mihcaoj Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Jeg sitter her å lurer på å bestille en ny harddisk, men er usikker på om det er noen jeg burde styre unna og om det er noen jeg burde se nærmere på? Lurer også på om det er problematisk å kombinere to harddisker av forskjellig merke. Har for øyeblikket en SAMSUNG SP1614N (127 Gb). Da dette begynner å bli litt lite, håper jeg på svar her =) harddisken burde forresten være på minimum 200GB.. Diskene trenger heller ikke støye som jumbojet-fly heller Kan denne 300GB'en være noe? -https://prisguiden.no/produkt/24578&view=user_reviews&user_review_id=12906 Eller eventuelt 2x 200GB.. Endret 13. mars 2005 av mihcaoj Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Et lite tips: Harddisken din er 160 GB. Men du har nok installert XP uten service pack 2 og partisjonert hele disken til en stasjon. Tidligere versjoner av XP støtter bare 127GB-partisjoner. Hvis du går inn i diskbehandling kan du lage deg en ekstra partisjon med den plassen du ikke har brukt enda, eller utvide den partisjonen du har nå. (Forutsatt at du har installert service pack 2 selvfølgelig. Mulig det holder med service pack 1 også...) Så kan du kjøpe deg en lik harddisk som du har nå. Jeg har selv 2 sånne, og er veldig fornøyd. Stabile disker, som er veldig lite støyende. Hvis du absolutt må ha større disk, kan du gå for en Seagate, men vær oppmerksom på at enkelte av disse kan ha en høyfrekvent idle-lyd. Hitachi har også endel gode disker, men etter min erfaring kan endel av dem være veldig støyende, samt at de gir fra seg krase-lyder ved gjevne mellomrom. Western Digital yter bra, men støyer til gjengjeld mer. Maxtor yter i mange tilfeller veldig bra, men bråker enda mer... Endret 13. mars 2005 av L03VIk Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Den 300 GB disken du foreslo er et godt valg. Men velg SATA-versjonen av den, den har ogs NCQ, noe som vil være aktuelt nyere hovedkort. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Et lite tips: Harddisken din er 160 GB. Men du har nok installert XP uten service pack 2 og partisjonert hele disken til en stasjon. Tidligere versjoner av XP støtter bare 127GB-partisjoner. Hvis du går inn i diskbehandling kan du lage deg en ekstra partisjon med den plassen du ikke har brukt enda, eller utvide den partisjonen du har nå. (Forutsatt at du har installert service pack 2 selvfølgelig. Mulig det holder med service pack 1 også...) Så kan du kjøpe deg en lik harddisk som du har nå. Jeg har selv 2 sånne, og er veldig fornøyd. Stabile disker, som er veldig lite støyende. Hvis du absolutt må ha større disk, kan du gå for en Seagate, men vær oppmerksom på at enkelte av disse kan ha en høyfrekvent idle-lyd. Hitachi har også endel gode disker, men etter min erfaring kan endel av dem være veldig støyende, samt at de gir fra seg krase-lyder ved gjevne mellomrom. Western Digital yter bra, men støyer til gjengjeld mer. Maxtor yter i mange tilfeller veldig bra, men bråker enda mer... Har hørt at pcen jobber treigere med SP2, men jeg får se om jeg ikke legger inn den til gjengjeld for ekstra gb Jeg er fornøyd med disken jeg har nå, men har lyst på en del mer, hvis du ser hva jeg mener.. Men jeg lurer på enda en ting:kan jeg bruke disker av to forskjellige merker? Og til deg stigfjel: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=10862 - denne? Lenke til kommentar
Campus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har hørt at pcen jobber treigere med SP2, men jeg får se om jeg ikke legger inn den til gjengjeld for ekstra gb Jeg er fornøyd med disken jeg har nå, men har lyst på en del mer, hvis du ser hva jeg mener.. Men jeg lurer på enda en ting:kan jeg bruke disker av to forskjellige merker? Ja, men hvis du skal kjøre de i raid er det en fordel å ha to (eller flere) like. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Raid betyr? ;/ http://en.wikipedia.org/wiki/Redundant_arr...dependent_disks men hvis du ikke vet hva det betyr regner jeg med at du ikke skal ha det Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 hehe, skal nok ikke det nei trodde kanskje man måtte det om man skulle ha flere harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå