeg kobler disse til og starter maskinen får jeg et blått skjermbilde hvor det står med hvit tekst at oppstarten er stoppet på grunn av alvorlig systemfeil. Er det noen innstillinger jeg har glemt? Til orientering så finner biosen alle diskene. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Funket det før du la til de nye diskene? Har du satt den ene "pins'en" på slave/master? Endret 13. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hmm om jeg ikke husker feil fra da jeg hadde dette kortet så må du inn i bios og endre noe på diskoppsettet, først må du vel velge at det skal bootes fra sata disken og så var det noe der du velger raid, dette klarer jeg ikke å huske,men mener du må diable raid og velge enten sata eller ide så du får prøve deg frem der . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå